Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

220 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:04:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Setups willen niet installeren  (gelezen 19641 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #15 Gepost op: 7 april 2019, 00:35:41 »
Heb je "Avast Cleanup Premium" en "iolo technologies' System Mechanic" al lang en hebben ze recent iets opgeruimd ?
Het opruimen van het register bijvoorbeeld is sterk af te raden. Het veroorzaakt meestal meer problemen dan verbeteringen.
Je hebt CCleaner al, dat maakt bijvoorbeeld backups van wijzigingen.


Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • HijackThis 1.99.1    <- dit is een verouderde tool

Stap 2:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #16 Gepost op: 7 april 2019, 01:21:01 »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #17 Gepost op: 7 april 2019, 01:33:49 »
Waarom heb je de tool FRST64 verplaatst ? Dat is niet gevraagd en niet goed.

Download de fixlist.txt opnieuw en bewaar/verplaats deze naar de map C:\Users\Jan Aartje Floortje\Desktop
Verplaats de tool FRST64.exe ook naar de map C:\Users\Jan Aartje Floortje\Desktop
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #18 Gepost op: 7 april 2019, 02:06:55 »
Nu zou het toch goed moeten zijn. http://www.filedropper.com/fixlog_2 Verschilt er iets in de resultaten met het eerste log ?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #19 Gepost op: 7 april 2019, 13:49:51 »
Prima nu. FRST64 dient altijd vanaf het bureaublad gestart te worden.

Waarom zijn de services shpamsvc en SNMP actief ?


Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #20 Gepost op: 7 april 2019, 16:50:17 »
Waarom zijn de services shpamsvc en SNMP actief ?....shpamsvc is een Windows32 service, momenteel uitgeschakeld. Dit schijnt normaal te zijn bij Windows 10. Een onbekende Windows service voor mij. SNMP is een Windows service volgens Taakbeheer. Waarvoor hij dient weet ik niet. 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #21 Gepost op: 7 april 2019, 20:50:28 »
Citaat
shpamsvc is een Windows32 service, momenteel uitgeschakeld. Dit schijnt normaal te zijn bij Windows 10. Een onbekende Windows service voor mij. SNMP is een Windows service volgens Taakbeheer. Waarvoor hij dient weet ik niet.
De shpamsvc hoort inderdaad uitgeschakeld te zijn maar is dat niet. Deze geeft nu een foutmelding evenals de SNMP service.

Post aub het logbestand Fixlog.txt.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #22 Gepost op: 7 april 2019, 22:26:56 »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #23 Gepost op: 7 april 2019, 23:37:51 »
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #24 Gepost op: 8 april 2019, 01:10:28 »

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #25 Gepost op: 8 april 2019, 13:49:06 »
Ik wil nog wat extra informatie aandragen aangaande dat rare gedrag van mijn set-ups. Momenteel eindigen al mijn setup bestanden op .msi. Dat is voorheen altijd .exe geweest, en toen werkte alles wel goed. Verander ik mijn set-ups van .msi naar .exe dan worden de setups onbruikbaar (Een witte rechthoekige icoon). Bij de Set-up WinZip 21.0, onder de .msi modus, krijg ik de foutmelding; De configuratie gegevens van dit product zijn beschadigd, neem contact op met het ondersteuningspersoneel. Een andere Set-up (Nieuwe Set-up WinZip 23.0) wil wel installeren, maar net voor het eind krijg ik deze foutmelding; Error 2753 The file 'wzpreviewer32.exe' is not marked for installation. Misschien dat deze informatie wat meer opheldering kan geven.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #26 Gepost op: 8 april 2019, 18:08:41 »
Als je extensies van bestanden aanpast krijg je allerlei problemen. .EXE bestanden zijn uitvoerbare bestanden die verder geen bestand nodig hebben. Bij dubbelklikken wordt het bestand zelf uitgevoerd.
.MSI bestanden zijn installatie-bestanden die uitgevoerd worden door de Windows Installer Service. Bij dubbelklikken wordt het .MSI bestand verwerkt door deze service.


Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #27 Gepost op: 8 april 2019, 18:31:37 »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #28 Gepost op: 8 april 2019, 21:06:04 »
Dat ziet er alvast goed uit.

Onderstaand stappenplan kan enige uren duren. Mocht je de computer nodig hebben doe dit dan op een later tijdstip of als je gaat slapen.
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Na de herstart:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.

Offline BigLJohn

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 68
  • Geslacht: Man
Re: Setups willen niet installeren
« Reactie #29 Gepost op: 9 april 2019, 13:00:23 »
De eerste scan CHKDSK C: /F /R (scan and repair) heb ik aangezet met een uitgeschakeld beeldscherm. Toen ik enkele uurtjes later weer ging kijken had command zichzelf afgesloten en zag ik alleen mijn buroblad. De resultaten van de tweede scan SFC /SCANNOW zie je via de link; http://www.filedropper.com/resultatenvansfcscannow_1

Ook heb ik enkele dagen geleden een grote update gedaan van mijn Windows 10 versie 1803 naar de nieuwste versie 1809. Ook daarna bleven de problemen voortgaan. Zeer merkwaardig. Je zou denken als het register een flinke update heeft gehad dat de problemen vanzelf voorbij zouden zijn. Microsoft Installer (MSI) staat standaard ingesteld op handmatig. Dit moet zo zijn, maar voordat de problemen zich aandienden kon je hem bijvoorbeeld op automaat zetten, wat ik overigens nooit deed. Alle overige functies van de MSI zijn grijs geworden en niet meer in te stellen. Dit zie ik ook bij veel set-ups. Bij compatibiliteit en Instellingen voor alle gebruikers wijzigen is alles grijs. Ik kan er geen veranderingen in aanbrengen zoals bijvoorbeeld een voorkeur geven om als administrator de set-up op te starten of om hem in te stellen naar een andere windows versie.
« Laatst bewerkt op: 9 april 2019, 13:13:11 door BigLJohn »