Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

25 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 08:40:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Ik krijg opgeslagen document niet geopend  (gelezen 17103 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hilversum
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Ik krijg opgeslagen document niet geopend
« Gepost op: 30 april 2018, 16:46:22 »
Goedendag, ik heb sinds 2 jaar een nieuwe computer voor mijn werk. Mijn vorige computer is ook nog in mijn bezit, mede omdat daar nog het eea opgeslagen staat, die gebruikte ik de afgelopen tijd niet meer.
Nu heb ik op mijn "oude" computer een probleem met het openen van een aantal opgeslagen (MS Word) documenten. De computer is niet echt oud; een Sony Viao van november 2013
In de overzichtlijst met opgeslagen bestanden is bijvoorbeeld dit veranderd zichtbaar:
een bestand met de naam Michael is nu als volgt zichtbaar:  ̴$ichael

Als ik het bestand probeer te openen krijg ik deze melding:
Het Office open XML bestand kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn.
Word heeft onleesbare inhoud aangetroffen in het bestand  ̴$ichael Wilt u de inhoud van dit document herstellen? Klik op Ja als u de bron van dit document vertrouwt.

Als ik daar op klik krijg ik weer de melding
Het Office open XML bestand kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn.

Achter de bestanden staat dat het DOCX bestanden zijn en overal achter de niet te openen bestanden staat 1kB als bestandsgrootte. Andere (ook DOCX) bestanden zijn wel gewoon te openen.

Wie weet hier een oplossing voor? Ik wil graag wat "oude" bestanden openen, die 2 jaar geleden nog te openen waren...

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Ik krijg opgeslagen document niet geopend
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2018, 15:52:53 »
Beste Hilversum,

Het gaat niet zo zeer om de ouderdom van de computer maar om de versie van Office, daar kan verschil in zitten. Als je een document tussen beide computers wilt delen dan moet je op je werk computer of op de computer waarom de nieuwste versie van office geïnstalleerd staat, kiezen voor 'Opslaan als' en een Word formaat kiezen die beide kunnen lezen en bewerken, dat moet je even uit proberen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Hilversum
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 10
  • Geslacht: Man
Re: Ik krijg opgeslagen document niet geopend
« Reactie #2 Gepost op: 1 juni 2018, 13:19:27 »
Net terug van een korte vakantie en lees dit net. Bedankt voor het advies. Ik ga het weekend dan maar even uitzoeken waar ik een voordelige versie van een nieuwere MS Office kan verkrijgen om die op de oude computer te zetten. Ik laat het weten als het het euvel verhelpt!