Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

210 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:56:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Media Markt vervangt moederbord Half jaar later weer stuk  (gelezen 11510 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MysteryAngel
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Vrouw
Media Markt vervangt moederbord Half jaar later weer stuk
« Gepost op: 16 december 2019, 21:41:37 »
Vraagje wat raden jullie mij aan :

Ik heb 2,5 jaar geleden een HP 15-AY126ND laptop gekocht bij de media markt.

Artikel
15-AY126ND

Merk
HP

Serienummer
CND7072NSH

Aankoopdatum
13 juni 2017

Na 1.5 jaar ging hij bij ventilator enorm lawaai maken dit werd steeds erger als ik opstarte Ook las hij geen SD kaartje meer Dus ik uiteindelijk ging met deze klachten naar de Media Markt terug omdat ik me steeds meer er aan ging ergeren en de laptop toch nog in garantie viel.

PC zou helemaal leeg gehaald worden echter dit was ook niet gebeurd want alles stond er gewoon nog in dus hij was helemaal niet leeggehaald zoals ze gemeld hadden dat ze dat zouden gaan doen en ik dus een back up moest maken van me pc Ik schafte dus intussen een nieuwe laptop aan zodat ik me back up kon maken en ging weer terug naar Media Markt om ter reparatie aan te bieden.

Die hebben m opgestuurd want hij viel nog steeds in garantie periode voor enkele maanden.

Ik kreeg de laptop met volgende melding gereparareerd terug :

Vervanging toetsenbord
vervanging moederbord
vervanging Fan en bios update

De PC werkte gewoon echter bemerkte ik dat alle geheugen er gewoon nog in zat en laptop dus niet geheel opgeschoont was. Tot op een dag ik weer iets moest printen 2 weken geleden 04-12-2019 Avond ervoor had ik m gewoon afgesloten.

Toen 2 dagen later (want hij starte gewoon niet meer op wat ik gewoon niet kon geloven) terug naar Media Markt gegaan

06-12-2019 16:35

Je hebt je product ingeleverd bij MediaMarkt

Die hebben m daarna weer voor me verstuurd naar extern bedrijf

En nu krijg ik de keuze €370 betalen / €110 terug ontvangen en accepteren maar laptop houden ze of kosteloos ongemaakte laptop retour ontvangen

Wat zouden jullie mij nu aanraden ?
Elders laten repareren Geld accepteren Laten maken vind ik geen optie voor 370 euro hij kostte 599 euro.
Bovendien ik had alleen maar gemeld de ventilator teveel lawaai maakte en SD kaart niet werkte waarom vervangen ze dan de bios en moederbord ? Daardoor is nu me laptop nu ineens stuk op het moederbord.

Reparatieomschrijving:

Moederbord dient vervangen te worden.

Te betalen reparatiekosten incl. BTW: EUR:369.93

Wij verzoeken u om hieronder uw keuze aan te geven en deze prijsopgave binnen 7 dagen na dagtekening ondertekendaan ons te retourneren.

Hoe kan dit mij aangerekend worden ?

Wie zegt dat ze moederbord toen vervangen hebben door een nieuwe en niet door een onderdeel van een ander apparaat
...

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Media Markt vervangt moederbord Half jaar later weer stuk
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2019, 22:39:07 »
Welkom,

Van een laptop mag je toch wel een langere gebruiksduur verwachten dan pakweg 2,5 jaar. Als het moederbord vervangen is (door een nieuw of ruil-model doet er niet toe) en dat is nu weer defect, dan valt dat onder garantie.
370euro voor het vervangen van een moederbord is bovendien een flink bedrag.
Een BIOS update is misschien uitgevoerd om te zien of dat je 1e probleem oploste. Mogelijk daarna het moederbord vervangen. Het vervangen van de BIOS kan het nieuwe probleem m.i. niet verklaren.
Ik zou eens bij een computerwinkel navragen wat een reparatie of alleen een onderzoek daar kost.

Je kan je vraag ook eens op dit forum plaatsen: https://www.pcwebplus.nl

Offline MysteryAngel
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Vrouw
Re: Media Markt vervangt moederbord Half jaar later weer stuk
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2019, 23:12:56 »
sd
Welkom,

Van een laptop mag je toch wel een langere gebruiksduur verwachten dan pakweg 2,5 jaar. Als het moederbord vervangen is (door een nieuw of ruil-model doet er niet toe) en dat is nu weer defect, dan valt dat onder garantie.
370euro voor het vervangen van een moederbord is bovendien een flink bedrag.
Een BIOS update is misschien uitgevoerd om te zien of dat je 1e probleem oploste. Mogelijk daarna het moederbord vervangen. Het vervangen van de BIOS kan het nieuwe probleem m.i. niet verklaren.
Ik zou eens bij een computerwinkel navragen wat een reparatie of alleen een onderzoek daar kost.

Je kan je vraag ook eens op dit forum plaatsen: https://www.pcwebplus.nl

Dank je maar ik heb al zoveel gezeur gehad op andere forums 
Omdat ik me vraag op meerdere forums geplaatst had.
Alsof je maar bij 1 winkel mag winkelen of op 1 Forum advies mag inwinnen ... 
Beetje kinderachtig van sommige moderators en leden ... 
Zelf wel overal willen loeren maar een ander dan terecht gaan wijzen ... 
Effin :D 

Wat ik tot op heden ondernomen heb is ...

-Contact gehad met HP klantenservice ... zijn niet bereid enige hulp te bieden
Want ze vinden dat dit een zaak is tussen de MM en mij
-Contact gehad met diverse particulieren / winkels of moederbord zo snel stuk mocht of kon gaan
Allen raden ze mij aan het er niet bij te laten zitten en MM er op te wijzen dat het kosteloos hersteld dient te worden omdat de levensduur van moederbord langer mee dient te gaan
-Contact gehad met MM klantenservice hoofdkantoor
Meld dat ik contact moet zoeken met MM waar ik hem kocht
-Contact gehad met MM waar ik hem kocht
Die meld dat mijn klacht nog in behandeling is dus dat af moet wachten

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Media Markt vervangt moederbord Half jaar later weer stuk
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2019, 23:56:47 »
Citaat
Dank je maar ik heb al zoveel gezeur gehad op andere forums
Dat had je niet eerder gemeld. Ik vind inderdaad al een 3-tal andere forums waar je gepost hebt.

Citaat
Omdat ik me vraag op meerdere forums geplaatst had.
Alsof je maar bij 1 winkel mag winkelen of op 1 Forum advies mag inwinnen ...
Dat mag wel maar dit kan verwarring geven, zowel voor jouw als personen die reageren. Die weten immers niet altijd dat er meerdere topics lopen over hetzelfde probleem en advies of een te volgen stappenplan kan dan voor je verwarrend zijn.
Tip: Als je op meerdere forums hetzelfde probleem post, geef dan in je openingsbericht de links naar andere forums waar je gepost hebt. Dan weten meelezers wat al gedaan en gezegd is.

Offline MysteryAngel
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Vrouw
Re: Media Markt vervangt moederbord Half jaar later weer stuk
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2020, 15:26:45 »
Update : 
Laptop is kosteloos gemaakt nadat ook MM zelf protest aantekende bij de externe reparateur 
benieuwd hoe lang hij dit keer mee gaat

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Media Markt vervangt moederbord Half jaar later weer stuk
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2020, 18:29:43 »
Bedankt voor je update.