Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:58:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: steeds trager wordende start  (gelezen 65498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #75 Gepost op: 23 november 2016, 19:20:00 »
Weet je ook wat deze reparateur gedaan heeft ?
Ik heb nog 1 tooltje om een analyse te doen. Zou je dat nog willen uitvoeren ?

Offline eiveen
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #76 Gepost op: 24 november 2016, 19:46:21 »
Hallo Peter,

Je geeft het noch niet op? Nou het heeft mij tijd genoeg gekost, dus laat maar!
Naar zijn  zeggen heeft de reparateur alles er af gehaald, de harde schijf gecontroleerd, en een nieuwe versie van Windows 7 geinstalleerd. Hij verwachte dat het aan de software lag, dus met nieuwe moest het goed zijn. De hardeschijf mankeerde niets, anders had hij die, (op mijn verzoek) vervangen voor een ssd. Hij had gestart en noch eens gestart, en het werkte als nieuw. Je weet dat dat bij herstarten bij ons ook zo was. De volgende morgen thuis opgestart duurde het toch weer 7 minuten met zwart scherm. Diepe terleurstelling, direct terug gebracht. Daar aangesloten en gestart, (waar ik niet bij was) Hij melde mij dat het scherm inderdaad even zwart was gebleven, maar daarna had hij noch eens gestart en toen was het goed. Toen ik hem vertelde dat dat bij herstarten altijd goed was, heeft hij gecontroleerd of hij niet in slaapstand stond, toen afgesloten en een poosje laten staan, waarna hij na even zwartscherm toch goed opstarte. Hij dacht dat het mischien zou helpen als ik de stroom op de verdeelbalk niet afsloot. Die heb ik dus vandaag laten staan, en de starttijd was 5 minuten met zwart scherm. Wij zijn er dus noch niet, volgende week proberen we het weer. Alles is in orde, het moet goed kunnen!
E

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #77 Gepost op: 24 november 2016, 21:09:12 »
Citaat
Je geeft het noch niet op?
Ik geef niet zo snel op. Bovendien is er niets te verliezen.

Je zegt dat Windows opnieuw ge-installeert is. Dat is alvast goed, oude meuk en ballast is daarmee verdwenen en kan het probleem niet veroorzaken.
Kan het een probleem met je monitor zijn, dat deze erg langzaam opstart en beeld geeft ?
Vaak zit er een indicatie-lampje op wat aangeeft of er een videosignaal herkent wordt. Daaraan kan je afleiden of de computer aanstaat en beeld geeft of niet.
Middels verschillende kleuren wordt dit aangegeven.
Bijvoorbeeld:
oranje = geen video-signaal
groen of blauw = wel video-signaal

Vervang eventueel eens de monitor of laat hem continu aanstaan om te zien of dit verbetering geeft


Voer als laatste tool onderstaand eens uit. Daarmee krijgen we een beeld wat er tijdens het opstarten gebeurt:
Doe dit zowel na een lange uit-tijd (opstart duurt 7 minuten) en na een herstart (opstart gaat normaal).
  • Download BootRacer en installeer het.
  • Start BootRacer.
  • In het venster van BootRacer, klik op de knop Boot Time Test en klik vervolgens op Yes.
  • De computer wordt nu herstart. BootRacer zal ook mee opstarten en monitort de tijdsduur van diverse onderdelen tijdens het opstarten van de computer.
  • Post een screenshot van het venster van BootRacer nadat de computer volledig opgestart is.

Offline eiveen
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #78 Gepost op: 25 november 2016, 20:03:17 »
Boorracer gestart, de tijd was 53 seconden en noch wat, het lukte niet om er een shot van te maken, maar hier is het log.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #79 Gepost op: 25 november 2016, 22:16:48 »
Dat is na een herstart. Netjes.
Doe hetzelfde als de computer langer uitgestaan heeft.

Offline eiveen
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #80 Gepost op: 26 november 2016, 15:05:46 »
Hallo Peter,
Het gaat vanmiddag wat langzaam. Ik hoop dat het nu lukt. Dit is weer na een herstart, maar je kunt ook de vorige start zien na drie uur, en ik doe het log er ook bij


Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #81 Gepost op: 26 november 2016, 16:37:13 »
De 37 seconden op je screenshot ziet er goed uit.
Je gebruikt een oude versie van BootRacer. Update het programma naar de nieuwste versie (v6.0.0.407).

Offline eiveen
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #82 Gepost op: 28 november 2016, 17:24:56 »
Hallo Peter, vandaag verschillende malen opgestart om te  zien of het aan de monitor kon liggen.
de tijden varieren van 34 tot 55 seconden maar het scherm bleef bij de eerste start 8 minuten zwart.
Ik had het geluid aan gezet, en dat reageerde wel binnen een minuut. Bij herstarten doet het dat zodra het welkoms scherm getoond word. Dat leek volgens mij toch op een mogelijke fout fan de monitor. Daar met de reperateur over gebeld, maar die sluit dat beslist uit en denkt dat er in het startprogramma iets verkeerd ingesteld staat.
O.K. ik  zal bootracer opwaarderen.
E

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #83 Gepost op: 28 november 2016, 18:33:05 »
Citaat
Ik had het geluid aan gezet, en dat reageerde wel binnen een minuut. Bij herstarten doet het dat zodra het welkoms scherm getoond word. Dat leek volgens mij toch op een mogelijke fout fan de monitor.
Klinkt als een monitor-probleem of een gammele kabel tussen de pc en monitor. Een andere monitor en/of monitorkabel aansluiten lijkt me de beste en snelste methode om dit te controleren. Wat je ook kan proberen is om een ander stopcontact of netsnoer te gebruiken voor de monitor. Misschien is daarmee iets mis.

Offline eiveen
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #84 Gepost op: 30 november 2016, 20:37:47 »
Hallo Peter,
Dat met dy kabels heb ik allemaal geprobeerd maar geen resultaat. Met de reparateur gebeld, die sluit het beslist uit dat het aan de monitor zou kunnen liggen, als die bij een herstart wel goed opstart.
Maar van morgen ondekte ik dat bootracer de fout waarschijnlijk wel aangeeft. Het ligt aan de wachtwoord tijd, die duurde 494 sec. ruim acht minuten! Ander zou hij in een minuut opgestard zijn. Hoe kunnen we dit verhelpen, er  zal vast een instelling zijn om die wachtwoord tijd te vermeiden? Hier komt de print.
E

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #85 Gepost op: 30 november 2016, 23:50:12 »
Kijk, nu komen we iets verder.

Citaat
, er zal vast een instelling zijn om die wachtwoord tijd te vermeiden?
Een timeout op een wachtwoord invoer is heel raar. Dat zou betekenen dat je na de timeout toch kan inloggen. Qua beveiliging is dat hetzelfde als een open deur.

Een foute Windows instelling is ook vreemd, aangezien deze opnieuw geïnstalleerd is.
Heb je soms een schermbeveiliging ingesteld met een wachtwoord ?

Als het je monitor niet is, wat je nog niet geprobeerd hebt, kan het misschien een probleem met je videokaart zijn.

Klik op Start - Configuratiescherm.
Open het tabblad Computer opstarten en post hiervan een screenshot.

Offline eiveen
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #86 Gepost op: 1 december 2016, 14:53:57 »
Hallo Peter, Hier zijn de prints, ik hoop dat je er iets uit kunt opmaken.
E





Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #87 Gepost op: 1 december 2016, 18:38:45 »
Je screenshots zien er normaal uit.
In je 2e screenshot staat de knop "Geavanceerde opties".
Klik daar op en post van het scherm dat verschijnt een screenshot.

Offline eiveen
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #88 Gepost op: 2 december 2016, 15:05:55 »
Hallo Peter,

hier is het gevraagde screenshot.

E

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: steeds trager wordende start
« Reactie #89 Gepost op: 2 december 2016, 18:13:15 »
Ziet er ook normaal uit.
In je 2e screenshot met de knop "Geavanceerde opties" staat ook de optie "Standaardvideo".
Vink dat aan en herstart de computer.
Het beeld is nu mogelijk wat korrelig.
Controleer of je hiermee wel beeld krijgt als de computer langere tijd uitgestaan heeft.