Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

33 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 04:11:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Internetverbinding  (gelezen 58709 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #90 Gepost op: 23 november 2018, 00:09:39 »
Zet deze instelling eens op "Wlan off".
Geeft dat verbetering ?

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #91 Gepost op: 23 november 2018, 10:53:57 »
Helaas ook dit mocht niet baten.

Ik heb deze morgen een andere UTP-kabel gebruikt en rechtstreeks op de router geklikt, maar dat ook bracht geen verbetering. Dus terug naar de swichts waar ook meerdere aansluitingen op zitten die het wel goed doen.

Wat mij opvalt is het volgende:
Wanneer het icoontje met het monitorschermpje en uitroepteken staat vermeldt en ik ga met Fn + F1 naar Wifi, dan verdwijnt even het uitroepteken en het monitorschermpje blijft zichtbaar. Daarna komt het icoontje met Wifi connectie. Dit vindt echter niet elke keer plaats maar af en toe.
Wat ook voor komt is dit namelijk:
Wifi connectie staat uitgeschakeld. Stop ik de kabel in de laptop dan komt het icoontje met het uitroepteken te voorschijn en blijft zo staan en dit is bekend.
 Maar soms verdwijnt het icoontje even weg en komt het terug met het uitroepteken. Dit gebeurd dan drie tot viermaal toe en dan blijft het zo, icoon met uitroepteken. Heeft dit soms te maken dat nu WLAN off is ingeschakeld.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #92 Gepost op: 23 november 2018, 17:34:35 »
Nu deze BIOS instelling op "Wlan off" staat, zal standaard na opstarten de wifi uitstaan en zou de bekabelde netwerkkaart altijd als eerste moeten werken. De wifi moet je nu zelf inschakelen met de Fn+F1 toets.

Als deze volgorde voor jou niet goed werkt mag je de BIOS instelling weer terugzetten.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #93 Gepost op: 23 november 2018, 18:22:48 »
Oké Peter,

Wij zijn zo enigszins aan het einde van ons latijn voor wat het verhelpen van het probleem waar ik mee zit. Het is niet anders, jammer.
Ik zal het moeten aanvaarden het is niet anders.

Ik wil je bij deze enorme bedanken voor de hersenkraker die ik teweeg heb gebracht en mocht nog iets te binnen schieten dan hou ik mijn sterk aanbevolen.
Maar ik blijf bij het feit dat dit forum bij uitstek geschikt is om vragen en problemen voor te leggen.

 Uitmuntend!!!

Nogmaals dank.
Boyo.

Ps. Ik heb de setting in de BIOS weer terug gezet.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: Internetverbinding
« Reactie #94 Gepost op: 23 november 2018, 18:59:09 »
Ok, graag gedaan en bedankt voor je complimenten.