Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

225 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:24:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Internetverbinding  (gelezen 58944 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #45 Gepost op: 7 oktober 2018, 11:28:07 »
Citaat
Even de pas op zijn plaats denk ik zo.
Ja, dat is goed. Zorg daarom dat je een backup van je belangrijke bestanden hebt.
Meer informatie over de upgrade problemen lees je o.a. hier:
https://tweakers.net/nieuws/144265/microsoft-pauzeert-windows-10-october-update-vanwege-verdwenen-bestanden.html

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #46 Gepost op: 10 oktober 2018, 16:21:18 »
Peter, wekelijks maak ik een dubbele backup van mijn bestanden op externe schijven, dus die zijn goed opgeborgen.
Zolang de nieuwe update 1809 nog niet is vrij gegeven kan ik verder niets doen aan het probleem.
Wat ik wal heb gedaan is en ipconfig gemaakt(zie hier onder) met als bijgaande tekst "bekabeld 1" - "Bekabeld 2 los en weer aangesloten" en Wifi ingeschakeld. Staat dit wel goed qua ipadressen.







Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #47 Gepost op: 10 oktober 2018, 19:09:14 »
Je screenshots zien er normaal uit.
Wat betekend het gele driehoekje in je tweede screenshot rechtsonder ?

Microsoft heeft de update problemen inmiddels gevonden en verholpen. Het is even afwachten wanneer de update weer voor iedereen beschikbaar is. Meer informatie lees je hier.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2018, 19:14:20 door Peter »

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #48 Gepost op: 10 oktober 2018, 22:11:02 »
Dit gele driehoekje wordt getoond nadat de kabel eerst eruit is gehaald en direct weer is aangesloten. Deze komt ook terug wanneer de kabel wordt verwijderd. Daarna wordt Wifi geactiveerd. Als de kabel weer terug wordt geplaatst in de laptop dan is het driehoekje zichtbaar. Dit blijft zo totdat er op nieuw wordt opgestart.
Een andere UTP kabel geeft geen verbetering. Of dit nu een UTP kabel is vanaf een switch of vanaf de router maakt niet uit. Want met een andere pc werkt de verbinding prima.
Ter informatie de modem staat in de bridge.

Onder apparaatbeheer wordt geen nergens een geel uitroepteken getoond.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #49 Gepost op: 10 oktober 2018, 23:31:54 »
Citaat
Ter informatie de modem staat in de bridge.
Waarom is dat nodig ?

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #50 Gepost op: 11 oktober 2018, 08:07:26 »
Dit heeft twee redenen:

Het modem heeft ook een routerfunctie En volgens de provider, Ziggo, is het beter maar één router te gebruiken ipv twee achter elkaar, vandaar. Deze combinatie werk prima.

Het modem staat in de meterkast en aangezien er een switch wordt gebruikt is de verbinding tussen de meterkast en mijn werkkamer te ver. Ook het gemak waarmee eventueel andere UTP kabels aangesloten worden op de switch. Geen extra lange kabels trekken door de vloer o.i.d.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #51 Gepost op: 14 oktober 2018, 13:22:01 »
De Windows 10 oktober upgrade is weer beschikbaar. echter worden er problemen met het geluid gemeld, zie deze informatie.

Citaat
Het modem staat in de meterkast en aangezien er een switch wordt gebruikt is de verbinding tussen de meterkast en mijn werkkamer te ver.
Dat begrijp ik even niet. Voor alleen een switch is bridge-mode in het ziggo modem niet nodig. Met een switch kan je via 1 netwerkkabel een verdeelpunt maken voor netwerkkabels. Gebruik je in plaats van een switch een router met wifi mogelijkheid, dan is bridge-mode wel een optie.
Voor meer informatie kan je dit eens doorlezen:
https://www.intogadgets.nl/column/router-access-point-switch-wat-het-verschil/

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #52 Gepost op: 14 oktober 2018, 17:04:43 »
De nieuwe update voor W10 is mij nog niet aangeboden op de laptop waar het probleem zich voordoet. Ik zal dit wellicht met de hand kunnen opzoeken.

Ik ben te kort geschoten in mijn omschrijving waarom er gekozen is om de modem in de bridge stand te zetten.
Ik de zal de huidige aansluitingen even beschrijven.

Modem: in bridge met kabelaansluiting naar de router.
Router :
hierop bekabeld aangesloten:
1x Modem
2x PC's
1x Smart TV i.v.m. streaming vanaf een PC
1x Switch

Via de switch aangesloten:
1x Printer
1x met Enphase Envoy-S t.b.v de zonnepanelen. Dit i.v.m. een inzage te krijgen van de werking panelen en een verbinding te leggen met Amerika voor eventuele bijsturingen van het geheel.
2x losse bekabelingen als reserve voor verbindingen met laptops o.i.d.

Uiteraard nog Wifi voor tablets en mobiele telefoons.

Ik heb vorig jaar bijzonder veel moeilijkheden gehad om een goede werking te krijgen van de panelen en contact te kunnen leggen met, via internet, met de leverancier en Amerika.
Om deze bekabeling ordentelijk en zo makkelijk mogelijk aan te leggen is daarom gekozen om de router als centraal punt aan te merken en de modem alleen als doorgeef luik. De beslissing om de bridge te gebruiken is mede geweest omdat het Wifi gebeuren in de modem, door Ziggo geleverd, minder sterk is dan mijn aangekochte router.
Het kan zo zijn dat mijn redenatie volledig mank gaat maar tot op heden functioneert het goed. Behalve op het ene probleem na dan.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #53 Gepost op: 14 oktober 2018, 20:36:51 »
Bridge-mode kan soms problemen geven.
Als het goed staat je Ziggo modem in bridge-mode en je eigen router/modem deelt als enige dan de IP-adressen uit voor bekabeld aangesloten apparaten en voor je wi-fi.
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2018, 20:54:27 door Peter »

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #54 Gepost op: 14 oktober 2018, 22:32:20 »
Zoals je het beschrijft zo staan de twee apparaten ook ingesteld.
De Connect Box van Ziggo kent diverse indicatie aanduidingen. Als deze box in de routermodus staat dan brandt er een wit led lampje.
Brandt er een groen led lampje dan betekent dit dat de box in de bridgemodus staat ingesteld
Ik heb diverse malen de router herstart echter zonder resultaat dat de laptop wel hierop  positief reageert.
Dat de router defect is betwijfel ik omdat het alleen bij deze laptop zich voor doet.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #55 Gepost op: 20 oktober 2018, 16:56:14 »
De audio problemen met de Windows 10 upgrade zijn inmiddels bekend en er is een fix beschikbaar.

Start Windows update en controleer of de oktober update voor je computer beschikbaar is.
Je kan ook dit bericht eens teruglezen.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #56 Gepost op: 21 oktober 2018, 11:17:39 »
Helaas is mijn actuele update is nog steeds versie 1803 met build van besturingssysteem 17134.345.

Met de toegezonden link wordt ook aangegeven dat de machine up to date is.

Uit berichten op het internet zal versie 1809 vermoedelijk eind van deze maand of begin november weer aangeboden worden.
Ik heb begrepen dat de vorige versie immers ook later is uitgerold dan dat de bedoeling was.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #57 Gepost op: 31 oktober 2018, 22:05:09 »
Sorry voor de vertraging. Er is wat onderzoektijd nodig geweest.

Stap 1:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op FRST.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Herstart de computer nog niet maar controleer eerst of je nu wel verbinding kan maken met je bekabelde en draadloze netwerkverbinding.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Re: Internetverbinding
« Reactie #58 Gepost op: 31 oktober 2018, 23:56:16 »
Als ik heel even tussendoor mag.
Je gebruikt het verkeerde subnetmasker voor het 10 range netwerk.
Dat zou niets uit mogen maken, maar de ervaring leert dat ook dit wel eens tot vage problemen kan leiden. En voorkomen is beter dan genezen (of oneindig zoeken).
Het juiste subnet voor het 10 range netwerk is 255.0.0.0.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #59 Gepost op: 1 november 2018, 16:53:26 »
Peter,Ik heb de laptop aangesloten met een UTP kabel maar dit gaf geen positief resultaat zodat er terug gegrepen is naar WiFi.
Ik zal hierna opnieuw opstarten en kijken of dit dan wel is gelukt.
Ik wacht even op je antwoord voordat ik de tip van Black Tiger ga uitvoeren.
Ps. een bijlage lukt niet.

Fix resultaat van Farbar Recovery Scan Tool (x86) Versie: 24.10.2018
Gestart door Eigenaar (01-11-2018 16:25:29) Run:3
Gestart vanaf C:\Users\Eigenaar\Downloads
Geladen Profielen: Eigenaar (Beschikbare Profielen: defaultuser0 & Eigenaar)
Boot Modus: Normal

==============================================

fixlist Inhoud:
*****************
CMD: netsh interface ipv4 show global
CMD: netsh interface ipv4 set interface interface="Wi-Fi" forwarding=enabled advertise=enabled nud=enabled ignoredefaultroutes=disabled
CMD: netsh interface ipv4 set interface interface="LAN-verbinding* 9" forwarding=enabled advertise=enabled nud=enabled ignoredefaultroutes=disabled
CMD: netsh interface ipv4 set interface interface="LAN-verbinding* 10" forwarding=enabled advertise=enabled nud=enabled ignoredefaultroutes=disabled

*****************


========= netsh interface ipv4 show global =========

Querying active state...

General Global Parameters
---------------------------------------------
Default Hop Limit : 128 hops
Neighbor Cache Limit : 256 entries per interface
Route Cache Limit : 4096 entries per compartment
Reassembly Limit : 18860864 bytes
ICMP Redirects : enabled
Source Routing Behavior : dontforward
Task Offload : enabled
Dhcp Media Sense : enabled
Media Sense Logging : disabled
MLD Level : all
MLD Version : version3
Multicast Forwarding : disabled
Group Forwarded Fragments : disabled
Randomize Identifiers : enabled
Address Mask Reply : disabled
Minimum Mtu : 576
Flow Label : disabled

Current Global Statistics
---------------------------------------------
Number of Compartments : 1
Number of NL clients : 5
Number of FL providers : 4


========= Eind van CMD: =========


========= netsh interface ipv4 set interface interface="Wi-Fi" forwarding=enabled advertise=enabled nud=enabled ignoredefaultroutes=disabled =========

De parameter is onjuist.



========= Eind van CMD: =========


========= netsh interface ipv4 set interface interface="LAN-verbinding* 9" forwarding=enabled advertise=enabled nud=enabled ignoredefaultroutes=disabled =========

De parameter is onjuist.



========= Eind van CMD: =========


========= netsh interface ipv4 set interface interface="LAN-verbinding* 10" forwarding=enabled advertise=enabled nud=enabled ignoredefaultroutes=disabled =========

De parameter is onjuist.



========= Eind van CMD: =========


==== Eind van Fixlog 16:25:35 ====
« Laatst bewerkt op: 1 november 2018, 19:09:15 door Peter »