Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

363 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 16:30:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: opartart probleem  (gelezen 11106 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
fixlog
« Reactie #15 Gepost op: 27 maart 2020, 07:54:52 »
bij deze

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #16 Gepost op: 27 maart 2020, 08:34:19 »
ik bedenk dat ik de antivirus niet uitgeschakelt had, kan ik dezelfde fix nog een keer doen?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #17 Gepost op: 27 maart 2020, 09:16:55 »
Nee, dat is niet nodig.
Vertel eerst of er verbetering is.

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #18 Gepost op: 27 maart 2020, 09:35:56 »
ja volgens mij wel, misschien nu dat andere programma nog eens proberen?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #19 Gepost op: 27 maart 2020, 09:48:48 »
Vertel eerst of er nog problemen zijn. Zo niet, dan is een Speccy rapport niet nodig.

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #20 Gepost op: 27 maart 2020, 09:56:13 »
op zich niet, maar toen ik gisterochtend dat scherm zag dacht ik: deze laptop heeft mogelijk zijn langste tijd gehad, denk je dat dat meevalt, en nu gefixt is? als dat zo is zou specy nu wel moeten werken?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #21 Gepost op: 27 maart 2020, 10:12:55 »
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #22 Gepost op: 27 maart 2020, 10:45:08 »
kan het zijn dat dat bij mij heet "windows power shell"? weet je hoe lang het ongeveer duurt?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #23 Gepost op: 27 maart 2020, 10:51:28 »
Ja dat kan. Doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Hoe lang het scannen duurt is lastig zeggen, kan een 1/2 uur zijn maar ook enkele uren.
Je mag het doen als het jouw uitkomt.

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #24 Gepost op: 27 maart 2020, 12:08:19 »
bij deze

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #25 Gepost op: 27 maart 2020, 13:00:43 »
Het logje ziet er normaal uit.

De-installeer de verouderde versie van Java: Java 8 Update 171 (64-bit)

Je mag Speccy nog eens proberen als je wilt.

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #26 Gepost op: 27 maart 2020, 13:18:30 »
een paar vragen: moet ik dan geen nieuwe java instaleren?
verder: ik klikte steeds als administrator uitvoeren, maar dat deed ik dan op de snelkoppeling, ik heb nu het programma naar het buroblad gekopieerd, en als administator uitvoeren geklikt, of zou daar het euvel niet kunnen zitten? specy is nu bezig

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #27 Gepost op: 27 maart 2020, 13:26:30 »
Citaat
moet ik dan geen nieuwe java instaleren?
Dat mag. Java is echter niet meer zo vaak nodig als in het verleden. Mocht het wel nodig zijn kan je het alsnog installeren.
Download de nieuwste versie hier
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!

 
Citaat
ik klikte steeds als administrator uitvoeren, maar dat deed ik dan op de snelkoppeling.
Ik raad je aan altijd het programma zelf te starten en niet via een snelkoppeling.

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #28 Gepost op: 27 maart 2020, 13:44:39 »
ik kreeg deze melding:
We hebben gedetecteerd dat u de 64-bits versie van Firefox gebruikt. De Java-plug-in kan niet worden uitgevoerd in deze browser. Meer informatie

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: opartart probleem
« Reactie #29 Gepost op: 27 maart 2020, 13:52:58 »