Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

26 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 04:30:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Terug van Windows 10 naar Windows 7 Ultimate  (gelezen 16052 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Terug van Windows 10 naar Windows 7 Ultimate
« Gepost op: 13 februari 2019, 20:55:35 »
Om 3 redenen wil ik terug naar Windows 7:
1) Windows 10 laat gebruikers van bepaalde software in de steek: voornaamste voorbeeld hiervan is Visual Basic 6.0,
     waarvan ik veel toepassingen heb.
2) Windows 10 gebruikt enorm veel geheugen- en opslagruimte en besteedt veel ruimte aan dingen die ik toch niet         gebruik, zoals koppelingen met  mobiele telefoons e.a. toepassingen.
3) Windows 7 heeft de mogelijkheid Windows XP-mode te gebruiken.
Ik denk de overgang als volgt uit te voeren:
1) Eerst de enkele programma's die op de C-partitie zijn geïnstalleerd op een andere partitie installeren.
2) Na 1) de C:partitie formatteren.
3) Windows 7 Ultimate installeren.
4) Mogelijk een dual boot maken met Windows XP of Linux.
Is er kans om onverwachte problemen tegen te komen en heeft iemand ervaring met dergelijke problemen?
Als iemand een goed advies heeft over dit onderwerp, dan houd ik mij aanbevolen.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: Terug van Windows 10 naar Windows 7 Ultimate
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2019, 21:46:28 »
Citaat
Als iemand een goed advies heeft over dit onderwerp, dan houd ik mij aanbevolen.
Visual Basic 6 is op de markt gekomen in 1998 en inmiddels vervangen door Visual Basic .NET, ofwel Visual Studio .NET.
Windows 10 ondersteund de gecompileerde programma's van VB6 wel maar er kunnen zich problemen voordoen als je de editor van VB6 probeert te installeren.
Ondersteuning voor Windows 7 wordt op 14 januari 2020 door Microsoft beëindigd.

In plaats van 'terug naar Windows 7' zou je op de Windows 10 computer VirtualBox kunnen installeren en daarin installeer je vervolgens een virtuele machine met Windows 7.
Wil je toch terug naar Windows 7 met deze computer, stel jezelf dan eerst de vraag:
 "heeft er ooit Windows 7 opgestaan of is deze geleverd met Windows 10 ?".
Is dat laatste het geval dan loop je het risico dat er geen drivers voor Windows 7 beschikbaar zijn.

Een andere optie is op zoek te gaan naar een 2de hands computer waarop al Windows 7 staat of in ieder geval geschikt is voor Windows 7.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Terug van Windows 10 naar Windows 7 Ultimate
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2019, 13:05:20 »
Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Op de betreffende computer heeft Windows 7 gestaan en is later vervangen door Windows 10. Bovendien heb ik een geldige versie op DVD van Windows 7 Ultimate, dus het probleem dat je vermeldt zal zich dus niet voordoen, omdat op deze installatie van Windows 7 Ultimate de juiste drivers zal bevatten. 
Omdat ik een snelle laptop heb met Windows 10 kan ik op de desktop computer met Windows 10 Windows 7 Ultimate
installeren en kan als dat na 2020 problemen geeft, uitwijken naar de laptop met Windows 10 voor programma's die op Windows 7 problemen geven. Overigens is de tip over Virtual Box het overwegen waard, maar op de computer waar dat op zou moeten komen is de C-partitie zo vol dat er geen updates op kunnen, want zelfs met een externe harde schijf voor Windows Update is er op partitie C te weinig ruimte. Volgens Microsoft moet je voor Windows 10 minstens 100 GB gebruiken.