Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:43:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Printer delen  (gelezen 12636 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Printer delen
« Gepost op: 9 november 2009, 21:45:57 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:02-06-2005
Aan:AllenMsgID:2316.1
Onderwerp:printer delenForum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Daarstraks geprobeerd om op de PPC printer delen aan te zetten, zodat de meiden via het nerwerk kunnen printen. Situatie: PPC met W-XP en HP920c deskjet, laptop met W98SE en desktop met W98. Op de PPC via configuratiescherm->printers->HP920c->delen een bolltje bij delen aangevinkt en printernaam printer. Dan toepassen en dan na enig gehik de veelzeggende mededeling: "kan printerinstellingen niet wegschrijven, bewerking afgebroken". Nou hier kan ik niet zo heel veel mee<g>.
Iemand een suggestie?

Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.2, Xampp en af en toe eens W-XP SP2



Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:19-06-2005
Aan:PimmetjeMsgID:2316.2
Onderwerp:printer delenForum:ws-nlcomputer
Beste Pim

Ik zie dat je jammer genoeg geen antwoord op je bericht gekregen hebt. Kom toch nog eens terug naar het forum. Niet iedereen komt elke dag op bezoek en wellicht komt men toch met de juiste reactie.

We houden in de gaten of er een reactie volgt en anders brengen we je bericht weer onder de aandacht.

Vluggertje: het was toch niet toevallig zo, dat er twee gebruikers tegelijk aangelogd waren? Dat gebeurt hier op de EPC* regelmatig en dat wil ook weleens gezeur geven.

groetjes uit Ubuntu Linux,


Justvecht.nl: mijn Blog en meer
*EPC: "Echtgenote PC" , KPC: "Kinder PC"



-


Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-06-2005
Aan:PimmetjeMsgID:2316.3
Onderwerp:printer delenForum:ws-nlcomputer

Hoi Pim,
>> Nou hier kan ik niet zo heel veel mee <<
Ingelogd als administrator (of met admin rechten)?
De service Server is actief?
Bestands en printerdeling staat aan?

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:22-06-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2316.4
Onderwerp:printer delenForum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

Was ff een weekje weg<g>.
Natuurlijk geprobeerd als administrator. Geen idee of server service aanstaat, zal ik uitzoeken. Bestands en printer delen staat, volgens mij, aan. Heb een oud verhaaltje van je ernaast gelegd. Laat van me weten, als ik weer eens in de buurt van het PNW (Partner NetWerk) kom.

Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.2, Xampp en af en toe eens W-XP SP2



Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:25-06-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2316.5
Onderwerp:printer delenForum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

Nou gelukt hoor, service server kennelijk in eerder verleden maar uitgezet, omdat die niet nodig was (toen). Aangezet (automatisch, mag "handmatig" ook?) en kon printer delen aan zetten. Nu nog een vraag. Heeft het de voorkeur om de PPC met printer een vast IP-adres te geven, of maakt dat niet uit?

Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.2, Xampp en af en toe eens W-XP SP2



Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-06-2005
Aan:PimmetjeMsgID:2316.6
Onderwerp:printer delenForum:ws-nlcomputer

Hoi Pimmetje,
>> Heeft het de voorkeur om de PPC met printer een vast IP-adres te geven, of maakt dat niet uit? <<
In principe moet dat niet uitmaken, want je maakt -naar ik aanneem- een koppeling via de netbios naam (printernaam op computernaam). Maar als je die printer ook via het ip adres wilt bereiken (//192.168.1.xxx), dan is het nodig dat er een vast IP adres komt.
Zelf ga ik uit van het volgende principe: Vaste computers in het netwerk krijgen een vast IP adres, en wisselende computers (notebook's enzo) krijgen er een toegewezen door de dhcp server in de router.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PimmetjeDatum:26-06-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2316.7
Onderwerp:printer delenForum:ws-nlcomputer
Hi Michel,

Ik heb die printer aan het printen gekregen, wel via dhcp, maar dat zal nog niet zo heel veel uitmaken, denk ik. Nu de volgende vraag. Bestanden, oftewel documenten delen? De meiden werkten in het verleden, voor het netwerkwerk, allemaal op de PPC. Nu hebben ze hun eigen computer, maar willen ze wel aan hun dicumenten kunnen komen. Moeten ze nu op hun eigen computer inloggen, zodat ze hun eigen "documents & settings" op de PPC zien en alleen ook die? En hoe stel ik dat dan in?

Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 8.2, Xampp en af en toe eens W-XP SP2



Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:27-06-2005
Aan:PimmetjeMsgID:2316.8
Onderwerp:printer delenForum:ws-nlcomputer

Dag Pim,
Je zou op de PPC alleen de map met documenten kunnen delen. Mar je kan natuurlijk ook via het netwerkje eenmalig de bestanden overzetten naar de nieuwe pc, en daarna de gedeelde schijf op map(pen) op de PPC weer uit kunnen zetten. Krijgen virussen enzo ook geen kans op die pc terecht te komen.

Michel Uphoff (Sysop)