Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

32 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 04:48:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Visual Studio 6.0 disk 1  (gelezen 21388 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Visual Studio 6.0 disk 1
« Gepost op: 6 maart 2019, 20:41:21 »
Mijn disc1 van de installatiediscs van Visual Studio 6.0 Professional is gebroken. Ik heb op de harde schijf de bestanden van disc1 en disc 2 gecombineerd  staan. Voor een bepaalde toepassing heb ik echter twee afzonderlijke schijven nodig. Kan iemand mij vertellen welke bestanden er op disc1 staan of kan mij aan een image van de betreffende disc 1 van de installatie-bestanden  mailen? Iemand zou mij enorm helpen om een installatie van Visual Studio 6.0 uit te voeren.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: Visual Studio 6.0 disk 1
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2019, 21:14:35 »

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Studio 6.0 disk 1
« Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2019, 13:25:00 »
Hoi Peter,

Deze link lijkt erg geschikt, maar ik loop tegen een paar problemen op. Ik selecteer Visual Studio 6.0 en krijg de error
De schijf is vol. Klik ik dan op Hervatten, dan verander dit in Annuleren. Ik kopieer het bestand dan en zet het op de harde schijf.
Vervolgens probeer ik het te unzippen met 7-Z en te openen, maar dat lukt niet met de Verkenner omdat die met de rechter muisknop niet vermeld wordt. Dat is een probleem waar ik vaker  tegen aan loop en ik weet niet hoe ik aan de rechter muisknop mogelijkheden kan toevoegen. Ik wil namelijk controleren of de download twee bestanden geeft, namelijk disc 1 en disc 2, maar het geeft maar 1 bestand (oftewel 1 disc) en dat accepteert het installatieprogramma niet. Ik gebruik namelijk de Visual Studio 6.0 Installer wizard v.5.0 (setup) om Visual Studio op Windows 10 te krijgen.
M.a.w. het is nog niet gelukt.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: Visual Studio 6.0 disk 1
« Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2019, 19:14:35 »
Heb het bestand eens gedownload en uitgepakt met 7-Zip. Er staan 3 bestanden in:
- VSP600ENU1.iso
- VSP600ENU2.iso
- winworldpc.com.txt

De eerste 2 zijn de ISO bestanden om de installatieschijven Disk1 en Disk 2 te branden.
De laatste is een reclame-informatie en niet benodigd voor Visual Studio 6.0

Citaat
Vervolgens probeer ik het te unzippen met 7-Z en te openen, maar dat lukt niet met de Verkenner omdat die met de rechter muisknop niet vermeld wordt. Dat is een probleem waar ik vaker tegen aan loop en ik weet niet hoe ik aan de rechter muisknop mogelijkheden kan toevoegen.
De-installeer 7-Zip en download de nieuwste versie. Tijdens de installatie of bij de eerste keer opstarten heb je mogelijkheid om de rechtermuisklik menu's te laten installeren. Sta dit dan toe.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Studio 6.0 disk 1
« Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2019, 22:13:43 »
Hoi Peter,

Gebruikte je de gratis versie van 7-zip of de betaalde. Ik gebruik de gratis versie maar die geeft problemen. 
De van winworld gedownloade Visual Studio 6.0 is volgens mij een html-bestand.  Het bestand heet :
45c3b5c3-adc2-b718-c39a-11c3a4e284a2. De nieuw gedownloade 7-zip is van bedrijf NCH Software.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: Visual Studio 6.0 disk 1
« Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2019, 22:36:54 »
De gratis versie 9.20 werkt voor mij prima.

Gebruik deze downloadlinks:
x86 (32 bits): https://www.7-zip.org/a/7z920.exe
x64 (64 bits): https://www.7-zip.org/a/7z920-x64.msi

Citaat
De van winworld gedownloade Visual Studio 6.0 is volgens mij een html-bestand. Het bestand heet :
45c3b5c3-adc2-b718-c39a-11c3a4e284a2.
Nee hoor, dat heet gewoon "Microsoft Visual Studio 6.0 Professional.7z".

Citaat
De nieuw gedownloade 7-zip is van bedrijf NCH Software.
Die moet je niet hebben.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Studio 6.0 disk 1
« Reactie #6 Gepost op: 8 maart 2019, 18:05:08 »
Hoi Peter,

Met de door jou gegeven links werkt 7-zip veel beter dan met de door mij gebruikte versie. Het downloaden van 7-zip met mijn downloads gaf een veelvoud aan opties en was erg verwarrend. 
Ik krijg met de door jou gegeven links inderdaad ook 3 bestanden, waarvan 1 reclame. De namen van de 2 Visual Studio bestanden wijken bij mij af van de in je antwoorden genoemde namen ondanks dat ik gekozen had voor het renamen door 7-zip. 
Mijn bestanden heten VS97PCD1 en VS97PCD2. De tweede schijf heb ik vergeleken met de oorspronkelijke Disc 2 van de Microsoft installatie CD's en beide zijn erg verschillend.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: Visual Studio 6.0 disk 1
« Reactie #7 Gepost op: 8 maart 2019, 18:27:18 »
Nogal vreemd dat 7Zip andere bestanden bij jou toont dan bij mij.
De bestanden die je noemt lijken me installatie-cd's voor Visual Studio 97 of Visual Basic 5.

Probeer eens deze download link: https://winworldpc.com/download/7d2823c5-b8e2-8099-c39e-11c3a4c2ac5a/from/c3ae6ee2-8099-713d-3411-c3a6e280947e

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Studio 6.0 disk 1
« Reactie #8 Gepost op: 8 maart 2019, 19:00:35 »
Hoi Peter, 

Je hebt gelijk. Visual Studio 97 was inderdaad de versie die ik gedownload heb. Ik wist niet dat Visual Studio 97
Windows 5 was. De link die je mij gaf in je eerste reactie vermelde de Enterprise versie in twee links en de Visual Studio 97 versie in 1 link en verder niets van Visual Studio. Als ik geweten had dat Visual Studio 97 Visual Basic 5 was had ik wel verder gezocht, maar zoals gezegd wist ik dat niet.
Tussen haakjes: de site die je mij gaf is erg nuttig. Ze hebben ook Windows XP, dus als ik met VirtualBox wil gaan werken is dat erg handig. Maar goed, eerst maar eens met Windows 10 proberen. De installer kwam ik kort geleden op het spoor en volgens de reacties hebben velen het voor elkaar gekregen Visual Basic daarmee onder Windows 10 te installeren zonder problemen.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Studio 6.0 disk 1
« Reactie #9 Gepost op: 9 maart 2019, 12:05:59 »
Hoi Peter,
Mede dank zij jouw deskundige hulp is het gelukt de juiste bestanden aan te maken. Het klopt nu allemaal.  Ik kan nu met de alternatieve installatiebestanden Visual Studio onder Windows 10 proberen te krijgen. Dit forum is toch vaak een laatste redmiddel. Hartelijk dank voor je hulp.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: Visual Studio 6.0 disk 1
« Reactie #10 Gepost op: 9 maart 2019, 18:22:21 »
Graag gedaan.
Bedankt voor je feedback.