Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

21 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 11:15:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: hallo  (gelezen 18553 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline btd
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
hallo
« Gepost op: 30 november 2017, 19:50:03 »
Hallo, 

Ik ben Adriaan de Wit. Ik werk in de juridische en financiĆ«le hoek. Op zich heb ik wel interesse in van die technische dingen. Maar ik vind dat dit vaak verpest wordt door hoe fabrikanten de zaak indelen. Maar ook dat ontzettende gedoe over beveiliging. Ik zou het ziekelijk kunnen noemen. En het neemt teveel mensen met zich mee. 

Wat daar verder lost van staat, of kan staan, maar dat is nu niet zo, is dat zaken vaak enorme bloatware zijn. Je wil er gewoon niets meer mee te maken hebben omdat het de zaak oplicht. Maar ook alleen al het thema van zoiets als nieuwe windows versies. -Om meteen door te spoelen. Wat een pleepapier.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: hallo
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2017, 21:09:22 »
Hallo en welkom,

Netjes dat je je even voorstelt.
Naar mijn mening is Bloatware overbodig aangeboden software, geen oplichting.

Offline btd
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: hallo
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2017, 20:37:42 »
Dit onderwerp kan soms wat zwaar vallen. Dus houd me te goede.

Jawel, want er word heel serieus over gedaan. Dat het nodig is. Je hele apparaat werkt ook niet meer als je het niet doet. Dus ''sluikreclame''. Dat woord gaat dan tussen aanhalingstekens. Zonder gaat intimidatie.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: hallo
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2017, 20:58:58 »
Citaat
Je hele apparaat werkt ook niet meer als je het niet doet
Wat bedoel je met 'als je het niet doet' ?
Het verwijderen van bloatware heeft geen nadelige gevolgen op de werking van een computer.

Offline btd
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: hallo
« Reactie #4 Gepost op: 2 december 2017, 10:59:21 »
Het is ook wel iets om even mee op te letten. Ook als je het er over hebt. Niemand laat zich oplichten. Als dat toch gebeurt en heel veel mensen tegelijkertijd. En niemand heeft het er ooit over. Dan komt zoiets heel apart te liggen. Als een soort van trauma.

Citaat
Je hele apparaat doet het ook niet meer als je het niet doet.
:
Ik bedoel updaten en nieuwe versies. Volgens mij het beste om te zeggen: windows en spellen. Maar ik persoonlijk doe eigenlijk nooit spellen.

Eigenlijk in beide gevallen. Of je nu wel of niet update. Voor de meeste mensen geldt dat het apparaat of te belangrijke onderdelen ervan meteen in de prullenbak kunnen.

Als je het wel doet dan gaat alles slechter werken. Als je het niet doet, dat is voor de kijk op zaken van de meeste mensen niet echt een optie. Voor spellen werkt het iets anders. Maar ik doe nooit spellen.

Een besturingssysteem kan bij opstarten 40 mb in het geheugen zijn. Zo'n beetje als 2000 of xp. Volledig met extra functies zoals de laatste versie nu heeft. Windows 10. Bepaalde belangrijke hardware en software dingen zijn onklaar gemaakt dat dingen nu soms niet werken met bijvoorbeeld windows 2000 of xp. Of hoe goed dingen werken. Maar ook beveiliging. Beveiligings updates krijgen kan zoiets zijn als (heel) soms drie bestandjes krijgen van 233 Kb, 605 Kb en 62 Kb of iets dergelijks.
« Laatst bewerkt op: 2 december 2017, 11:14:59 door btd »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: hallo
« Reactie #5 Gepost op: 2 december 2017, 12:01:20 »
Ik snap je verhaal niet. Je hebt het over bloatware wat oplichting zou zijn, over updates die je wel of niet moet doen, over hardware die onklaar is gemaakt.
Windows 2000 en XP zijn verouderde systemen. Ze werken op zichzelf nog prima. Er worden alleen geen verbeteringen meer aangebracht. Het kan wel zijn zijn dat ze niet goed samenwerken met nieuwere apparaten.

Software is iets wat nooit 100% af is. Je kan in de ontwikkelfase niet alle omstandigheden in de praktijk testen/nabootsen, waardoor er achteraf dus aanpassingen/updates nodig zijn.

Offline btd
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: hallo
« Reactie #6 Gepost op: 2 december 2017, 21:32:24 »
Wat snap je dan precies niet? 

Jij zei ook nog dit: 

Citaat
Het verwijderen van bloatware heeft geen nadelige gevolgen op de werking van een computer.
Office, de browser, windows, alles heeft het. Er is geen beginnen aan om dat te verwijderen.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: hallo
« Reactie #7 Gepost op: 3 december 2017, 00:09:23 »
In je laatste bericht zeg je:
Citaat
Office, de browser, windows, alles heeft het. Er is geen beginnen aan om dat te verwijderen.
Wat is 'alles heeft het' en waarom zou je die 3 programma's verwijderen ?
Als je Windows verwijdert kan je de computer niet eens gebruiken.

Citaat
Wat snap je dan precies niet?
Je haalt allerlei zaken door elkaar. Technisch gezien klopt er niets van.
Wat wil je bereiken met je verhaal ?

Offline btd
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: hallo
« Reactie #8 Gepost op: 6 december 2017, 22:22:34 »
Welke dingen haal ik dan door elkaar?

In ieder geval: even geleden plaatste ik hier een forum https://u19576p14639.web0117.zxcs.nl/mybb/index.php

Als iemand wil is er daar misschien over verder te gaan. Ik heb het idee dat er iets is met het onderwerp en dit forum. Wat dat is weet ik niet.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: hallo
« Reactie #9 Gepost op: 6 december 2017, 23:34:46 »
Citaat
Welke dingen haal ik dan door elkaar?
Enkele dingen die je opsomt zijn:
- bloatware noem je oplichting
- updaten noem je sluikreclame.
- update je niet dan zou je het apparaat of belangrijke onderdelen in de prullenbak doen
- Je verwijst naar een nieuw forum zonder berichten.

Kort gezegd, ik zie de samenhang in je berichten niet.

Offline btd
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: hallo
« Reactie #10 Gepost op: 8 december 2017, 23:34:08 »
Jij ziet niet dat dit aan jou ligt?

Is er iets bij jou wat je zou kunnen noemen? Als jouw reactie zou kloppen, betekent een heel heel laag vermogen van begrip. Of iets anders.
« Laatst bewerkt op: 8 december 2017, 23:47:05 door btd »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: hallo
« Reactie #11 Gepost op: 9 december 2017, 17:18:09 »
Citaat
Jij ziet niet dat dit aan jou ligt?
Nee. Verdere discussie is mijn inziens dan ook zinloos.

Offline btd
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Man
Re: hallo
« Reactie #12 Gepost op: 10 december 2017, 11:00:12 »
Ik vind het een interessant onderwerp. Jij of anderen hoeven daar niet hetzelfde over te denken. Maar er is hier dus niet iemand anders die dat ook vindt?


Citaat
Citaat
Jij ziet niet dat dit aan jou ligt?
[/font][/size][/color]
Nee. Verdere discussie is mijn inziens dan ook zinloos.
Wat dat betreft: er staat wat er staat. En daar blijkt het feitelijk allemaal wel uit.

Bewerkt: in dat citaat staan van die ''tags'' (font, color) en het lettertype is kleiner in de laatste zin. Ik wilde dit even opruimen maar ik heb geen idee wat het is. Ik kwam het al eerder tegen.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2017, 11:05:28 door btd »