Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

32 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 03:41:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: beschadigde usb port?  (gelezen 6666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
beschadigde usb port?
« Gepost op: 17 juni 2020, 17:52:20 »
hallo,
ik had een issue dat mijn usb hub niet werkte,maar toen ik die inn de usb  uitgang deed waar deze nog nooit in had gezeten was het probleem opgelost, nu krijg ik regelmatig fout meldingen over de uitgangen waar deze eerder in had gezeten, net ook weer, maar ik kon: "herstellen" klikken, nu krijg ik de melding dat het opgelost is, kan een usb hub de uitgang beschadigen? ik heb er alleen standaard dingen op als een gewone bekabelde muis en gewoon bekabeld toetsenbord, ik gebruik een gembird usb hub zonder externe voeding. is er een manier om de uitgangen te checken?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: beschadigde usb port?
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2020, 13:16:20 »
Hallo,

Haal eens die usb hub weg en sluit je muis of een usb stick rechtstreeks op je computer aan. Je kunt dan testen of dat wel gewoon werkt. Als je bestanden naar die usb stick kopieerd en weer verwijdert, weet je dat de usb poort goed werkt.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: beschadigde usb port?
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2020, 14:10:58 »
het probleem is dat ik regelmatig allerlei meldingen krijg bij deze port, dan herstellen kan klikken, etc. de port waar ik de usb hub nog niet in had gehad werkte prima, nu ik daar de usb hub in heb krijg ik soms ook meldingen dat het aparaat dat ik dan inn de usb hub heb niet herkent wordt, daarom vraag ik of er iets is waarmee ik de usb port kan controleren? als ik bij aparaatbeheer kijk bij usb port zie ik daar ook van alles, dus ik dacht dat daar iets te zien was? of een andere tool?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: beschadigde usb port?
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2020, 17:20:53 »
Oke, het kan zijn dat de USB poort, ik weet niet wanneer deze gekocht is en met welke usb versie die hub werkt, usb 1.0, 2.0 of 3.0 maar dat zou de reden zijn dat dit probleem ontstaat. Dat ligt aan je computer en de usb uitgang die je gebruikt. Als je meerdere usb uitgangen hebt, kijk dan eens in de handleiding van je computer of daar verschil is in versies. Ik heb een laptop die 3 uitgangen heeft, usb 2.0 en 3.0 dus je kan eens proberen of er verschil in werking is bij het aansluiten van die hub.

En anders een nieuwe hub aanschaffen, zijn gelukkig niet zo duur...
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline iemand85
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
Re: beschadigde usb port?
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2020, 17:24:58 »
ok, bedankt voor je advies,vriendelijke groet,
Laurens