Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

225 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:50:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: upgraden laptop  (gelezen 13519 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: upgraden laptop
« Reactie #15 Gepost op: 21 april 2020, 08:08:12 »
Nog even ter aanvulling: ik heb wel geluid en een camera nodig, volgens mij moet je dat er meet een desktop los bijkopen?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: upgraden laptop
« Reactie #16 Gepost op: 24 april 2020, 17:50:01 »
Ik ken je thuis situatie niet maar een laptop is vaak makkelijker omdat je die overal kan gebruiken, met een desktop ben je gebonden aan een vaste plek.

Nee, een hardware update krijg je meestal van het onderhoudsprogramma van je laptop. Het kan ook gewoon een software update zijn voor Windows 10.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: upgraden laptop
« Reactie #17 Gepost op: 24 april 2020, 17:51:31 »
Citaat
Nog even ter aanvulling: ik heb wel geluid en een camera nodig, volgens mij moet je dat er meet een desktop los bijkopen?

Ja dat klopt. Bij een laptop krijg je dat er standaard bij...
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: upgraden laptop
« Reactie #18 Gepost op: 26 april 2020, 19:16:02 »
Op dit moment heb ik de laptop altijd op 1 plek staan, maar het zou altijd kunnen dat mijn thuissituatie veranderd, en dat een laptop handig is. vissueel (ik bedoel hoe het eruit ziet op de werkplek )heb ik ook liever een laptop, maar om daar heel veel extra kosten voor te maken doe ik ook niet.

Een paar vragen: er staat: de prestaties van een desktop zijn altijd beter, gaat dit dan ook om vastlopen bij multitasken, etc? mij lijkt toch dat je bij meer betalen hetzelfde niveau moet halen?

Er staat dat je bij een desktop makkelijk onderdelen kunt vervangen, tot nu toe had ik daar bij deze laptop ooit last van, alleen een keer extra werkgeheugen bij geplaatst, een moederboard en processor vervangen kan niet, dus dit is een issue dat maar incidenteel voordeel kan opleveren klopt dat?

ik heb nog nooit een film gekeken op een gewone computer, ik lees dat de visuele prestaties beter zijn, dus het kan alleen maar beter zijn?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: upgraden laptop
« Reactie #19 Gepost op: 4 mei 2020, 17:05:11 »
Hoi,
Citaat
Een paar vragen: er staat: de prestaties van een desktop zijn altijd beter, gaat dit dan ook om vastlopen bij multitasken, etc? mij lijkt toch dat je bij meer betalen hetzelfde niveau moet halen?

Je schrijft "er staat"... ? Waar tegen moet ik je adviseren? Ik ben een beetje de draad kwijt. Ik denk dat mijn antwoorden duidelijk zijn...
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: upgraden laptop
« Reactie #20 Gepost op: 5 mei 2020, 10:56:43 »
1 vd voordelen van een desktop t.o.v. een laptop is/zou zijn dat je makkelijk onderdelen kunt vervangen, maar mijn vraag was hoe groot dit voordeel is: ik neem aan dat je makkelijk mb's werkgeheugenn kunt bijplaatsen, maar dat kon ik met mijn vorige laptop ook, en een processor of moederboard vervangen kan niet, of is niet voordelig? ik heb eigenlijk geen idee waar ik dat vandaan heb.

daarnaast:
er staat in de link: de prestaties van een desktop zijn altijd beter, gaat dit dan ook om vastlopen bij multitasken, etc? mij lijkt toch dat je bij meer betalen hetzelfde niveau moet halen? ik denk hierbij ook aan dat programma's/software steeds meer capaciteit vragen, en ik graag een systeem wil wat in de toekomst ook goed werkt als ik verschillende dingen tegelijk doe.

Fijn dat je hier nog op terug komt, mij was het nog niet duidelijk