Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

208 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:33:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Ethernet icoontje werd plotseling een ander icoontje  (gelezen 19211 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Ethernet icoontje werd plotseling een ander icoontje
« Gepost op: 18 januari 2018, 21:35:43 »
In mijn HP computer huist een Windows 10 Pro met als webbrowser Microsoft Edge. Sinds korte tijd is het icoontje van de ethetnet-adapter plotseling veranderd. Wat ik nu te zien krijg is een icoontje als een klein televisiescherm met daarnaast de stekker van een telefoonkabeltje. Mijn vraag is; hoe krijg ik mijn oude en originele ethernet icoontje terug ? Ik zie in Windows 10 Pro geen mogelijkheden om het ethernet icoontje te veranderen. Ik bedoel niet het ethernet icoontje rechtsonder op de taakbalk, maar ik bedoel het ethernet icoontje waar je naartoe gaat via het startmenu - Netwerkverbindingen. Alhier is een Windows map geopend alwaar je de instellingen kunt aanpassen. Echter NIET die van het icoontje (pictogram).

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Ethernet icoontje werd plotseling een ander icoontje
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2018, 16:12:20 »
BigLjohn,

Als het gewoon een snelkoppeling is kun je met de rechtermuisknop klikken op het icoontje, onder de eigenschappen vind je die mogelijkheid. Is het een syteem bestand die geopend wordt dan kun je deze meestal niet wijzigen. Overigens zijn er wel tooltjes waarmee je dit wel kunt maar die moet je even via Google zoeken.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: Ethernet icoontje werd plotseling een ander icoontje
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2018, 18:19:42 »
Bedankt voor je reactie. Ik zal wel eens gaan gooooooooglen.