Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:05:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Probleem met Windows Update  (gelezen 8099 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Probleem met Windows Update
« Gepost op: 16 maart 2018, 13:51:20 »
Hallo,
 Omdat Windows problemen heeft met het vinden van voldoende ruimte om Windows updates uit te voeren wegens te weinig ruimte, ben ik gaan zoeken naar het creëren van extra ruimte door bestaande mappen te verplaatsen naar een andere partitie dan C. Het gekke is dat verplaatsen van mappen naar andere partities niet veel lijkt te werken.
Ook kwam ik op partitie C behalve een map Windows 10 tegen van 20,6 GB (lijkt mij onbegrijpelijk groot) en een map Windows10 Upgrade van 29,1 GB (zelfde opmerking). Kan er 1 van de twee verwijderd worden of op USB of externe schijf gezet?
Vanmorgen kreeg ik het bericht dat na 18 april 2018 Windows 10 niet meer geupdate kan worden met als reden: bescherming. Ook vóór die datum werden er toch updates uitgevoerd en ook werd er desondanks bescherming geboden. Ik begrijp die mededeling niet.
Ik heb de map Downloads van C leeggemaakt (maar de lege map laten staan) en verplaatst naar een andere partititie dan C, maar als ik in C op de map selecteer dan wordt aangegeven dat de map leeg is, maar als ik de map open geeft het systeem alle bestanden die erin stonden, hoewel ze geknipt waren. Er blijkt op C echter geen vrijgemaakte ruimte te zijn.
Wie ziet weg in deze puzzel?

groeten,

Jan

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Windows Update
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2018, 18:27:15 »
Citaat
Ook kwam ik op partitie C behalve een map Windows 10 tegen van 20,6 GB (lijkt mij onbegrijpelijk groot) en een map Windows10 Upgrade van 29,1 GB (zelfde opmerking). Kan er 1 van de twee verwijderd worden of op USB of externe schijf gezet?
Wat is de volledige mapnaam van deze 2 mappen ?

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Windows Update
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2018, 12:58:08 »
Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. De mappen heten resp. Windows en Windows10Upgrade. De laatste map is misschien een download van een melding van Microsoft dat vanaf 18 april 2018 de huidige versie van Windows 10 niet meer onderhouden wordt door Microsoft en vervangen moet worden, maar door het gebrek aan geheugenruimte op partitie C lukt dat niet. De partitie C uitbreiden ten koste van een naastliggende partitie lukt mij niet met mijn programma EaseUSPartitionMaster omdat de C-partitie een gewone schijf is en de naastliggende D-schijf een HDD.
Wat is hiervoor de oplossing?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Windows Update
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2018, 18:14:58 »
De map Windows10Upgrade is onderdeel van het programma Windows 10-upgradeassistent. Dit programma wordt gebruikt om Windows 10 te upgraden naar een nieuwe versie, niet om reguliere updates te installeren.

Om ruimte op de schijf vrij te maken (±20GB) kan je het programma Windows 10-upgradeassistent de-installeren en daarna de map Windows10Upgrade verwijderen.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Windows Update
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2018, 20:25:05 »
Hoi Peter,

Bedankt voor deze oplossing, maar waar vind ik het programma Windows 10-upgradeassistent? Ik neem aan, dat mocht in de toekomst de upgradeassistent nodig zijn om te upgraden naar een nieuwe versie vasn Wiundows 10, deze gedownload kan worden.
Wat jammer dat dit forum ermee ophoudt. Het was verreweg het beste forum voor de oplossing van problemen van diverse aard. Ik wil hierbij alle medewerkers van het forum bedanken voor de vele professionele hulp die ze geboden hebben. We zullen jullie gaan missen.

Iedereen het beste gewenst,

groetjes,

Jan van der Peet (alias jackson0)

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met Windows Update
« Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2018, 00:10:20 »
Citaat
Bedankt voor deze oplossing, maar waar vind ik het programma Windows 10-upgradeassistent?
Al eens in de lijst met geïnstalleerde programma's gekeken ?
Klik op Start - Instellingen - Apps.
Kijk aan de rechterkant van het venster onder Apps en onderdelen.


Citaat
Wat jammer dat dit forum ermee ophoudt
Hoe kom je aan die informatie ?