Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

213 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:34:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: DVD converter  (gelezen 41463 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
DVD converter
« Gepost op: 24 juni 2018, 03:41:40 »
Hallo iedereen,

Ik ben hier al zo vaak goed geholpen, dat zal dus dit keer ook wel lukken.

Ik zoek een goede, betrouwbare, simpele en vooral gratis DVD converter om VIDEO_TS bestanden om te zetten naar bv mkv of avi. Daar gebruikte ik altijd Freemake voor en dat werkte prima, tot ik zo dom was om het programma te updaten en toen zat ik ineens met een watermerk, of ik moest betalen. Andere programma's die ik zag geven je alleen een proefperiode (met watermerk). Kan het gekker? Iemand een tip voor een programma dat niet zeurt en je met ads opzadelt?
Groet,
Frans Alten

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2018, 10:54:09 »
Als je het installatie-bestand van de oude versie nog hebt kan je het volgende proberen:
De-installeer de nieuwe versie, herstart de computer en installeer de oude versie opnieuw.

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2018, 12:22:12 »
Ja Peter, dat dacht ik ook. Maar dat werkte niet. Zelfs terugzetten naar een vorige versie van de PC leverde niets op. Toen heb ik alle Freemake-troep van de pc afgegooid, want het eigende zich ook ineens prioriteit toe bij het openen van bestanden.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2018, 13:08:50 »
Citaat
Toen heb ik alle Freemake-troep van de pc afgegooid,
Hoe heb je dat gedaan ?

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2018, 15:58:37 »
Via de uninstal-functie en vervolgens handmatig de mappen die bleven zitten, het installatiebestand verwijderd en de snelkoppelingen verwijderd. Maar dat is al weer een paar weken geleden. Ik was zowieso niet zo kapot van het Freemake, want het paste niet goed op mijn beeldscherm. Maar ja, was beter dan niets en het converteren naar kleine of andere bestanden deed ie wel goed. Nu heb ik helemaal niets. Heb wel Any Video Converter, maar dat is ook niet geweldig en lijkt niet voor DVD-bestanden geschikt. Zeurt steeds dat hij de audiobestanden niet kan vinden. Het blijft behelpen.

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2018, 15:59:53 »
Overigens, Fal63 is hier niet 'net nieuw'. Ik ben hier al jaren....

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2018, 18:03:26 »
Citaat
Via de uninstal-functie en vervolgens handmatig de mappen die bleven zitten
Je kan CCleaner eens gebruiken. Mogelijk vindt het nog restanten op je harde schijf en/of register.

Citaat
Overigens, Fal63 is hier niet 'net nieuw'. Ik ben hier al jaren....
De melding 'net nieuw' heeft dacht ik te maken met het aantal berichten die je gepost hebt, niet de datum van aanmelding.

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #7 Gepost op: 24 juni 2018, 19:41:24 »
Ja, dat zou best kunnen. Maar ik wil gewoon een goede DVD converter. Er moet toch wel iets rondzwerven? Ik ben toch niet de enige dat wel eens een bestand wil omzetten?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2018, 21:25:14 »
Je kan eens kijken naar VLC media player.
Ik weet niet zeker of het ook kan converteren.

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #9 Gepost op: 24 juni 2018, 23:59:34 »
Heb ik naar gekeken. Maar snapte het niet helemaal. Ga ik nog eens naar kijken.

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2018, 12:58:15 »
Ben dus met VLC aan de slag gegaan, maar sorry, daar kom ik niet uit. Lijkt me ook niet echt geschikt om Dvd's op een gebruiksvriendelijke manier te converteren. Toen de Any Video Converter maar weer eens geprobeerd. Dat leek te lukken. Op een omslachtige manier. Resultaat: geen audio (had het programma al voor gewaarschuwd) en een foutieve beeldverhouding (zal wel aan de output-instelling gelegen hebben). Dit is het dus niet. Iemand nog een suggestie?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2018, 15:52:14 »
Hoi Fal63,

Ik gebruik al jaren Super van eRightSoft, met dit gratis programma kun je letterlijk alles omzetten.  De downloadpagina vind je hier. Je moet even wat schermen door voor je bij de downloadlink komt maar dan weet je ook direct wat het programma kan.....
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2018, 20:31:29 »
Kijk, daar heb ik wat aan. Ga ik proberen Ruud. Ik meld me als het gelukt is.

Offline Fal63
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #13 Gepost op: 26 juni 2018, 22:15:40 »
Nou, dat was geen feest. Nadat ik eindelijk bij de Free Download knop was beland nam het programma zo ongeveer m'n computer over en begon daar spellen en programma's te downloaden waar ik helemaal niet om had gevraagd. Dat was niet de bedoeling. Vervolgens geruime tijd bezig geweest om alle troep op te ruimen. Moest zelfs systeem herstel toepassen om weer 'schoon' te worden. Waarom liegen die programma's zo?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: DVD converter
« Reactie #14 Gepost op: 8 juli 2018, 17:18:59 »
Hallo Fal63,

Ik heb ook deze pagina's doorlopen en inderdaad, er is nu een gratis versie met alle rotzooi die jij beschrijft en een betaal versie die 14 euro kost. Dan was ik zeker net op tijd nog niet zo lang geleden want ik heb nog een gratis versie/update zonder al die rotzooi opgehaald.

Wel jammer want het is echt een goed programma maar ik denk dat het te goed ging vandaar deze commerciƫle overstap dus.... Super zal niet heel lang meer bestaan.....
Vriendelijke groet,Ruud de Wit