Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

213 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:13:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Problemen met proxy programma's en nummers in Windows 10 Pro met Microsoft Edge  (gelezen 33270 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Goedendag beste forumbezoekers. Ik heb een probleem met proxy programma's en proxy-nummers op mijn computer. Ik heb een HP computer met Windows 10 Pro met als browser Microsoft Edge. Mijn vorige computer met Windows 8.1 was probleemloos, maar deze met Windows 10 Pro wil niet samenwerken met proxy programma's zoals o.a. Real Hide IP, Invisible browsing, en Hide IP Platinum. Ik heb er veel meer geprobeerd, maar alle programma's werden door mijn browser niet opgepikt. Losse proxy nummers invoeren mislukt ook, want als ik ze ingevuld heb en op O.K. druk, gebeurt er helemaal niets. Na het wegklikken van het tabblad en weer terugkeren zijn de nummers verdwenen. Dit heeft volgens mij allemaal te maken met een bepaalde verkeerde instellingen op mijn computer. Wat zou ik kunnen proberen om zowel een proxy programma compatibel te maken met mijn computer, alsmede die tabbladen weer werkend te krijgen. Na controle via het internet, met sites als; wat is mijn IP adres e.d., leverde mijn eigen IP adres op, terwijl in het proxy programma mijn IP adres al was veranderd naar een buitenlands IP adres ! Ik vind dit alles een rare boel !

Ps; De proxynummers probeer ik in te voeren via; Configuratiescherm - Internet opties - verbindingen - Lan.
Ook via het actiecentrum, toegankelijk rechts onder in de taakbalk, weigert mijn computer om proxydata vast te leggen, want ook hier, na het klikken op O.K. gebeurt er helemaal NIETS !
De volgorde in het actiecentrum is; Netwerk - Internetinstellingen - Proxy.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Hallo BigLJohn,

Ik ben in het instellen van Proxyservers of verbindingen niet goed in thuis maar probeer deze uitleg (Engels) eens.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Weer bedankt voor je reactie. Maar er is iets raars aan de hand. Als ik in het proxy menu van Windows 10 de benodigde hokjes aan-vink en doe opslaan, zie ik bij terugkomst dat de vinkjes weer verdwenen zijn. Hetzelfde maak ik mee als onder eigenschappen van Microsoft Edge ga kijken, onder LAN. ook hier verdwijnen de vinkjes als ik bij terugkomst nog eens ga kijken. Opslaan met OK heeft geen enkel effect !
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2018, 18:44:35 door BigLJohn »

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Het kan zijn dat je geen admin rechten hebt om de instellingen te wijzigen. Start het instellingen (proxy)scherm eens op met de rechtermuisknop en dan kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"...
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Bij mij zit het actiecentrum als een vierkant icoontje standaard rechts onder in de taakbalk. Met de rechtermuisknop op - als administrator uitvoeren - klikken gaat niet omdat die tekst er niet bij staat. Ook niet in de afzonderlijke onderdelen, of bij geopende secties. De enige mogelijkheid die geboden word is - aan start vastmaken -.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Hallo BigLJohn,

Sorry voor de late reactie, zat een weekje in Engeland...

IK heb gezocht op internet waarom je niet goed een proxyserver kunt instellen in Edge maar de resultaten zijn heel divers en gaat eigenlijk steeds over Explorer, lees deze tip maar eens... en zo zijn er vele te vinden.

Ik heb ook gezocht naar een uitvoerbaar bestand die je bv als Administrator kan uitvoeren maar de meeste links zijn gewoon onderdelen van het configuratiescherm die je inderdaad alleen maar aan het startmenu kunt vastmaken...

Misschien dat meelezers wel je de juiste richting kunnen sturen en anders op internet zoeken...
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Hallo,

In je eerste bericht zeg je dat de proxy-instellingen al verandert waren in een buitenlands IP nummer. Mogelijk is er sprake van een (malware-) infectie.
Doe eens het onderstaande zodat we wat meer informatie over je computer verkrijgen.

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Hier komen de twee bijlages.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Je hebt een aantal beveiligings programma's geïnstalleerd om malware te voorkomen. Deze zijn waarschijnlijk de reden dat je geen proxy-installingen kan wijzigen/opslaan. Malware gebruikt die instellingen soms om je systeem te misbruiken en deze programma's voorkomen dat.
De volgende programma's kunnen elkaar in de weg zitten: Adguard, Advanced SystemCare en Malwarebytes Premium.
Zeker als je daar ook een licentie voor hebt, dan zijn deze continu aan te controleren op verdachte wijzigingen.

Gebruik je Malwarebytes Premium wel legitiem ?

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Adguard heb ik al eens afgesloten, tegelijk met Malwarebytes. Zonder resultaat overigens. Advanced SystemCare  (ASC) is een schoonmaakprogramma, is alleen actief als ik hem gebruik. Hij zet ook de waarden terug, mocht dat nodig zijn, die Windows 10 voorschrijft. Mijn twee harde schijven zijn van het type SSD, en worden ook getrimd door ASC. Zonder de combinatie ESET Security Suite 11.0 en Malwarebytes, glipt er sporadisch een gemeen bestand binnen. Altijd van het type svchost, of iets dergelijks. In ieder geval een andere soort host dan die er in Windows zit. Dan kan het gebeuren, door die host, dat ineens de computer word afgesloten en ik opnieuw moet opstarten. Ook lopende spelletjes worden door die host uitgezet. Het beeld word zwart, en je moet dan opnieuw het spelletje starten. Malwarebytes is legitiem, daarom heb ik, om voornoemde redenen, het complete beveiligingspakket aanstaan.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met proxy programma's en nummers in Windows 10 Pro met Microsoft Edge
« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2018, 19:21:24 »
Adguard naast ESET en Malwarebytes is overdreven.
Er lijken 2 versies van Advanced SystemCare geinstalleerd te zijn, een oude versie 3 en een meer recente versie 11.
 
Ik zou Adguard eens de-installeren, herinstalleren kan altijd weer.
Levert dit geen verbetering op, deinstalleer dan beide versies van Advanced SystemCare om er zeker van te zijn dat er geen restanten achterblijven, eerst de oudste, daarna de nieuwste.
Test opnieuw je proxy-installingen. Is er verbetering dan kan je Advanced SystemCare 11 opnieuw installeren. Ben zelf geen voorstander van Chinese produkten.
In het verleden bleken ze het niet zo nauw te nemen met persoonlijke gegevens en andermans software.

Is er verbetering nadat je bovenstaande uitgevoerd hebt ?
Restanten van Spybot en PCTools kunnen we eventueel nog verwijderen.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met proxy programma's en nummers in Windows 10 Pro met Microsoft Edge
« Reactie #11 Gepost op: 6 februari 2018, 21:17:04 »
Als ik ESET zijn gang liet gaan, verwijderde hij tientallen van mijn spelletjes, omdat het allemaal malware zou zijn. Malwarebytes is geen haar beter. Hi wil verschillende screensavers verwijderen, alsmede Advanced System Care no 3 en no 11. AVC is ook uit te breiden met Bit Defender. Voor mij geen optie daar ik ESET bezig. In de vorige versies van Windows, o.a . versie 8.1 werkte Real Hide IP wel prima in combinatie met AVC versie 3 en 10. Adguard heb ik gedeinstalleerd, maar daarna geen resultaat. Teruggaan naar Windows 8.1 levert andere grote problemen op. Met het opnieuw installeren van al mijn software en spelletjes ben ik 3 weken aan kwijt.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met proxy programma's en nummers in Windows 10 Pro met Microsoft Edge
« Reactie #12 Gepost op: 6 februari 2018, 22:06:41 »
Zoals gezegd, Chinese software (van o.a. IObit) heeft een schimmige geschiedenis waardoor beveiligingsproducten van ESET en Malwarebytes deze als ongewenst markeren.
Het is zowiezo niet raadzaam om 2 versies van Advanced SystemCare te hebben. Verouderde versies kunnen fouten bevatten.

Enige verbetering als je Adguard de-installeert ?

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met proxy programma's en nummers in Windows 10 Pro met Microsoft Edge
« Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2018, 01:12:00 »
Zoals ik al schreef, Adguard ge-deinstalleerd, en het maakt geen verschil.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met proxy programma's en nummers in Windows 10 Pro met Microsoft Edge
« Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2018, 18:02:01 »
De-installeer dan eens beide versies van Advanced SystemCare.
Om er zeker van te zijn dat er geen restanten achterblijven, eerst versie 3, daarna versie 11.