Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

38 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 03:07:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Foutmelding Windows 10 installatie  (gelezen 5554 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tonymaccaroni
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Foutmelding Windows 10 installatie
« Gepost op: 14 juni 2020, 23:48:28 »
Hallo!

Ik gebruik nu Windows 7 en wil upgraden naar Windows 10. Ik heb een nieuwe SSD schijf gekocht van 1tb waar ik Windows 10 op wil zetten. Windows 7 staat nu op een SSD van 250gb. 

Ik heb Windows 10 gekocht, maar terwijl ik deze wil installeren, krijg ik deze foutmelding:

"De beschikbare partitie kan niet worden gebruikt, omdat op het systeemvolume onvoldoende ruimte beschikbaar is"

Ik heb de schijf goed geïnstalleerd en opgezet als een Master Boot Record. Ik kwam dit online tegen dat dit zo moest. Echter, ik blijf de foutmelding steeds weer krijgen. Heeft iemand een idee? 

Hartelijk dank alvast, Groet, Anthony

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Foutmelding Windows 10 installatie
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2020, 16:44:10 »
Hallo Anthony

Kun je even aangeven hoe je nu precies die SSD drives geplaatst hebt in je computer, de nieuwe als 2de drive? Bij een upgrade van win7 naar Win10 heb je wel wat ruimte nodig, het gaat hierbij om de vrije ruimte op de 250gb drive dat nog beschikbaar is. Daar komt deze melding vandaan. Het is daarom misschien beter om eerst de oude partitie met win7 te kopiëren naar de nieuwe ssd en dan de upgrade naar win10 uit te voeren. Of een backup te maken van je belangrijke bestanden en win10 als nieuw te installeren op de nieuwe ssd, de 2de te formateren en deze als 2de schijf te gebruiken.... Opties genoeg dus... :-)
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2020, 17:01:29 door RuudDeWit »
Vriendelijke groet,Ruud de Wit