Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

34 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 04:58:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: pst-bestanden importeren in thunderbird of windows live mail  (gelezen 19334 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hawk123
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
pst-bestanden importeren in thunderbird of windows live mail
« Gepost op: 23 december 2017, 23:53:18 »
Beste computer-experts,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb 2 bestanden met vele e-mails in pst formaat op een usb-stick welke ik probeer te importeren in mijn huidige e-mail programma's op mijn desktop pc. Tot op heden is dat niet gelukt.

Ik werk in Windows 10 met Windows Live mail Versie 2012 (Build 16.4.3528.0331)
Verder heb ik gedownload: Mozilla Thunderbird 52.5.2 (32-bits)

Ik kan nu met beide e-mail programma's goed overweg.

Het enige probleem is dat ik, bij het opstarten van mijn oude laptop en het openen van het oude outlook in Windows 7 het programma gelijk alle e-mail ging downloaden van de laatste jaren en dat ik, na het opnieuw opstarten van de moderne PC al mijn e-mail daar kwijt was (heel vreemd).

Gelukkig kon ik wel archiveren, deels met hulp van een computer-winkel. Nu zit ik echter met een usb-stick en vanuit outlook gegenereerde pst bestanden welke ik tot op heden niet geïmporteerd krijg in mijn moderne PC.
Ik heb reeds geprobeerd om pst bestanden te converteren en daarna te importeren, tot zover zonder succes.

Kan iemand mij helpen de e-mail van de afgelopen 7 jaar op mijn PC terug te krijgen?
Zoals gemeld staan ze nu in pst bestanden op een usb stick.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: pst-bestanden importeren in thunderbird of windows live mail
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2017, 18:15:41 »
Welkom,

Het importeren van .pst bestanden blijkt te zijn uitgeschakeld in recente versies van Thunderbird. Om .pst bestanden alsnog in Thunderbird te importeren heb je een oudere versie van Thunderbird nodig, zie deze informatie.

Offline Hawk123
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: pst-bestanden importeren in thunderbird of windows live mail
« Reactie #2 Gepost op: 26 december 2017, 23:41:12 »
Peter,

Bedankt voor je bericht.
Ik vind de informatie onder de link echter veel te omslachtig.
Waar ik naar op zoek ben is een manier om op mijn huidige PC de oude e-mail in te lezen. Het maakt niet uit wat voor programma.

Kan iemand mij helpen?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: pst-bestanden importeren in thunderbird of windows live mail
« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2017, 00:11:55 »
Hier staat nog een duidelijke Nederlandstalige uitleg mbt Thunderbird: https://support.mozilla.org/nl/kb/overstappen-thunderbird. Misschien lukt het daarmee.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: pst-bestanden importeren in thunderbird of windows live mail
« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2018, 15:53:25 »
Hallo Hawk123,

Even een aanvulling,
Citaat
Het enige probleem is dat ik, bij het opstarten van mijn oude laptop en het openen van het oude outlook in Windows 7 het programma gelijk alle e-mail ging downloaden van de laatste jaren en dat ik, na het opnieuw opstarten van de moderne PC al mijn e-mail daar kwijt was (heel vreemd).
Als je alleen het nieuwe mail programma wilt gebruiken (aanbevolen) dan moet je op de oude laptop de instellingen wijzigen. Je kunt bv alle of een aantal emailaccounts verwijderen. Wil je dat niet wijzig dan de email server instellingen. Zet een vinkje bij de optie dat de email op de mailserver moet blijven staan. Je kunt dan ook in een andere email programma je email ophalen/lezen....
Vriendelijke groet,Ruud de Wit