* Volg ons


* Wie is Online

  • Punt gasten: 34
  • Punt verborgen: 0
  • Punt leden: 0

Er zijn geen bezoekers online
  • Punt Online vandaag: 3

* Actuele onderwerpen

dvd afspelen door jo buntinx
[20 april 2019, 15:34:03]


Setups willen niet installeren door Peter
[11 april 2019, 18:37:43]


Bestand Windows10Update door jackson0
[ 5 april 2019, 20:15:11]


Schone installatie Windows 7 Ultimate als vervanger voor Windows 10 door jackson0
[ 1 april 2019, 17:02:57]


W 10 na start keert de oude beeld instelling terug door Peter
[27 maart 2019, 14:22:49]


draadloos netwerk beheren door arnodesiree
[25 maart 2019, 12:31:12]


Foutcode 1407 door marifrensch
[25 maart 2019, 11:50:42]


Mac gebruiker door marifrensch
[25 maart 2019, 11:44:39]


Visual Studio 6.0 disk 1 door Peter
[ 9 maart 2019, 18:22:21]


Terug van Windows 10 naar Windows 7 Ultimate door jackson0
[16 februari 2019, 13:05:20]


HDMI poorten door Black Tiger
[13 februari 2019, 20:18:31]


Een livestream kijken en chatten in youtube door Janny
[ 9 februari 2019, 14:21:11]


Grafische kaart kuren. door Peter
[28 januari 2019, 23:16:32]


Apollo UX door Paul Bouma
[15 januari 2019, 11:55:17]


HandBrake door Peter
[ 8 januari 2019, 17:39:18]


Contactpersonen outlook 2010 verplaatsen. door Peter
[ 7 januari 2019, 18:08:08]


outlook door Peter
[ 3 januari 2019, 21:21:55]


Gelukkig Nieuwjaar door RuudDeWit
[ 1 januari 2019, 23:52:29]


foutcode 0x81000031 door Peter
[31 december 2018, 10:40:33]


Windows 10 Updates door Peter
[30 december 2018, 00:34:55]


* Chat

Vraag maar raak!
Stel je vragen over computers en internet en krijg direct antwoord! Iedere maandagavond 21:00 - 22:00 uur in de chatroom.


A A A A Auteur Topic: netwerk probleempje  (gelezen 3157 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BoyoTopic starter

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 118
  • Geslacht: Man
  • Laatst actief:
    6 februari 2019, 16:44:34

  • Activiteitmeter
    38.33%
netwerk probleempje
« Gepost op: 24 februari 2018, 09:34:39 »
Beste forumleden
 
 Het is weer enige tijd geleden dat ik een beroep op jullie gedaan heb.
 
Waar het om gaat is het volgende: een netwerkprobleempje.
 
Maar laat ik eerste beginnen met wat hardware informatie.
 
Thuis staan twee desktops, ik noem ze gemakshalve A en B.Desktop A is de hoofdmachine waar vrijwel alles op gedaan wordt. De schijven in A worden gedeeld met een andere (thuis) account en heeft het volledig beheer.
Daarnaast zijn er ook nog eens drie laptops in mijn bezit die af en toe worden gebruikt.
Dit alles staat met elkaar in verbinding d.m.v. een netwerk via  van een router, de Netgear R7000.
Alle machines werken met het besturingssysteem Windows 10.
 
Dagelijks wordt vanaf desktop B gebruik gemaakt van een schijf afkomstig in desktop A.
Om A te benaderen heb je uiteraard het netwerk nodig.
Welnu, op A kan ik pc B en de laptops, via de verkenner,benaderen en inzien.
Echter, op pc B wordt A niet weergeven in de verkenner en kan derhalve A ook niet benaderen. Terwijl op de laptops A wel te zien is. De enige mogelijkheid is om A  opnieuw het netwerk in te stellen.  Elke keer moet er dan vijf minuten gewacht worden voordat dit plaatsvindt. Op A kan dan in die periode van vijf minuten niet gewerkt worden.
Na een herstart wordt dan op het laatst gevraagd of deze machine, A dus, ook gevonden mag worden door de anderen op het netwerk. Ik klik dan uiteraard Ja aan.
En zowaar op B wordt A nu wel herkend en kan deze benaderden ingezien worden. Alleen in die volgorde werkt het wel, dus  bij de eerste opstart niet.
 
Als proef op de som heb ik het volgende gedaan; alleen A opgestart en gewacht totdat de hele opstartprocedure afgehandeld is. Zonder verder iets te doen heb ik A de opdracht gegeven  om opnieuw het netwerk in te stellen zoals hiervoor beschreven.  Daarna  is B pas opgestart met als resultaat dat B,via de verkenner,  nu wel A ziet en ik deze kan benaderen.
Ik begrijp dit niet. Wat staat er dan verkeerd ingesteld of wat moet ik extra instellen dat het wel in een keer goed werkt.  De dedectie van het netwerk  staat aangevinkt zodat dit automatisch verloopt.
 
Ik heb op het internet geprobeerd oplossingen te vinden maar die brachten geen soelaas.
Diverse malen is de router opnieuw gestart zonder resultaat. Ik weet niet of het wel aan de router ligt want die werkt prima binnen deze omgeving. De router wordt ook gebruikt voor het streamen van muziek en films vanaf pc A naar de TV in de huiskamer en dat doet het goed.
 
Wellicht kunt u mij helpen en zie graag uw reactie/oplossing tegemoet.
 
Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet.
 
Boyo.

Beste bezoeker, je bent op dit moment niet ingelogd. Daarom zijn de 1 antwoorden op dit bericht voor jou verborgen. Klik hier om in te loggen of klik hier om gratis en eenvoudig een account te registreren!
 

Gerelateerde onderwerpen

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
0 Reacties
6518 Gelezen
Laatste bericht 8 november 2009, 23:11:57
door NLCOMP
0 Reacties
5975 Gelezen
Laatste bericht 11 november 2009, 14:18:50
door NLCOMP
0 Reacties
4642 Gelezen
Laatste bericht 13 november 2009, 18:45:40
door NLCOMP
0 Reacties
4188 Gelezen
Laatste bericht 13 november 2009, 21:59:31
door NLCOMP
0 Reacties
11577 Gelezen
Laatste bericht 13 november 2009, 22:05:07
door NLCOMP
0 Reacties
4803 Gelezen
Laatste bericht 13 november 2009, 22:51:49
door NLCOMP
5 Reacties
4982 Gelezen
Laatste bericht 4 september 2012, 09:28:19
door Michel Uphoff
3 Reacties
3847 Gelezen
Laatste bericht 30 december 2012, 20:49:39
door Ronald
15 Reacties
5429 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2013, 07:33:40
door Comp
1 Reacties
3360 Gelezen
Laatste bericht 15 mei 2017, 21:36:29
door Peter