Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:26:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: XP opstarten zonder wachtwoord  (gelezen 20447 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
XP opstarten zonder wachtwoord
« Gepost op: 9 november 2009, 21:51:13 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:24-06-2005
Aan:AllenMsgID:2350.1
Onderwerp:xp opstarten zonder wachtwoordForum:ws-nlcomputer

Zoonlief heeft eergisteren zijn pc opnieuw geformateerd en xppro opnieuw geinstalleerd. in tegenstelling tot de vorige keer vraagt xp nu elke keer om het administrator wachtwoord voordat er doorgestart wordt.
Het wachtwoord is gewoon blanco en deze cyclus is dus overbodig. Nu weet ik niet meer hoe je dit kon uitschakelen zodat er gewoon en automatisch doorgestart wordt.
Iemand enig idee?
Franc

meer dan 4000 originele recepten.
Voor indonesisch: Kokkieblanda.nl Overige landen: Heerlijkkoken.nl




Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:24-06-2005
Aan:Franc Wiedenhoff (Sysop)MsgID:2350.2
Onderwerp:xp opstarten zonder wachtwoordForum:ws-nlcomputer

Hoi Franc,
>>Het wachtwoord is gewoon blanco en deze cyclus is dus overbodig. Nu weet ik niet meer hoe je dit kon uitschakelen zodat er gewoon en automatisch doorgestart wordt<<
Ik zelf heb XP Home, maar hoef me niet aan te melden met een wachtwoord. Ik weet het dus niet zeker of je het op de volgende wijze kunt veranderen:configuratiescherm openen, dubbelklik vervolgens op gebruikersaccounts, klik op het account dat je wilt wijzigen, klik op wachtwoord instellen. Wellicht kun je hier opgeven dat je geen wacht woord meer wilt gebruiken.
Succes,
Henk


Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Franc Wiedenhoff (Sysop)Datum:24-06-2005
Aan:HenkMsgID:2350.3
Onderwerp:xp opstarten zonder wachtwoordForum:ws-nlcomputer

het probleem is wat lastiger als gedacht. op een of nadere wijze heeft hij er voor gezorgd dat er 2 administrators zijn, eentje als administrator en de ander als steven.
het admin account steven zal denk ik dus verwijderd moeten worden.
Franc

meer dan 4000 originele recepten.
Voor indonesisch: Kokkieblanda.nl Overige landen: Heerlijkkoken.nl




Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:24-06-2005
Aan:Franc Wiedenhoff (Sysop)MsgID:2350.4
Onderwerp:xp opstarten zonder wachtwoordForum:ws-nlcomputer

Hoi Franc
>>het probleem is wat lastiger als gedacht. op een of nadere wijze heeft hij er voor gezorgd dat er 2 administrators zijn, eentje als administrator en de ander als steven.<<
Ik neem aan dat je de engelstalige versie heb ivm administrators, bij mij worden het beheerders genoemd.
Op wat voor een manier meld je je aan, via het klassieke manier of via het welkomstvenster? Is dit het welkomstvenster, hoeveel accounts zijn hier dan zichtbaar? Is dit enkel Steven? Is het gastaccount ook ingeschakeld?
>>het admin account steven zal denk ik dus verwijderd moeten worden.<<
Ik heb zelf ook twee gebruikers ingesteld en deze zijn allebei beheerder van de computer, en ondervind geen problemen.
In het uiterste geval kun je een nieuw account aanmaken en deze als beheerder instellen. Vervolgens copieer je alle documenten (deze vind je onder C:\Documents and Settings\Steven) naar dit nieuwe account. 
Nu kun je het oude account van Steven wel veilig verwijderen. Doe dit wel in het scherm waarin je de accounts kunt beheren. Controleer daarna even met verkenner of C:\Documents and Settings\Steven ook daadwerkelijk weg is.
Succes
Henk


Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-06-2005
Aan:Franc Wiedenhoff (Sysop)MsgID:2350.5
Onderwerp:xp opstarten zonder wachtwoordForum:ws-nlcomputer

Hoi Franc,
>> Het wachtwoord is gewoon blanco en deze cyclus is dus overbodig. <<
Maak wél een wachtwoord aan. Een paar programma's zoals geplande taken gaan er vanuit dat er een wachtwoord is.
Vervolgens haal je TweakUi(sp1) op, hier in de bestandenbieb te vinden. Naast ander bijzonder handig tweakwerk zit er ook een sectie logon bij, geef daar het account op waarmee auto opgestart moet worden, en geef het bijbehorend wachtwoord op.
Hierna zal XPpro niet meer zeuren bij opstarten.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: XP opstarten zonder wachtwoord
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2010, 21:35:58 »
Je kunt het welkomstscherm met het wachtwoord vermijden door Start/ Uitvoeren en intypen van control user passwords2 gevolgd door Enter. Na opnieuw opstarten is het welkomstscherm verdwenen.
 
 
jvdpeet