Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

133 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

23 april 2024, 16:33:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: windows 8  (gelezen 5790 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
windows 8
« Gepost op: 22 december 2016, 12:08:23 »
Hallo,

Sinds een paar weken doe ik vrijwilligerswerk en kijk ik wat computers na om ze goed te laten draaien.
De meeste die ik gezien heb draaien met windows 8.1  en ik ben daar nog niet zo bekend mee maar het lijkt wel te lukken hoewel ik vreemde dingen tegenkom en ik hoop dat jullie daar wat bij kunnen helpen.
Het zijn allemaal aardige kleine Acer computers,ik denk zo van 2012.Wat me opviel was dat ze allemaal Mcafee hebben draaien hoewel het updaten daarvan al lang is verlopen.Op 1 computer heb ik al helemaal Mcafee verwijderd met de removal tool maar op een andere krijg ik geeneens het gewone uninstall werkend van Mcafee.
Klopt het dat het wel verantwoord is om dat helemaal eraf te gooien want ik krijg allemaal waarschuwing dat de garantie dan niet meer geldt voor die Acers.Nu lijkt me dat na 4 jaar toch niet meer zo'n punt en ik meen me te herinneren van dit forum dat men dat Mcafee als onzin er zo snel mogelijk af wil hebben.
Misschien eerst in de safe mode uninstallen?
Verder kreeg ik op die pc ook een melding dat windows geactiveerd moet worden en na gewoon indrukken op code was het weer weg maar het veranderde niet veel bij de meldingen ik meen bij 'onderhoud'.Dat kan wel door dat Mcafee komen denk ik want die heeft ook helemaal het beheer over de firewall en dat staat ook allemaal op rood.
Ik heb gelezen dat windows 8 de productcode in die nieuwe versie van de bios bewaard maar verder heb ik er niet veel verstand van.

Op die ene pc heb ik nu Comodo draaien als vervanging van Mcafee wat hier toch wel positief beschreven wordt:
https://www.thebalance.com/comodo-antivirus-review-1356601

Groet,Paul

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: windows 8
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2016, 18:07:19 »
Hoi Paul,

Citaat
Misschien eerst in de safe mode uninstallen?
Ja, probeer dat eerst en meld het resultaat.
Waarschijnlijk is McAfee als standaard meegeleverd vanaf fabriek. De McAfee Firewall kan dan ook geïnstalleerd zijn.

Je hebt het over verschillende computers. Maak voor elke computer een apart topic aan, dan blijft het overzichtelijk.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: windows 8
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2016, 18:18:59 »
Hoi Peter,

Dat is een goed idee,ik ben er denk ik dinsdag weer.Het zijn er 5.
Ben ook niet zo zeker over de wifi-verbinding of dat een openbaar netwerk is,ik kan nl zo verbinden zonder wachtwoord.Zelf heb ik alles bekabeld.

Groet,Paul

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: windows 8
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2016, 18:47:04 »
We hebben geen haast.
Mogelijk heeft er een probeer-versie van McAfee op gestaan, van pakweg 30-90 dagen. Als daarna de beveiliging niet meer geupdate is, is de kans op 1 of andere infectie aanwezig.
Wat is er zoal met deze computers gedaan ?

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: windows 8
« Reactie #4 Gepost op: 22 december 2016, 19:43:37 »
Ja ik heb die map van Mcafee gevonden denk ik met de updates en daar staat een rijtje bestanden van 2012 en 2013 ongeveer een half jaar.
Bij het proberen uninstallen van Mcafee kreeg ik wel een melding dat dit een gratis onderdeel was,dus mogelijk blijft er nog een zekere bescherming draaien.
Nou ik denk wel dat er van alles mee gedaan is hoewel een snelle scan van Comodo niks vond.Ik zal nog eens navragen wat er gedaan is in het verleden met scannen op virussen ed.

Op die andere computer,zeg maar nr 1, had ik een probleem met internetten en dat kon ik terugvoeren op software genaamd qustodio,eigenlijk wel een soort spy software om kinderen in de gaten te houden maar ik zie nergens op internet dat het verdacht is en mogelijk is het wel door een voorganger van mij er bewust opgezet.Toen ik het had verwijderd waren de problemen weg.Nog even checken straks of het weg blijft....