Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

203 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 00:35:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Pop-Up bericht  (gelezen 12196 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Pop-Up bericht
« Gepost op: 9 november 2009, 21:44:33 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:27-05-2005
Aan:AllenMsgID:2302.1
Onderwerp:pop up berichtForum:ws-nlcomputer


hallo allemaal, Berichten in discussie : 6 Discussie bekeken : 156 Discussie gestart door : Discussie gestart op : 27-05-2005 16:52


Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:27-05-2005
Aan:Marie-JoseeMsgID:2302.2
Onderwerp:pop up berichtForum:ws-nlcomputer

Hoi Marie-Josee,
>> na installatie van een hp all in one printer-2355 <<
O. ooh.. HP.. alweer.
Dat bedrijf knikkert een onbehoorlijke hoeveelheid -soms erg verouderde, en meestal overbodige- rommel in de computer, meestal zonder je ook maar iets te vragen.
Dikke kans dat er allerlei "share to the web", statusmonitoren, "Online support centers" en meer van dat soort geheugenvretende en foutveroorzakende rommel standaard worden opgestart.
In principe heb je drie mogelijkheden:
1: Ga naar de HP site, en haal de nieuwste software op. De-installeer alle huidige HP software, herstart de pc, en installeer die nieuwe software dan. Ze hebben daar twee "drivers" de volledige (download van 488MB) of de basic (53,6MB). Ik raad de laatste aan als je je eigen grafische software wilt gebruiken om te scannen, en verder gewoon wilt printen.  HIER kan je het downloaden.
2: Start MsConfig, ga naar het tabblad "Opstarten" en vink (tijdelijk) alle HP spiegeltjes en kraaltjes weg. Herstart de pc, en plaats een vinkje bij "niet meer waarschuwen" (oid) in het opstartvenster dat dan verschijnt. Kijk nu of de fout wegblijft, en test of alles wat je wilt dat die All-in-one doet het ook nog doet.
3: Plaats hier een HijackThis log, dan kunnen we meekijken.
Ter info:
Vorige week een nagelnieuwe XP pc afgeleverd. Ding liep als een trein. De klant had ook zo'n alles-in-een geval en knikkerde na mijn vertrek de CD erin. 750 MB (!) aan vrij zinloze software-installatie verder (de man wil alleen maar printen en scannen en heeft dus alleen een printerdriver en een twain driver nodig), was de pc twee keer zo traag en liep om de haverklap vast. Fijn spul die consumentensoftware van HP, staat bol van de oeroude 16 bit's dll's. HP Director, HP Photo Gallery, HP Image Editor, HP Instant Share, HP Photo Prints, HP Creative Projects, HP Quick 4 x 6 prints, HP Document Viewer, HP Send-to Programs, HP Start Center om maar even de oogst op te noemen.
Dus voor hem de Ghost teruggezet en een zo minimaal mogelijke installatie van de drivers van Internet gedaan. Pc loopt nu prima.
Het lijkt tegenwoordig wel mode om de consument zonder hem een keuze te geven op te zadelen met van alles en nog wat waar hij niet op zit te wachten. HP is daar een mooi voorbeeld van, maar ook Logitech kan er bijvoorbeeld inmiddels wat van.


Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina

Gewijzigd 27/05/2005 11:54 ET CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:29-05-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2302.3
Onderwerp:pop up berichtForum:ws-nlcomputer

hallo Michel

>>>>>2: Start MsConfig, ga naar het tabblad "Opstarten" en vink (tijdelijk) alle HP spiegeltjes en kraaltjes weg. Herstart de pc, en plaats een vinkje bij "niet meer waarschuwen" (oid) in het opstartvenster dat dan verschijnt. Kijk nu of de fout wegblijft, en test of alles wat je wilt dat die All-in-one doet het >>>>

ik heb allereerst gekozen voor optie 2 van je:) en tot nu toe, ik heb dus 2 dagen afgewacht om fouten te kunnen melden    maar ze blijven uit,  loopt alles goed.
overweging:
Optie 1 : op t web afhalen:   moet ik alles weer losmaken en van de muur en ik heb via update gepobeerd of ik wat nieuws moest en was niet nodig Had t nieuwste zei *men* op de site dus liever eerst niet ..
Optie 3.. Hijack log  Kan altijd nog denk ik
wel 2 vraagjes  nog.
1 Het  progr.staat nu niet meer onder in de werkbalk .naast de klok Was dat t probleem dan??Nu moet ik dus via snelkoopeling op desktop of rechtstreeks vanuit een programma.?

2 Ik heb easy cleaner ook laten lopen maar zie daar dus , dacht  zeker 2 verwijzingen naar de hp. De rest kon ik wel plaatsen  en verwijderen Nog  andere 2 weet ik niet zeker of die er ook van w aren. maar heb die dus laten staan..Maar nu moet ik dus telkens opletten of die niet meegaan? of kunnen die gerust weg? En wat doet schijfopruiming  en schijfcontrole met de verwijzingen die er niet meer zijn ?

je sprak over *tijdelijk*  uitvinken.. wat nu dan? zo laten ? zijn dus 3 vraagjes
bedankt alvast voor je antwoord
BTW.het is wel een leuk apparaat hoor.Ik kon t niet laten liggen Mijn voorkeur was de 2315 maar kreeg een doos mee zonder windows cd rom en zonder boek (bij mediamarkt in krefeld dld en betaalde 126 .Ik had nb gevraagd of er alles inzat, t was vrijdag de 13e  -voorgevoel?????  want de doos was opengeweest en dicht geplakt. Normaal vraag je dat niet Daarmag je nl van uitgaan..   Hand ging  in de doos  van de verkoper, 2 cassettes en cd rom voelde hij )
thuis bleek dus dat hij niet kompleet was. Ik weer:(
Ondertussen kijk ik die dag  in folders verder naar een andere  voor t geval ik geld terug krijg.
 De 2355 kostte daar 199 Hoefde ik niet voor enkel dat schermpje:) Maar bij modern elektronis kwam hij op 149..dat was dus maar 20 euro meer als wat ik ervoor wilde uitgeven.. En dus hapte ik toe.. en verder doet hij t goed. Snel en vrijgeruisloos.Tjee wat heb i k me geplaagd op mijn oude Canon 250 BJC die kon dus niks als langzaam zijn en niets in te stellen.

Als jou  tips nu blijvend zo blijven ben i k happy:)
groetjes Marie-Josee



Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:29-05-2005
Aan:Marie-JoseeMsgID:2302.4
Onderwerp:pop up berichtForum:ws-nlcomputer

Hoi Marie-Josee,
>> 1 Het progr. staat nu niet meer onder in de werkbalk .naast de klok Was dat 't probleem dan?? Nu moet ik dus via snelkoopeling op desktop of rechtstreeks vanuit een programma.? <<
Klopt, je kan de (diverse) programma's gewoon via de snelkoppelingen starten, daar heb je dat malle icoontje naast de klok helemaal niet voor nodig.
>> Ik heb easy cleaner ook laten lopen maar zie daar dus , dacht zeker 2 verwijzingen naar de hp. De rest kon ik wel plaatsen en verwijderen Nog andere 2 weet ik niet zeker of die er ook van w aren. maar heb die dus laten staan..Maar nu moet ik dus telkens opletten of die niet meegaan? of kunnen die gerust weg? <<
Ik ken EasyCleaner niet van eigen gebruik, maar ik neem aan (hoop) dat het programma goed geschreven is, en niets verwijdert dat niet verwijderd mag worden.
>> En wat doet schijfopruiming en schijfcontrole met de verwijzingen die er niet meer zijn ? <<
Niets. Laat die rustig hun werk doen. Overigens, de verwijzingen zijn er nog steeds, maar alleen uitgeschakeld (zie hieronder).
>> je sprak over *tijdelijk* uitvinken.. wat nu dan? zo laten ? zijn dus 3 vraagjes  <<
Ik tel er 4 <G>. Met tijdelijk bedoelde ik: Uitvinken, en als het op d'een of d'andere wijze tot niet meer goed functioneren leidt, kan je ze altijd weer aanzetten. Maar dat is zo te horen niet nodig. Dus laat maar lekker uit staan.


Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Marie-JoseeDatum:29-05-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2302.5
Onderwerp:pop up berichtForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel
dat  is vlot:)
>>>>>>EasyCleaner niet van eigen gebruik, maar ik neem aan (hoop) dat het programma goed geschreven is, en niets verwijdert dat niet verwijderd mag worden.>>
het verwijdert onnodige registraties. in bv   users en localmachine   je weet wel  wat daarvoor  allemaal moet staan(ik niet ) Dus ik zou die nu alles kunnen laten meenemen  want hij funtioneert nu goed. neem aan dat niets meer terughoeft. 
Of zouden ze dan......als ik weer die msconfig moet doen en ze terug moet halen  weg zijn ?
je had gelijk 4 vraagjes :)  Hitteshock;)
groetjes Marie-Josee



Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:04-06-2005
Aan:Marie-JoseeMsgID:2302.6
Onderwerp:pop up berichtForum:ws-nlcomputer
Hallo Marie-Josee,

Michel is een weekje op vakantie!

Wat betreft EasyCleaner zou ik het niet gebruiken nu blijkt dat Michel het niet kent. De goede, nuttige programma's kent hij beslist. Die onnodige registraties doen Windows niet zo'n pijn, verwijderen van een verkeerde heel erg wel.

Dat MSconfig kan je altijd weer terugdraaien door het opnieuw te starten en het bewuste vinkje weer aan te zetten.


groetjes,


Justvecht.nl: mijn Blog en meer