Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

32 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 04:58:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: taakbeheerder hoog CPU gebruik  (gelezen 20348 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
taakbeheerder hoog CPU gebruik
« Gepost op: 14 september 2018, 12:32:14 »
In Xubuntu 18.04 moeite gehad om het systeem goed te krijgen,vooral Xorg zorgt voor problemen.(bv met standby)

Ik zag in de taakbeheerder een erg hoog CPU gebruik zonder dat ik iets deed,ik denk dat de taakbeheerder zelf voor dat hoge gebruik zorgt want als ik een terminal de command - top - draai dan is er helemaal geen hoog CPU gebruik,zie afbeeldingen.

Kan niks uploaden.,bijlage toevoegen werkt niet.

Enfin met taakbeheerder is het verbruik rond de 30 % terwijl in top het rond de 7 % is.
Is dit een fout in Xubuntu of ondersteunen ze mijn grafische kaart niet goed meer? Ati 9250 hetzelfde bij ati 9500.

MVG,Paul

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: taakbeheerder hoog CPU gebruik
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2018, 17:21:46 »
Hallo Paul, ik heb te weinig ervaring met Xubuntu maar kun je ook in taakbeheerder zien welke programma’s er actief zijn of dit veroorzaakt.....? Misschien wordt er in de achtergrond allerlei pakketten geupdate/upgrade?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: taakbeheerder hoog CPU gebruik
« Reactie #2 Gepost op: 15 september 2018, 18:26:55 »
Hallo Ruud,

Het zijn eigenlijk alleen de Xorg en de taakbeheerder die veel cpu gebruiken.Zodra ik op die andere manier in een terminal met 'top' laat meten (zonder de taakbeheerder geopend) dan is er helemaal geen cpu verhoging,ook met firefox en thunderbird open keert het na een tijdje gewoon weer terug naar zo'n 7 %.
Net even bij xubuntu 16.04 gekeken en die blijft ongeveer op de helft draaien in taakbeheerder,zo 17%.

In feite veroorzaakt dus het programma dat zou moeten weergeven wat het verbruik is van de pc zelf een enorme vertekening van de waarden CPU. Zou het eigenlijk moeten melden bij xubuntu maar weet niet zo waar ik dat moet doen,meestal fixen ze dingen wel.Bv na crashes wordt een rapport opgestuurd maar dit crashed niet....

MVG,Paul