Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:03:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: windows of chrome os  (gelezen 8049 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline esmee982
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Vrouw
windows of chrome os
« Gepost op: 4 januari 2017, 15:56:19 »
Beste allemaal, 

Ik had een vraag. Ik heb voor school een 11,6 laptop nodig, nou heb ik vaak met windows de ervaring gehad dat het snel traag wordt. Zal ik dan toch een windows laptop kopen of toch een chromebook waarmee ik die ervaring niet heb?

Alvast bedankt,

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: windows of chrome os
« Reactie #1 Gepost op: 4 januari 2017, 18:32:33 »
Welkom,

Deze vraag kan je het beste op je school stellen, zij kunnen je beter vertellen aan welke eisen de laptop moet voldoen. Het kan namelijk zo zijn dat je bepaalde programma's moet gaan gebruiken welke bijvoorbeeld alleen voor Windows geschikt zijn.

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: windows of chrome os
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2017, 20:27:53 »
Schandalig van de overheid dat zij niets doen tegen die criminele Microsoft bende, en de kinderen op scholen op Window's besturingssystemen laten werken, en thuis ook verplicht zijn om op Window's te MOETEN werken.

IK wil niets met dat schandalige volkje van Microsoft te maken hebben, maaar als ik kinderen heb MOET ik voor mijn kinderen Window's kopen en zit telkens met het drama veiligheid en kopen kopen kopen. Dat begint al met een nieuwe pc met W10 erop. Mijn pc van 8 jaar oud (10,- van de kringloopwinkel) zonder dat Windoow's gaat stukken sneller, en heeft betere programma's dan de nieuwe (nu 3 maand oude) 700,- pc met W10 van mijn vriendin, en zij wil nu al een nieuwe install na drie maand!!

Dat is toch een achterlijke wereld, dat ik verplicht wordt om geld uit te geven aan een crimineel bedrijf, waar ik vervolgens mijn kinderen op moet laten werken??
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: windows of chrome os
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2017, 21:17:45 »
Beste carbon,

Let een beetje op je woorden. Er zijn gedragsregels op dit forum.

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: windows of chrome os
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2017, 05:10:42 »
Ik heb verder niets verkeerds gezegt naar mijn mening. De waarheid mag gezegt worden, dat is vrijheid van meningsuiting. Of ik er vrienden mee maak?..nee dat denk ik niet ))
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: windows of chrome os
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2017, 19:01:26 »
In de gedragsregels van het forum staat het volgende:

"Behandel elkaar met respect (algemene gedragsregels). Gebruiker zal geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende en/of seksueel georiƫnteerde berichten plaatsen. Verder dient Gebruiker zich te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels."

Je zit op het randje met je opmerkingen.
Als je problemen hebt met Microsoft of de schoolkeuze wat besturingssysteem betreft, meld je je daar dan. Daar is dit forum niet voor bedoeld.

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: windows of chrome os
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2017, 19:18:55 »
In de gedragsregels van het forum staat het volgende:

"Behandel elkaar met respect (algemene gedragsregels). Gebruiker zal geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende en/of seksueel georiƫnteerde berichten plaatsen. Verder dient Gebruiker zich te houden aan de van toepassing zijnde wetten en regels."

Je zit op het randje met je opmerkingen.
Als je problemen hebt met Microsoft of de schoolkeuze wat besturingssysteem betreft, meld je je daar dan. Daar is dit forum niet voor bedoeld.

Verder even goede vrienden, wat mij betreft ))
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2017, 20:03:12 door Peter »
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: windows of chrome os
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2017, 20:00:51 »
Ik ben absoluut geen fan van Microsoft (eerder tegendeel) maar MS "crimineel" en meer te noemen slaat natuurlijk nergens op. Jouw uitlatingen zijn overigens juridisch terdege laster tenzij je ze kunt bewijzen. Hier (http://www.encyclo.nl/begrip/laster) wat definities van 'laster'.

Je moet je klachten eerder spuien richting die school die blijkbaar bepaalde eisen aan de hard/software stelt. Zoek aldaar een forum en spui je klachten op een zakelijke (dus niet emotionele) manier.

Uit ervaring weet ik overigens dat die "eisen" vaak helemaal niet hard zijn maar dat er met niet-MS probleemloos gewerkt kan worden.

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: windows of chrome os
« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2017, 21:06:58 »
Microsoft heeft in de gebruikersvoorwaarden voor Windows 10 een opmerkelijk paragraafje steken.
Microsoft eigent zich namelijk het recht toe om jouw PC te scannen op illegale software, ja zelfs na te gaan of je illegale hardware hebt aangesloten op je PC.
Wat precies wordt bedoeld met "illegale hardware" is mij een raadsel, maar daar wil ik het nu niet meteen over hebben.
Ik wil ook geen polemiek opstarten rond het standpunt "ik heb niks te verbergen dus bij mij mogen ze gerust komen rondneuzen".

Mij gaat het om het principe:
-heeft een bedrijf het recht om binnen te dringen in je eigen leefomgeving en daar jouw gedrag aan banden te leggen?-

Microsoft schijnt te denken dat zij inderdaad dit recht hebben. En ze gaan zelfs zo ver dat ze de gebruikers van hun besturingssysteem verplichten (middels de End User License Agreement) om hen dit recht toe te kennen.

"[Microsoft] may automatically check your version of the software and download software update or configuration changes, including those that prevent you from accessing the Services, playing counterfeit games, or using unauthorised hardware peripheral devices,"

Secure Boot: zogezegd omwille van "veiligheidsredenen" belet deze software de eigenaar van een PC om naast Windows een ander stuurprogramma op de PC te installeren.
Daardoor wordt die eigenaar verhinderd om naast het KRAKKEMIKKIGE Windows bijvoorbeeld ook een Linux systeem te draaien.
En van Linux kan je bezwaarlijk stellen dat het risico's zou inhouden: NASA heeft Windows vervangen door Linux Ubuntu en in een persconferentie gezegd dat zij dit gedaan hebben omdat Windows niet veilig, niet stabiel en niet betrouwbaar is. Dat zelfde Windows (i.e. Microsoft) beweert dan weer dat zij om veiligheidsredenen een stuk software installeren waardoor je geen Linux kan draaien. De omgekeerde wereld dus. Linux wordt trouwens ook gebruikt door NSA(*) en Google, twee instanties waarvan je toch mag verwachten dat zij zullen de voorkeur geven aan een stabiel en betrouwbaar systeem.

 (*) Linux besturingssystemen bevatten tevens een gedeelte software dat werd ontwikkeld door NSA namelijk SELinux (Security Enhanced Linux). Initieel (out of the box) is dit niet actief maar je kan het als gebruiker eenvoudig inschakelen waardoor je een besturingssysteem hebt dat even goed beveiligd is als de computers van de NSA. Daar kan Microsoft nog een punt aan zuigen.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2017, 21:12:08 door carbon »
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: windows of chrome os
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2017, 21:12:01 »
Dan gebruik je toch geen MS produkten!. Probleem opgelost.

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: windows of chrome os
« Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2017, 21:12:38 »
Ja ook weer zo ))
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: windows of chrome os
« Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2017, 21:20:09 »
Dan gebruik je toch geen MS produkten!. Probleem opgelost.
Maar als ik een pc koop waar die W10 opstaat en ik wil een ander besturingsysteem erop zetten heb ik die mogelijkheid niet meer! Voor mij niet zo'n probleem, ik ros die harde schijf door het raam naar buiten en zet er een schoon schijfje in. Maar niet iedereen weet hoe dat moet en dat geeft belemmering om er wat anders op te zetten..daar gaat het om.

Niet voor niets dat MS Miljarden boete heeft gehad van de EU.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2017, 21:26:06 door Peter »
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: windows of chrome os
« Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2017, 21:22:52 »
Als dat jouw mening is, prima. Stap je toch naar de rechter. Weer een probleem opgelost.

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: windows of chrome os
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2017, 21:45:18 »
Daar gaat het mij niet om, het gaat om de belemmering die mensen hebben als als ze met HUN EIGEN computer wat anders willen. Dat is mijn* punt )) En dat vind ik criminele practijken van MS, kan er verder ook niets aan doen. We laten het zo )) het is maar zo zoals het is 8)

Ik zoek een ander draadje op waar ik ga posten over ms hahaha nee ik stop hoor ))
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page