Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

206 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:45:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Harde schijf vol  (gelezen 60477 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Harde schijf vol
« Reactie #45 Gepost op: 19 februari 2018, 17:51:53 »
Graag gedaan.
Laat even weten wat de oorzaak was van het vollopen van de de harde schijf, leren we ook weer wat bij.

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Harde schijf vol
« Reactie #46 Gepost op: 20 februari 2018, 01:01:17 »
Zal ik doen.

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Harde schijf vol
« Reactie #47 Gepost op: 4 mei 2018, 23:28:35 »
Hallo Peter,

Het heeft even geduurd voor ik weer wat van me laat horen, sorry hoor.
Ik heb niet vernomen waarom die schijf zo vol werd, gewoon te veel bestanden erop denk ik. 
Er is in ieder geval een grote harde schijf in gekomen en er is nu ruimte zat.

Alleen het vreemde is dat als ik mijn geheugenkaartje van mijn digitale camera in de laptop schuif, ik niet meer
foto's die ik niet meer interessant vind, niet meer kan verwijderen en dat was eerst wel zo. De verwijder functie 
is niet meer aanwezig.

En ook vreemd is het dat ik bestanden die ik gemaakt heb met mijn computer met word nu niet meer geopend kan
krijgen op de laptop, ik had daar backups van gemaakt. Die bestanden staan op een stick.

Wat kan ik doen om dat weer voor elkaar te krijgen?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Harde schijf vol
« Reactie #48 Gepost op: 5 mei 2018, 11:10:32 »
Als de harde schijf vervangen is, is waarschijnlijk ook Windows opnieuw geïnstalleerd. Je had eerst Windows 7, nu ook nog?
Is er ook weer Office geïnstalleerd ?
Dit bevat het programma Word.

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Harde schijf vol
« Reactie #49 Gepost op: 5 mei 2018, 13:16:52 »
Hoi Peter,

Ja hoor nog steeds windows 7 en ze hadden wel office eraf gehaald maar ik heb het weer geinstalleerd.
Maar ik krijg de bestanden die ik met word had gemaakt niet meer open. Heel vreemd.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Harde schijf vol
« Reactie #50 Gepost op: 5 mei 2018, 14:09:46 »
Krijg je een foutmelding als je er op dubbelklikt ?
Kan je de bestanden ook niet openen vanuit Word zelf (in Word bladeren naar een bestand) ?

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Harde schijf vol
« Reactie #51 Gepost op: 15 mei 2018, 21:58:37 »
Hoi Peter,

Ik heb nu ontdekt dat als ik een document met word maak, het meteen veranderd in een doc bestand en dan krijg
ik het niet meer open. Dit is gebeurd nadat de laptop weg is geweest om een nieuwe schijf erin te zetten.
Er hoord een blauwe w als bestandsnaam te komen. En heel gek, twee bestanden hebben dit nog wel.????
Zij hebben dus iets veranderd kan niet anders.
Weet jij hier een oplossing voor? Ik heb backups gemaakt van de laptop voor het geval zij office eraf zouden gooien
en dat is dus gebeurd, dus ik dacht gelukkig heb ik ze nog maar nu krijg ik ze dus niet meer open met mijn versie
van mijn office.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Harde schijf vol
« Reactie #52 Gepost op: 15 mei 2018, 23:20:28 »
Laten we eerst eens kijken wat er nu op je computer staat:

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Hier en hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Harde schijf vol
« Reactie #53 Gepost op: 15 mei 2018, 23:37:29 »
Er komt ook steeds zo'n programma tevoorschijn en dat heet CCleaner. Wat is dat voor iets?
Had ik er niet opzitten, net als rechtsboven zie ik staan, ABP??? Wat is dat?

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Harde schijf vol
« Reactie #54 Gepost op: 16 mei 2018, 00:10:59 »
Wat nu weer, waarom kan ik geen bijlage sturen? En in img dumper krijg ik ook al een foutmelding dat ik nietde juiste bestandstype heb geupload. Iets met mime type en extensie. 
En mijn windos gebruikt 64 bit versie.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Harde schijf vol
« Reactie #55 Gepost op: 16 mei 2018, 18:31:16 »
CCleaner is een bekend legitiem programma om tijdelijke bestanden, cookies en andere ballast op te ruimen.
ABP is waarschijnlijk AdBlockPlus, een programma om reclame van websites te blokkeren.

 
https://imgdumper.nl accepteert alleen afbeeldingsbestanden. De 2 tekstbestanden die FRST produceert worden daarom niet geaccepteerd.

Doe het volgende:

Ga naar www.sendspace.com.
Upload het bestand "FRST.txt" dat op je bureaublad staat.
Na het uploaden verschijnt de melding "Congratulations! Your upload finished successfully".
Direct daaronder staat een link met de bestandsnaam die geupload is met de grootte van het bestand daarachter.
Kopieer en plak deze link in je volgend bericht.

Ga naar www.sendspace.com.
Upload het bestand "Addition.txt" dat op je bureaublad staat.
Na het uploaden verschijnt de melding "Congratulations! Your upload finished successfully".
Direct daaronder staat een link met de bestandsnaam die geupload is met de grootte van het bestand daarachter.
Kopieer en plak ook deze link in je volgend bericht.

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Harde schijf vol
« Reactie #56 Gepost op: 16 mei 2018, 23:49:56 »
Als het goed is kom hij hier.


FRST.txt


Addition.txt

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Harde schijf vol
« Reactie #57 Gepost op: 17 mei 2018, 19:33:52 »
Op je computer stond eerst "Microsoft Office 2010". Nu heb je "Microsoft Office XP Professional". Dat is een verouderde versie en die kan waarschijnlijk niet overweg met de documenten die met Microsoft Office 2010 gemaakt zijn.
Ik raad je daarom aan "Microsoft Office XP Professional" te de-installeren. Herstart daarna de computer.
Na de herstart installeer je weer "Microsoft Office 2010".

"CCleaner" is inderdaad geïnstalleerd. Indien je dit niet gebruikt mag je dat de-installeren.

In Google Chrome is de extensie "Adblock Plus" (kortweg ABP) toegevoegd. Die mag je ook verwijderen als je wilt.

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Harde schijf vol
« Reactie #58 Gepost op: 18 mei 2018, 01:00:36 »
Dat heb ik wel zien staan die office 2010 maar dat gebruikte ik niet. Ik gebruikte alleen maar office XP professional.
Mijn documenten die ik met die oude versie maakte werden altijd voorzien van die blauwe w van word.
Die andere software zal ik verwijderen.

Die office 2010 heb ik helemaal niet in mijn bezit.

O ja nog iets, mijn internet valt ook steeds weg. Nou zal je zeggen dat zit bij Ziggo, nee hoor want de rest hier
in huis hoor ik niet klagen dat ze geen internet hebben. En als ik op mijn telefoon kijk is het modem gewoon verbonden. Ik denk dat het in de laptop zit nadat hij weg is geweest.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Harde schijf vol
« Reactie #59 Gepost op: 18 mei 2018, 19:01:32 »
Citaat
Dat heb ik wel zien staan die office 2010 maar dat gebruikte ik niet. Ik gebruikte alleen maar office XP professional.
Vreemd, ik heb even teruggekeken en een logje van je computer gevonden van 24 januari 2018. Daarin staat alleen "Microsoft Office 2010" vermeld, geen "Office XP".