Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:22:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Vreemde dingen na reparatie PC  (gelezen 24971 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #30 Gepost op: 24 november 2016, 22:09:32 »
Citaat
maar ik kreeg een foutmelding dat het register niet benaderbaar was.
Maak daarvan een screenshot, bewaar het als .jpg bestand en post het het bijlage.

Citaat
Bijv. Visual Basic 6.0: bij het opstarten daarvan kreeg je bij elk .frm of .BAS de vraag of het laden mocht doorgaan of niet
Post daarvan ook een screenshot.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #31 Gepost op: 25 november 2016, 20:38:35 »
Peter,

Zonder daar zelf iets aan veranderd te hebben blijkt het register en ook de databases nu wel te benaderen.
De melding dat het register niet te benaderen is, blijft nu al 2 dagen weg. Ik heb getest of veranderingen in 
bijv. het bureaublad nu gebleven zijn als ik de computer herstart. Dat doen ze nog steeds niet en heeft dus 
niets te maken met het eerder vermoede niet kunnen benaderen van het register. Met regedit kan ik nu
gewoon in het register komen. 
Ook het al of niet doorgaan bij het laden van een applicatie van VB6 blijft nu iedere keer weg.
Wat opvalt is dat enkele geïnstalleerde programma's die vóór de reparatie gewoon gestart konden worden, 
dat nu via een omweg  moeten doen, namelijk door het betreffende bestand op de harde schijf op te zoeken en aan te klikken. Kennelijk zijn die dus uit het register gewist. En als ik veranderingen aan het bureaublad aanbreng en opnieuw opstart zijn de veranderingen verdwenen. 
Als we hiervoor een oplossing vinden lijkt het erop dat de problemen opgelost zijn. Maar ik durf er mijn handen niet voor in het vuur te steken.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #32 Gepost op: 25 november 2016, 22:20:08 »
Heb je soms geen of minder rechten met het gebruikersaccount waarmee je inlogt ?
Het klinkt verder nogal vaag.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #33 Gepost op: 26 november 2016, 12:32:36 »
Ik log in als Administrator en ik zie in het account geen beperking van rechten.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #34 Gepost op: 26 november 2016, 16:32:22 »
Citaat
Wat opvalt is dat enkele geïnstalleerde programma's die vóór de reparatie gewoon gestart konden worden, 
dat nu via een omweg  moeten doen, namelijk door het betreffende bestand op de harde schijf op te zoeken en aan te klikken.
Via de verkenner deze programma's starten wel.
Hoe lukt het niet ?

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #35 Gepost op: 28 november 2016, 12:32:47 »
Vóór de reparatie kon je op het bureaublad de nu daarvan verdwenen programma's via de link opstarten, omdat ze in het register stonden. Nu ze daaruit verdwenen zijn moet je ze opstarten via de Verkenner. Als dat normaal zou zijn, waarom is er dan een register? 
De enige mogelijkheid die overblijft is dus kennelijk de uit het register verdwenen programma's er zelf in te zetten i.p.v. via installatie.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #36 Gepost op: 28 november 2016, 18:26:27 »
Citaat
op het bureaublad de nu daarvan verdwenen programma's via de link opstarten, omdat ze in het register stonden.
;Dergelijke links of snelkoppelingen staan niet in het register maar zijn bestanden op je harde schijf.

Deze staan in de map C:\Users\<gebruiker>\Desktop, in jou geval C:\Users\Jan van der Peet\Desktop.
Er staan ook snelkoppelingen in de map C:\Users\Public\Desktop.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #37 Gepost op: 28 november 2016, 20:35:55 »
Peter, 
Bedankt voor de tip. Ik heb gecontroleerd of de ontbrekende koppelingen ook op de aangegeven locatie staan. Dat doen ze inderdaad, maar waarom worden die dan niet na opnieuw opstarten op het bureaublad getoond en de andere wel? Bij Eigenschappen van de koppelingen kan ik geen verschil vinden tussen de links die niet en die wel getoond worden.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #38 Gepost op: 28 november 2016, 21:08:06 »
Kijk eens of deze opties verbetering geven:
Icons are not displayed for certain files in Windows 7

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #39 Gepost op: 5 december 2016, 00:30:28 »
Citaat
Ik log in als Administrator en ik zie in het account geen beperking van rechten.

Inloggen als administrator of inloggen met een administrators account ? Twee verschillende begrippen
Inloggen als administrator is inloggen met het verborgen administratorsaccount of het account waarmee men het systeem beheert .
Inloggen met een administratorsaccount is inloggen met een zelf aangemaakt account met administratorsrechten maar geen beheerdersrechten .
Daar de videokaart werd vervangen moeten dus eerst de drivers van de videokaart geïnstalleerd worden en dan pas de nieuwe videokaart inpluggen .
Mijn eerste indruk is dat met het beheerdersaccount (verborgen administratorsaccount) aan het gebruikersaccount werd geknoeid .
« Laatst bewerkt op: 5 december 2016, 00:38:05 door swake »
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #40 Gepost op: 5 december 2016, 14:36:24 »
Hoi Peter,

De bestanden stonden daar niet bij.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #41 Gepost op: 5 december 2016, 14:41:54 »
Swake,

Bedankt voor deze uitleg. Dus als ik met gebruikersaccount Administrator inlog moet het wel lukken. De rechter muisknop geeft vaak niet de mogelijkheid "'Als Administrator uitvoeren", ook als het een .exebestand is. Ik weet nu in elk geval wanneer ik wat gebruiken moet.

jvdpeet

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #42 Gepost op: 5 december 2016, 15:49:03 »
Vraagje en het is maar een vermoeden . Deze PC boot toch toevallig niet via een netwerk ?
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Vreemde dingen na reparatie PC
« Reactie #43 Gepost op: 5 december 2016, 22:06:23 »
Swake,

Bedankt voor deze uitleg. Dus als ik met gebruikersaccount Administrator inlog moet het wel lukken. De rechter muisknop geeft vaak niet de mogelijkheid "'Als Administrator uitvoeren", ook als het een .exebestand is. Ik weet nu in elk geval wanneer ik wat gebruiken moet.

jvdpeet

Misschien een vreemde vraag van mij ? Is deze computer een workstation dat in een domein staat ?
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse