Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

148 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

23 april 2024, 14:50:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Temporary Internet Files  (gelezen 13642 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Temporary Internet Files
« Gepost op: 9 november 2009, 21:22:41 »
Bericht 1 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:JannyDatum:11-03-2005
Aan:AllenMsgID:2109.1
Onderwerp:Temporary Internet FilesForum:ws-nlcomputer

Hallo,
Sinds een paar dagen lukt het mij niet meer om de map ,temporary internet files helemaal leeg te krijgen. Er blijven er altijd 43 bestanden staan. En hoe dat komt, weet ik niet.
Dus weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Groeten,
 
 Janny


Bericht 2 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-03-2005
Aan:JannyMsgID:2109.2
Onderwerp:Temporary Internet FilesForum:ws-nlcomputer

Hoi Janny,
>> En hoe dat komt, weet ik niet. <<
Waarschijnlijk zijn ze in gebruik. Kan je een paar details van die bestanden noemen (naam, grootte, datum).
Mogelijk heb je een stukkie adware of spyware aan boord, dat die bestanden gebruikt, wat dan de reden is dat ze altijd in gebruik zijn.
Je kan proberen de computer op te starten in Veilige mode, en vandaaruit die bestanden zien te verwijderen. Maar eerst zou ik dan in veilige mode een volledig updated spybot zijn rondje laten draaien.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 3 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:JannyDatum:13-03-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2109.3
Onderwerp:Temporary Internet FilesForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,
Ik had al geprobeerd om die bestanden naar hier te kopieren, maar dat gaat niet.
Ik heb de programma,s spybot en ad aware al een keer laten draaien, maar er werd geen spyware gevonden. Ook NAV 2002 laten draaien maar geen virus gevonden.
De bestandsnamen zijn: loadv8.asp?var1=3874 en er staat een vierkantje voor met een dikke zwarte rand aan de onderkant. Ook staan er explorer tekens voor met index.html en ook Janny734 en dat is mijn gebruikersnaam op hobbyjournaal. Ook staan er bestanden met een gif teken ervoor. En ook met loadv3.asp?var={met een heel lang nummer er achter afgesloten met }.
Het laatste bestand daar staat een jpg teken voor met de naam love_doedetest.jpg
Maar hoe groot  ze zijn en van welke datum weet ik niet staat er niet bij.
Groetjes,Janny


Bericht 4 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:13-03-2005
Aan:JannyMsgID:2109.4
Onderwerp:Temporary Internet FilesForum:ws-nlcomputer

Hoi Janny,
>> loadv8.asp?var1=3874  <<
Zegt mij helemaal niets. Ik denk dat er toch een programma open staat, dat deze bestanden in gebruik heeft. Je hebt al geprobeerd de computer in veilige mode te starten (F8 indrukken tijdens het opstarten), en in veilige mode de map tijdelijke internet bestanden te legen?
In het algemeen zou dat zo moeten lukken.
Vertrouw je het niet, plaats hier dan eens een HijackThis log (als je niet weet wat dat is, hoor ik het wel?).

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 5 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:JannyDatum:14-03-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2109.5
Onderwerp:Temporary Internet FilesForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Vertrouw je het niet, plaats hier dan eens een HijackThis log (als je niet weet wat dat is, hoor ik het wel?).<<
Inderdaad, zou niet weten wat dat is.
Groetjes,Janny


Bericht 6 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:14-03-2005
Aan:JannyMsgID:2109.6
Onderwerp:Temporary Internet FilesForum:ws-nlcomputer

Hoi Janny,
>> Inderdaad, zou niet weten wat dat is. <<
HijackThis is een programma dat de pc doorzoekt naar (achter jouw rug om) opgestartte programma's. Het is een nogal technisch programma, maar een van de sterke kkanten is, dat het ook gewoon een overzichtje (een log) kan maken.
Maak even zo'n log, dan kunnen wij kijken of er iets op jouw pc rondspookt dat er niet thuis hoort. Je haalt heb programma als volgt op.

Klik hierop:
HijackThis
En sla het programma op in een lege map op de harde schijf. Start het daarna, en klik op "Do a system scan and save a logfile" Automatisch wordt hierna kladblok geopend met die logfile. Plak de inhoud daarvan in een bericht.



Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 7 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:JannyDatum:15-03-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2109.7
Onderwerp:Temporary Internet FilesForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Nou hier komt de lijst:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 1:01:21, on 15-3-05
Platform: Windows 98 SE (Win9x 4.10.2222A)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)
Running processes:
C:\WIN98SE\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WIN98SE\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WIN98SE\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WIN98SE\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WIN98SE\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WIN98SE\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE
C:\WIN98SE\EXPLORER.EXE
C:\NVIDIA\VI_GRM.EXE
C:\WIN98SE\TASKMON.EXE
C:\WIN98SE\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WIN98SE\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\PROGRAM FILES\KAZAA\KAZAA.EXE
C:\WIN98SE\LOADQM.EXE
C:\PROGRAM FILES\NORTON ANTIVIRUS\NAVAPW32.EXE
C:\PROGRAM FILES\SPYBOT - SEARCH & DESTROY\TEATIMER.EXE
C:\PROGRAM FILES\ZONE LABS\ZONEALARM\ZONEALARM.EXE
C:\OPLIMIT\OCRAWARE.EXE
C:\OPLIMIT\OCRAWR32.EXE
C:\WIN98SE\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\COMPUSERVE 2000\WCS2000.EXE
C:\WIN98SE\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\WIN98SE\DESKTOP\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS1991.EXE
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.chello.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
F1 - win.ini: load=C:\NVIDIA\vi_grm.exe
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHELPER.DLL
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WIN98SE\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WIN98SE\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Taakcontrole] C:\WIN98SE\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [StillImageMonitor] C:\WIN98SE\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [KAZAA] C:\Program Files\Kazaa\kazaa.exe /SYSTRAY
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [TrueVector] C:\WIN98SE\SYSTEM\ZONELABS\VSMON.EXE -service
O4 - HKLM\..\RunServices: [MiniLog] C:\WIN98SE\SYSTEM\ZONELABS\MINILOG.EXE -service
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKCU\..\Run: [CSIM] C:\PROGRAM FILES\CSIM\aim.exe -cnetwait.odl
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\PROGRAM FILES\SPYBOT - SEARCH & DESTROY\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ALUAlert] C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUNotify.exe
O4 - Startup: OCRAWARE.lnk = C:\OPLIMIT\OCRAWARE.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office Snelzoeken Indexer.lnk = C:\MSOFFICE\Office\FINDFAST.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office Snelstarten.lnk = C:\MSOFFICE\Office\FASTBOOT.EXE
O4 - Global Startup: ZoneAlarm.lnk = C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zonealarm.exe
O16 - DPF: {50F65670-1729-11D2-A51F-0020AFE5D502} (ForumChat) - http://objects.compuserve.com/chat/RTCChat.cab
O16 - DPF: {B0A2C7FC-8666-44D6-A990-2FCE3B933341} (ING Bank Autorisatiescherm) - http://secure.ingbank.nl/download/DigiSign.cab
Groeten,Janny


Bericht 8 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:15-03-2005
Aan:JannyMsgID:2109.8
Onderwerp:Temporary Internet FilesForum:ws-nlcomputer

Hoi Janny,
Net logje hoor. Er zitten maar een paar dingen in die niet zo wenselijk zijn:
C:\PROGRAM FILES\KAZAA\KAZAA.EXE (dit ding bevat normaal adware die waarschijnlijk al gesloopt is door SpyBot. Doet KaZaA het nog wel? Gebruik KaZaA lite++ of een andere spywareloze versie). Mogelijk is dit de veroorzaker van die internetfiles die niet te wissen zijn, maar zeker is dat allerminst.
O4 - Startup: Microsoft Office Snelzoeken Indexer.lnk = C:\MSOFFICE\Office\FINDFAST.EXE (Dit ding is zonde van de ruimte en de processorkracht. Je kan hem beter verwijderen)
O4 - Startup: Microsoft Office Snelstarten.lnk = C:\MSOFFICE\Office\FASTBOOT.EXE
(Dit ding is zonde van de ruimte en de processorkracht. Je kan hem beter verwijderen)
Je kan HijackThis nogmaals starten, en de bovenstaande drie ingangen aanvinken en dan kiezen voor Fix. KaZaA blijft gewoon werken, maar wordt niet meer automatisch gestart, hoewel je het dus beter kan vervangen.
Als je HijackThis hebt gestart, kies je voor "Do a system scan only", je zoekt in de lijst de drie genoemde regels op, en plaats een vinkje in het bijbehorende hokje. Daarna kies je voor "Fix checked" linksonder.
Na herstarten van de pc ben je af van deze overbodige startup's.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 9 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:JannyDatum:17-03-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2109.9
Onderwerp:Temporary Internet FilesForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,
Nou die tijdelijke internetbestanden krijg ik ook niet weg in veilige modus. Daar zie ik er maar vier staan van die 43, zoals load4, 5 en 8 en een index.html bestand. Ik zelf denk dat het iets met de site van http://www.hobbyjournaal te maken heeft en dat die bestanden daar nodig voor zijn, anders weet ik het niet. Wel vreemd, want ik ben al op die site sinds vorig jaar juli en ze gingen er altijd uit.
Groeten,Janny