Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

195 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:55:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Toetsenbord problemen: bepaalde set van letters doen het op random momenten niet  (gelezen 18874 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline danielleva
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Hoi!
Wie kan mijn held van de dag zijn? :smile:

Al een tijdje heb ik problemen met bepaalde letters van mijn toetsenbord: 6, 7, t, g, h, c, v en de spatiebalk. Het punt is dat deze toetsen het op willekeurige momenten opeens niet meer doen. Als ik dan langdurig en hard op de betreffende letter druk, doet deze letter het hierna weer zonder problemen.

Het aparte is dat soms al mijn letters het prima doen. En als ik merk dat één letter weer kuren heeft, is dat gelijk voor alle andere 'probleem'letters ook het geval.

Ik heb al veel gezocht naar een mogelijke oorzaak voor dit probleem, maar ik kom er niet uit. Wie van jullie heeft een idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn én wat ik eraan kan doen om dit op te lossen?

- Ik heb geen vloeistof over mijn toetsenbord gevallen, dus dat kan het probleem niet zijn.
- Het viel mij op dat de problemen met het toetsenbord ontstonden in ongeveer dezelfde tijd als toen ik een update gedaan had van mijn Windows. Ik heb echter mijn laptop weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dit heeft het probleem met de toetsen niet opgelost. Waarschijnlijk staat het dus los van de update.
- Wel misten er al een paar maanden wat schroefjes aan de onderkant van mijn laptop, waardoor de bovenste zijkanten niet helemaal aansloten op de onderkant. Dit was echter al een paar maanden zo. Ik heb de onderkant van mijn laptop eraf geschroefd en viezigheid eruit gehaald, maar ook dit lostte het probleem niet op.
- Zowel het stuurprogramma als mijn hardware heeft de laatste updates.
- Het probleem betreft dus de toetsen die vooral in het midden van het toetsenbord zijn gelegen: 6, 7, t, g, h, c, v en de spatiebalk.

Dit staat er wellicht los van, maar ik vermeld het toch even:
(- Mijn touchpad werkt ook niet altijd even goed. Maar na het tweemaal indrukken van F7 wel weer een tijdje).

Eigenschappen van mijn laptop:
Acer V3-371-39JC
3 jaar oud
Windows 10
Intel(R) Core(TM) i3-4030U CPU @ 1.90GHz
64-bits besturingssysteem, x64-processor

Bedankt voor het lezen en hopelijk hebben jullie hier ideeën over!

Groeten,

Daniëlle

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Toetsenbord problemen: bepaalde set van letters doen het op random momenten niet
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2017, 18:03:46 »
Welkom,

Klinkt als een defect toetsenbord. Sluit eens een extern toetsenbord aan en meldt het resultaat.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Toetsenbord problemen: bepaalde set van letters doen het op random momenten niet
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2017, 21:11:34 »
Wil het lukken ?

Offline danielleva
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toetsenbord problemen: bepaalde set van letters doen het op random momenten niet
« Reactie #3 Gepost op: 13 november 2017, 23:15:42 »
Het is gelukt! Het was een verbindingsprobleem. Ik heb het platte kabeltje van het toetsenbord opnieuw vastgemaakt en nu doet hij het weer helemaal goed :)

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Toetsenbord problemen: bepaalde set van letters doen het op random momenten niet
« Reactie #4 Gepost op: 14 november 2017, 00:41:31 »
Mooi zo. Bedankt voor je melding.