Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:29:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Interne drive bay ICY BOX IB-563KK doet het niet zoals het hoort.  (gelezen 7584 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Danny G
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
Interne drive bay ICY BOX IB-563KK doet het niet zoals het hoort.
« Gepost op: 27 februari 2020, 14:58:50 »
Ik heb een nieuwe PC in elkaar gestoken met windows 10 Pro . Hierin heb ik een interne hard drive inbouwframe gemonteerd model : ICY BOX IB-563SSK voor 3 harde schijven zodanig dat ik makkelijk harde schijven die ik gebruik als backup en data schijven kan uithalen en verwisselen. De schijven kunnen afzonderlijk in en uitgeschakeld worden aan de hand van een powerknop aan de voorkant per schijf. met als indicatie een blauwe led dat er zich een schijf in de frame bevind.
Nu heeft deze inbouwframe nogal eigenaardige kuren. Wanneer ik probeer een schijf aanwezig in de frame op te starten door dus gewoon de betreffende power toets in te drukken gebeurt er in eerste instantie gewoonweg niets. Druk in een tweede maal de knop in gaat de led aan en je hoort dat de platters van de schijf beginnen te draaien toch hij verschijnt niet in verkenner. Schakel ik hem terug uit en dan weer aan dan is hij wel zichtbaar in verkenner en de schijf is dan probleemloos beschikbaar.
Ik heb deze test vele malen uitgevoerd en kom altijd tot hetzelfde resultaat. 3 maal aan en uitschakelen voor de schijf beschikbaar is in windows. Koppel ik de schijf gewoon aan is deze onmiddellijk beschikbaar. Het ligt dus niet aan de schijven. Ik heb de test gedaan met 3 schijven. Deze schijven hebben trouwens probleemloos gewerkt in een wat oudere PC op windows 7.
In de bios staan ze als hot plug : "enable". Ook heb ik alle mogelijkheden van beleidsregels gewijzigd van de schijven toch zonder enig resultaat.
Verder gaan de blauwe led's aan de voorkant die aanduiden dat er zich een schijf in bevind na een tijd in rood wat duid op een alarm en de drive bay beschikt ook over een alarm buzzer die constant aan het werk is. Ook niet normaal !
Ik heb op de website van de fabrikant gezocht of er geen driver dient geinstalleerd te worden toch kan hierover niets vinden.

Zijn er hier leden die een oplossing kunnen aanbrengen of een oplossong kennen voor dit probleem ?

Offline Danny G
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
Re: Interne drive bay ICY BOX IB-563KK doet het niet zoals het hoort.
« Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2020, 15:02:02 »
Nog even erbij vermelden dat ik een Gigabyte moederbord heb model : Designare Z390.

De SATA poorten staan bij de instelling hot plug als "enable" ingesteld. Wanneer ik de instelling wijzig naar disable is het resultaat hetzelfde.

Offline Danny G
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
Re: Interne drive bay ICY BOX IB-563KK doet het niet zoals het hoort.
« Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2020, 19:22:55 »
Nou, ik ben nog wat aan het testen gegaan en kwam tot de volgende conclusies :

- Dat de alarmbuzzer constant ging lag aan het feit dat de connector van de ventilator losgekomen was tijdens de montage.

- Maar, veel belangrijker : toen ik een test ondernam met een schijf van 4TB (Ik gebruik normaal grote schijven van 16TB : SEAGATE  EXOS X16 - ST16000NM001G) werkte alles normaal ! ! !

Het ding kan dus gewoonweg geen grote harde schijven aan. Nochtans vermeld men "Hard disk capacity not limited" zie maar hier op hun site : https://www.raidsonic.de/products/internal_cases/backplanes/index_en.php?we_objectID=3009  .

Het blijft dan nog wel een raadsel waarom na 2 maal in en uitschakelen het dan ineens wel werkt ! !