Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:20:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Goede computercursussen bestaan niet.  (gelezen 41976 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Skipper
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #30 Gepost op: 17 mei 2016, 08:52:04 »
Ik snap op dit moment niet helemaal wat de bedoeling is.

Na "sudo............nonfree" werkte dat eindelijk wel.
Ik vond toen ook "autoremove" hetgeen ik heb uitgevoerd. (laten uitvoeren door het systeem ;) )

Maar sindsdien werken ook de automatische updates weer !

Groeten,

Skipper

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #31 Gepost op: 17 mei 2016, 09:03:26 »
Mooi!

Ik vergeet telkens weer dat dat Debian een echte systeembeheerder heeft en sudo dan niet zo handig is om in een opdracht te zetten :D !

Just
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Skipper
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #32 Gepost op: 17 mei 2016, 09:30:57 »
Geef nie.... 't is tenslotte gelukt ;)

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #33 Gepost op: 14 januari 2017, 15:52:27 »
Ik weet weinig of niets van Linux maar je zult moeten weten welke Linux versie je hebt. Zonder die informatie ga je niet verder komen. En als je al weet welke je nodig hebt dan kom je op het volgende probleem.

Denk eens na of je niet liever op een gebruiksvriendelijke systeem (Windows beter nog Mac) overschakelt. Veel meer mensen kunnen je dan raad geven en die raad zul je minder vaak nodig hebben. Linux is nog steeds een systeem voor mensen die het niet erg vinden om alles zelf te regelen, instellen en uitzoeken. En op die manier de nodige inside kennis opdoen.
Laten we wel wezen, Window's heb je ook moeten leren!!, dat vergeet je erbij te verrtellen ))
Computercursus is geen computercursus maar zijn Window's cursussen!!, daar zit 'de' fout.

Geeft niet, 4 codes die je moet weten in Linux 'programma-terminal'

sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

sudo apt-get install .... (bvb) sudo apt-get install gimp
sudo apt-get remove gimp -om gimp weer te verwijderen-

Zo makkelijk is Linux )) Mint, Ubuntu, antiX-MX16, antiX-16 blablabla

Wat je nooit moet doen 'is' dat een computer voor je gaat denken, dan laat je je verstand over aan een dom ding, in mijn ogen ben je dan zelf dom! Maar goed mensen willen graag dom blijven ))
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2017, 15:58:50 door carbon »
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #34 Gepost op: 14 januari 2017, 16:04:56 »
........
Je reageert op een bericht van begin vorig jaar wat bedoelt is voor een specifiek persoon.

Wellicht moet je eerst eens het hele draadje eens doorlezen alvorens te reageren. (en dan druk ik mij vriendelijk uit)

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #35 Gepost op: 14 januari 2017, 17:00:35 »
Was meer algemene info niet bedoeld voor jou, maar in het algemeen hoe men over Linux denkt JA.;-) (kwam alleen een beetje rot mijn strot uit) Sorry daarvoor!

En een forum is natuurlijk ook bedoeld om op oude draadjes te reageren, anders kunnen ze beter slotjes zetten op oude onderwerpen. Maar ik zal in het vervolg alles doorlezen voor ik reageer, je hebt gelijk )

P.s. ook een beetje de fout van het forum, die springt gelijk naar het laatste antwoord! -dit is anders dan alle andere fora-  ;-)
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2017, 17:11:13 door carbon »
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #36 Gepost op: 14 januari 2017, 17:35:33 »
Citaat
P.s. ook een beetje de fout van het forum, die springt gelijk naar het laatste antwoord! -dit is anders dan alle andere fora-  ;-)
Andere fora springen soms ook direct naar het laatste bericht in een topic of het eerste bericht dat je nog niet gelezen hebt. Dat is handig, zo hoef je in een topic niet te gaan zoeken naar nieuwe berichten. Dit is dan ook geen fout m.i.

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #37 Gepost op: 14 januari 2017, 18:13:05 »
soms!
'Dat is handig? (alleen mis je alles waar het om gaat) -dan moet je 'terug' scrollen- Ik ben nog nooit een forum tegengekomen waarbij je eerst terug moet scrollen )) Best wel de omgekeerde wereld ..... )) geeft niet, nu weet ik dat )) Ik was even weer nieuw op dit forum, ja dan is het raar dat je naar een onderste bericht springt wat ik nog nooit gevolgt heb, vandaar mijn punt ))
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2017, 18:28:58 door carbon »
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #38 Gepost op: 14 januari 2017, 18:45:51 »
Als ik op een hoofdonderwerp reageer, hoor ik op de eesrte post terecht te komen, wat in dit geval niet gebeurt..
Als ik aan de rechterkant van het forum op laatste berichten klik, ja dat kom ik bij de laatste post uit )) dat klopt dan weer wel.
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #39 Gepost op: 14 januari 2017, 19:06:44 »
Je kunt bij 'Profiel -> Forum Instellingen' een aantal zaken instellen. Wellicht daar eens kijken om je eigen voorkeur te bepalen.

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #40 Gepost op: 14 januari 2017, 19:42:15 »
Je kunt bij 'Profiel -> Forum Instellingen' een aantal zaken instellen. Wellicht daar eens kijken om je eigen voorkeur te bepalen.
Ik ga kijken Ton of ik daar de instelling kan krijgen, bedankt. ))
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #41 Gepost op: 14 januari 2017, 19:56:50 »
Gelukt Ton ))

Toon 'snel modereren' als -standaard uit- (Ik vind dat dit standaard zo ingesteld hoort te zijn) maar maakt niet uit, het is gelukt))
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2017, 20:10:02 door carbon »
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline Skipper
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 16
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #42 Gepost op: 14 januari 2017, 20:34:08 »
Laten we wel wezen, Window's heb je ook moeten leren!!, dat vergeet je erbij te verrtellen ))
Computercursus is geen computercursus maar zijn Window's cursussen!!, daar zit 'de' fout.



HUH ??
Ik heb nog nooit windows gehad, en zal het ook nooit hebben.

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #43 Gepost op: 14 januari 2017, 20:41:46 »
Laten we wel wezen, Window's heb je ook moeten leren!!, dat vergeet je erbij te verrtellen ))
Computercursus is geen computercursus maar zijn Window's cursussen!!, daar zit 'de' fout.



HUH ??
Ik heb nog nooit windows gehad, en zal het ook nooit hebben.
De post was niet voor jou bedoelt Skipper)) was algemeen zoals te lezen ..
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page

Offline swake

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 241
  • Geslacht: Man
Re: Goede computercursussen bestaan niet.
« Reactie #44 Gepost op: 22 januari 2017, 17:17:11 »
Hoe ik met een computer heb leren werken vooraleer er sprake was van Microsoft .
Lees hier even .
Gebruiker van Windows 7 / Linux Mint / Ubuntu / OpenSuse