Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

67 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

16 april 2024, 10:29:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Letter zoek  (gelezen 9664 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Letter zoek
« Gepost op: 9 november 2009, 21:27:22 »
Bericht 1 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Hans VerbeekDatum:21-03-2005
Aan:AllenMsgID:2138.1
Onderwerp:letter zoekForum:ws-nlcomputer
Ik heb weer eens een stommiteit uitgehaald. Ik heb drie disks met ieder twee logische stations op de extended partitie. Ik wilde met Ghost 9.0 eens kijken hoe dat werkte, een kloon van het eerste logisch station van disk 2 naar het dito station van disk 3, maar "kopieerde" die naar het tweede logisch station. Ik wilde dat corrigeren, door de kloon te maken van het tweede logisch station van disk 3 naar het dito station van disk 2 (I). Die letter 'I; is zoek. Hij staat niet meer op de Verkenner, via 'cmd" wordt het betrokken station niet gevonden, naar op Ghost 9.0 wordt'ie wel vermeld, zij het zonder letter. De zaak schijnt weer goed te zijn, maar ik kan het niet zien aan de Verkenner, waar ik dus ook niets naar toe en vanaf kan kopiƫren.
Hoe krijg ik die letter, en dus die partitie, weer zichtbaar?
Groeten en bedankt, Hans. (e-mail)


Bericht 2 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Hans VerbeekDatum:24-03-2005
Aan:Hans VerbeekMsgID:2138.2
Onderwerp:letter zoekForum:ws-nlcomputer
Het gaat dus om disk 2. Ik heb hem opnieuw ge-fdisk-ed. Met de letters was daar niets aan de hand, er voor niet en er na niet. Op de primaire partitie is XP weer door Ghost 6.5 teruggezet. Op de extended paritie is het eerste logisch station geformatteerd, maa de letter van het tweede station wordt door Explorer weer niet weergegeven. (Ghost 6.5 deed dat ook niet, en 'verletterde" de boel op de DOS-manier.)
Hoe maak ik nou die letter zichtbaar?
Groeten, Hans. (e-mail)


Bericht 3 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-03-2005
Aan:Hans VerbeekMsgID:2138.3
Onderwerp:letter zoekForum:ws-nlcomputer

Hoi Hans,
>> Hoe maak ik nou die letter zichtbaar?  <<
Als het een geldige partitie is, kan het onder XP eenvoudig:
Start, instellingen, systeembeheer, computerbeheer, onderdeel schijfbeheer. Klik op de letterloze partitie (indien je die kan vinden). Rechtsklik, Stationsletter en paden wijzigen, en ken een letter toe.
Is de partitie in schijfbeheer echter niet zichtbaar, dan is er iets naars aan de hand.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 4 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Hans VerbeekDatum:25-03-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2138.4
Onderwerp:letter zoekForum:ws-nlcomputer
Michel, P> Dank je wel.
>>Start, instellingen, systeembeheer, computerbeheer, onderdeel schijfbeheer. Klik op de letterloze partitie (indien je die kan vinden). <<
Hij staat niet in de partitielijst, wel als "beschikbare ruimte" van disk 2 ("schijf 1"), men een groene banner.
Is de partitie in schijfbeheer echter niet zichtbaar, dan is er iets naars aan de hand.
Vast wel. Maar wat?
Groeten, Hans. (e-mail)


Bericht 5 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-03-2005
Aan:Hans VerbeekMsgID:2138.5
Onderwerp:letter zoekForum:ws-nlcomputer

Hoi Hans,
>> Hij staat niet in de partitielijst, <<
Dat betekent dus, dat XP hem niet ziet. Naar mening van XP is het noch een fat(32), noch een ntfs partities. Ergo: de partitie is voor XP niet geldig.
Naar de reden daarvan kan ik slechts gissen, wat heb je precies gedaan om die partitie te maken?

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 6 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Hans VerbeekDatum:25-03-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2138.6
Onderwerp:letter zoekForum:ws-nlcomputer
Michel,
Dat betekent dus, dat XP hem niet ziet. Naar mening van XP is het noch een fat(32), noch een ntfs partities. Ergo: de partitie is voor XP niet geldig.
DOS geeft na dir "invalid drive specification", "cmd" onder XP "Het syteem kan het opgegeven pad niet vinden". Onder Fdisk van DOS zijn er geen problemen, cmd kent dat commando niet, zoals je zult weten.
Naar de reden daarvan kan ik slechts gissen, wat heb je precies gedaan om die partitie te maken?
Wat bedoel je precies? Als je vraagt naar de laatste dagen: ik schijn bij het oefenen met 9.0, een verkeerde partitie te hebben overschreven, zie ook de root message. Als je bedoelt vanaf het begin van deze computer: ik heb alle drie de disks ingericht met eem primaire partitie en twee logische stations in de extended partitie.
Groeten, Hans. (e-mail)


Bericht 7 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Hans VerbeekDatum:25-03-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2138.7
Onderwerp:letter zoekForum:ws-nlcomputer
Michel,
Het is haast onvoorstelaar. em ik weet het ook niet zeker, maar ik heb nog eens een partitie naar een andere partitie gekloond met 9.0, en ik denk dat ik de vorige voortijdig heb onderbroken. Dat dat moeilijkheden oplevert zou niet vreemd zijn.
Groeten, Hans. (e-mail)


Bericht 8 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-03-2005
Aan:Hans VerbeekMsgID:2138.8
Onderwerp:letter zoekForum:ws-nlcomputer

Hi Hans,
>> Dat dat moeilijkheden oplevert zou niet vreemd zijn.  <<
Nee, bepaald niet. Als er ook maar 1 byte aan zo'n parititie ontbreekt, kan je al op problemen rekenen.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 9 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Hans VerbeekDatum:26-03-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2138.9
Onderwerp:letter zoekForum:ws-nlcomputer
Michel,
Nee, bepaald niet. Als er ook maar 1 byte aan zo'n parititie ontbreekt, kan je al op problemen rekenen.
Stel dat dat zo is (best mogelijk - ik heb drie disks ook voor zulke stommiteiten) , dan twee groepen vragen graag.
    Waaron geeft fdisk onder DOS dan geen fout? Of heb ik het daar ook fout gedaan? (Alle stations en parities gewist) Wat is het XP-equivalent van fdisk? Misschien levert dat een fout.
Groeten, Hans. (e-mail)


Bericht 10 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Hans VerbeekDatum:26-03-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2138.10
Onderwerp:letter zoekForum:ws-nlcomputer
Michel,
Zonder geluk vaart niemand wel. Ik wilde een disk3 to disk2 kloon maken. Met 9.0 ging dat niet, want die zag heel disk 2 niet meer. Toen met 6.5, en dat duurde 5,5 uur. Onderbroken, (Ja weer) en XP weer op de primaire partitie gezet. Alles over! :-)
Groeten, Hans.