Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

224 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:48:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Visual Basic vertoont plotseling problemen.  (gelezen 23784 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Gepost op: 30 oktober 2019, 17:07:24 »
Zonder dat ik veranderingen heb aangebracht in een toepasssing van Visual Basic op mijn laptop onder Windows 7
krijg ik wel de naam van de toepassing te zien maar zonder de bestanden van dat project. Omdat ik geen veranderingen of aanvullingen heb aangebracht, en er ook geen virus is geconstateerd of ander onheil dacht ik aan Windows Update  als de boosdoener. Inderdaad waren er op 28 oktober 2019 enkele updates, waaronder van SQL 2008 R2. Deze heb ik verwijderd plus de daarbij behorende SQLServer en enkele andere programma's. Na verwijderen en opnieuw opstarten was het enige effect dat nu ook de naaam van de toepassing niet meer werd weergegeven en de mededeling dat het project al open was, maar door de ontbrekende .frm en .BAS bestanden kun je nergens bij. 
Het enige wat je te zien krijgt is het scherm Microsoft Visual Basic (design) met de melding dat het project open is. 
Ook andere projecten vertonen dezelfde  problemen: ze starten niet op, ondanks dat bij opnieuw aankliken gemeld wordt dat het project al open is.. Graag een oplossing voor dit probleem.


jackson0

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2019, 21:38:05 »
Post het Visual Basic Project bestand (.vbp) als bijlage

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2019, 22:47:36 »
Hoi Peter, Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb op de laptop een dvd gebrand met het bestand daarop en op de desktop geprobeerd dit met hotmail als attachament te versturen. Onder Windows 10 lukt dit niet. Als je op de plaats van bestand toevoegen klikt gebeurt er niets. Het probleem is misschien dat je vanaf een dvd geen attachment kunt toevoegen. Ik vind wel een oplossing. Graag nog even geduld.


jackson0

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2019, 23:06:07 »
Hoi Peter, Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb op de laptop een dvd gebrand met het bestand daarop en op de desktop geprobeerd dit met hotmail als attachament te versturen. Onder Windows 10 lukt dit niet. Als je op de plaats van bestand toevoegen klikt gebeurt er niets. Het probleem is misschien dat je vanaf een dvd geen attachment kunt toevoegen. Ik heb daarom het bestand vanaf de DVD gekopieerd naar het bureaublad en de extensie .vbp veranderd in .txt en geprobeerd te attachen, maar hetzelfde probleem. Op internet werd geadviseerd om je aan te melden op outlook.com en dan op het tandwiel te klikken rechtsboven in het scherm, maar daar staat geen tandwiel.  Je zou dan om meer email instellingen te vragen en te kiezen voor Bestanden altijd als bijlagen verzenden.
Maar daar kan ik niet terecht komen. 
Het is altijd wat met Windows.   

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2019, 23:18:14 »
Waarom het .vbp bestand niet gewoon kopiëren naar een USB-stick en zo verplaatsen/gebruiken op de computer waarmee je dit forum bezoekt ?

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2019, 12:53:06 »
Hoi Peter,

Ik heb het bestand al staan op de computer, waarmee ik dit forum bezoek. Het staat op het bureaublad, maar ik kan het alleen verplaatsen naar OneDrive en net verzenden met email of verplaatsen naar het forum.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2019, 14:03:14 »
Hoi Peter,

Ik probeer het nu met Windows 7. Kijken of het daar wel lukt. Maar het probleem is hetzelfde. Als ik op Bijlage klik, vermeldt het Adobe Flash Player, maar geeft niet de gelegenheid te attachen.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2019, 21:41:32 »
Ga naar www.sendspace.com.
Upload het gevraagde bestand.
Na het uploaden verschijnt de melding "Congratulations! Your upload finished successfully".
Direct daaronder staat een link met de bestandsnaam die geupload is met de grootte van het bestand daarachter.
Kopieer en plak deze link in je volgend bericht.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #8 Gepost op: 1 november 2019, 23:03:55 »
Hoi Peter, 

Het bestand is geüpload met succes. Ik heb het gestuurd naar de in de email melding van het forum vermelde link.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #9 Gepost op: 1 november 2019, 23:44:46 »
De link die je na het uploaden kreeg aub plakken in je bericht.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #10 Gepost op: 2 november 2019, 11:48:05 »
Hoi Peter,

Sorry, hier is de link https://www.sendspace.com/file/fjuni4

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #11 Gepost op: 2 november 2019, 13:07:10 »
Enkele bronbestanden van dit project staan op schijf N:, in de map N:\Program Files\EViews 8. Is die bereikbaar ?
Worden de modules (.BAS bestanden) ook niet ingeladen in het project ?
Blader met de verkenner naar de projectmap en dubbelklik daar op het projectbestand (.vbp). Opent het project dan wel normaal ?

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #12 Gepost op: 2 november 2019, 14:46:54 »
Hoi Peter,

Eviews op partitie N Is niet benaderbaar, omdat het programma  BELEG01 gemaakt is op een andere computer, die wel partitie N en Eviews7 had. 
De .BAS-bestanden worden kennelijk wel geladen, maar alleen niet getoond. In View Project Explorer klikken laat niets zien. Het enige wat getoond wordt is het icoon en de naam BELEG01.vbp. Wel ontbreekt er plotseling bestand Crystl32.OCX, maar dat kan de oorzaak niet zijn, want vóór de datum 25 oktober 2019 werd het ontbreken daarvan nooit gemeld, hoewel ik het programma dagelijks gebruikte. Hetzelfde geldt voor het niet kunnen laden van EViews7.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #13 Gepost op: 2 november 2019, 14:59:31 »
Hoi Peter,

Even wat aanvullende informatie die nu blijkt: Er bleken een aantal Windows system32 bestanden te ontbreken, die voor het eerst genoemd worden bij het opstarten tot nu toe en eerder nooit. Dat ze verdwenen zijn kan volgens mij alleen maar veroorzaakt zijn door Windows Update, want vóór de betreffende datum werd het ontbreken daarvan niet gemeld.
Door ondanks het vermelden van de ontbrekende bestanden toch door te gaan met laden worden de bestanden van het programma nu wel vermeld.  Het probleem is dus opgelost, al blijven we wel met de vraag zitten, waarom eerder niet en nu wel zonder dat we iets veranderd hebben.
Bedankt voor je assistentie.

m. vr. gr.,

jackson0

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #14 Gepost op: 2 november 2019, 15:07:57 »
Goede dag Peter,

Nog iets geks. De map system32 van Windows controlerend blijken de zogenaamde ontbrekende bestanden er wel te zijn.  Het is dus duidelijk een Windows 7 probleem.


groetjes,

jackson0