Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

36 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 09:06:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: TV kijken op laptop  (gelezen 18263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
TV kijken op laptop
« Gepost op: 17 november 2017, 21:54:46 »
Hallo,

Sinds een paar weken kijk ik tv via mijn laptop met Ziggogo.tv.
Ik had soms onscherp beeld maar dat is nu weer goed, maar waar ik nu nog mee te kampen
heb is dat beeld en geluid haperen en stil staat. Nu heb ik van de week een nieuw modem van 
Ziggo gekregen en nu had ik gehoopt dat het probleem op gelost zou zijn. Maar nee hoor.
Op de computer en smartphone gaat het wel goed maar op de laptop niet.
Toen de monteur het zag zei hij dat ik een nieuwe internet kaart nodig heb en dat het dan beter
zou gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: TV kijken op laptop
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2018, 17:07:02 »
Hallo Janny,

Ik hoop dat het nu wel goed is maar....
Citaat
Toen de monteur het zag zei hij dat ik een nieuwe internet kaart nodig heb en dat het dan beter
zou gaan
Nee dat is onzin. Het probleem is digitale TV, dat signaal heeft heel veel bandbreedte nodig en de aansluitingen in de wijk waar je woont wordt met heel veel andere aansluitingen (internet/streamen/games/enz) gedeeld. Als je dit probleem hebt, kies dan een niet-digitaal kanaal dan lost dit probleem meestal op. Ik heb ook digitale TV maar zit meestal op de standaard kanalen te kijken.... Enne de providers verkopen abonnementen met de slogan... "KIJK AL ONZE DIGITALE KANALEN IN HOGE KWALITEIT!" ja ja.... dan moet je echt alle computers, mobiels en wifi apperaten uitzeten ;-)
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: TV kijken op laptop
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2018, 22:35:22 »
Hallo Ruud,

Eh... Hoe doe je dat dan? Hoe kijk ik via mijn laptop op die andere kanalen?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: TV kijken op laptop
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2018, 16:51:16 »
Hoi Janny,

Ik heb zelf KPN en die heeft een app waarmee ik alle zenders op laptop,tablet of mobiel kan kijken maar het is sterk afhankelijk van de kwaliteit wifi verbinding. Daarom heb ik mijn laptop standaard verbonden met een lan kabeltje aan een repeater die het wifi signaal van mijn router versterkt. Voor de PC die mijn vrouw gebruikt, gebruik ik een homeplug (via het stopcontact) die verbonden is via een lan kabeltje naar haar PC. De andere homplug is verbonden met de router van KPN, zo gaat dat signaal niet via wifi maar via de stroomdraden door je huis. Dat geeft hier de beste resultaten....

Ziggo wil graag tevreden klanten. Als het bij jouw thuis slechte of trage verbinden geeft, dan kun je eens via de klantenservice van Ziggo een monteur regelen die het bij jouw thuis in orde maakt. Althans, als je de reclames op TV/Radio mag geloven.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit