Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

225 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:24:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Visual Basic vertoont plotseling problemen.  (gelezen 23773 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #45 Gepost op: 21 november 2019, 23:56:40 »
Je kan hier eens kijken.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #46 Gepost op: 29 november 2019, 13:53:37 »
Hoi Peter, 
Met deze link is het prima gelukt. Ik heb inmiddels de twee DVD's weer compleet. Bedankt.


m. vr. gr., 

jackson0

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #47 Gepost op: 29 november 2019, 20:30:26 »
Hoi Peter, 

Ik ben naar het configuratiescherm gegaan naar "Programma's en onderdelen", maar kan niet bij Reinstall komen. Daarom heb ik CD1 vanaf de DVD proberen te laden en het programma te selecteren. Dat gebeurde niet. Wat mij opviel was  dat ik Visual Basic wel kon benaderen en ik zag de programma-onderdelen  gewoon verschijnen. Mogelijk wordt alleen het .vbp bestand geladen. Als ik het programma probeer te draaien, wordt het gewoon gestart, maar stuit op foutberichten. Moet ik misschien het programma nog een keer proberen te verwijderen om Reinstall te kunnen benaderen. Wat ook opviel was dat MicrosoftVisual Studio 6.0 Professional Edition nog gewoon in het configuratiescherm staat in de lijst met programma's. Wat kan ik nog doen om het installeren te starten?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #48 Gepost op: 29 november 2019, 22:05:21 »
Citaat
Wat ook opviel was dat MicrosoftVisual Studio 6.0 Professional Edition nog gewoon in het configuratiescherm staat in de lijst met programma's. Wat kan ik nog doen om het installeren te starten?
Selecteer Microsoft Visual Studio 6.0 Professional Edition in de lijst met programma's. Als het goed verschijnt dan boven de lijst met programma's de keuze Verwijderen/wijzigen.



 Klik daar dan op. Als het goed is verschijnt dan na een poosje dit venster:



Klik op Reinstall.

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #49 Gepost op: 30 november 2019, 22:09:46 »
Hoi Peter,
Het is gelukt Visual Studio 6.0 met succes te installeren. Wel kreeg ik de melding dat 2 bestanden uit de map system32 niet te vinden waren waarvan 1 een .hlp bestand en de andere een .cnt bestand, maar ik heb daarvoor Ignore geselecteerd.
Bij proberen het programma te draaien krijg ik tijdens het laden enkele keren de melding "Errors occurred during load", maar er wordt niet bij vermeld wat die fouten zijn. Wel wordt er verwezen naar een logbestand PRNTOVRB met daarin de inhoud "Line 68: class Crystal.CrystalReport of control Report1 was not a loaded control class."
De "Errors occurred during load" waren waarschijnlijk weer de registry errors, maar dat wordt niet in het log bestand gerapporteerd. Je schreef in een eerder bericht dat dit waarschijnlijk niet geïnstalleerde OCX-bestanden zijn. Moet ik die met regsvr installeren? Tussen haakjes: Er zijn vóór dat dit problem optrad nooit problemen mee geweest. Rommelt Windows Update soms met bestanden?  
Het is waarschijnlijk even afwachten of alle problemen opgelost zijn door de Reinstall. Ik houd je op de hoogte.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #50 Gepost op: 30 november 2019, 22:32:12 »
Citaat
"Line 68: class Crystal.CrystalReport of control Report1 was not a loaded control class.
Mogelijk heb je een nieuwere versie van Crystal Report geinstalleerd dan de versie die gebruikt is in het VB project

Offline jackson0 †
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #51 Gepost op: 18 december 2019, 15:23:51 »
Hallo Peter,

Het ziet er naar uit dat de Reinstall van Visual Studio 6.0  het probleem met VisualBasic niet heeft opgelost. Ik krijg nog steeds bij het openen "Errors during load (totaal 5x). Refer to G:\Program Files\Microsoft Visual Studio 6.0\VB98\Prive\beleggen\PRNTOVRB.log for details" en in dat log bestand staat ""Line 68: class Crystal.CrystalReport of control Report1 was not a loaded control class."  Bij verder gaan met laden van het programma komt steeds (zoals gezegd tot 5 keer toe) "Errors occurred during load". Door het programma te draaien krijg ik in een functie de fout "Compile error. Can't find project or library." 
Wat de errors during load zijn wordt niet vermeld.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Visual Basic vertoont plotseling problemen.
« Reactie #52 Gepost op: 18 december 2019, 22:14:29 »
Citaat
"Errors during load (totaal 5x). Refer to G:\Program Files\Microsoft Visual Studio 6.0\VB98\Prive\beleggen\PRNTOVRB.log for details" en in dat log bestand staat ""Line 68: class Crystal.CrystalReport of control Report1 was not a loaded control class."
Waarschijnlijk is CrystalReport niet goed geïnstalleerd, beschadigt of is een andere versie geïnstalleerd dan gebruikt in het VB project.