Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

38 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 12:06:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Geluid / beeld probleem  (gelezen 14849 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Geluid / beeld probleem
« Reactie #15 Gepost op: 23 november 2020, 16:21:00 »
Hallo Ruud, je schreef al dat met een lagere resolutie bij het afspelen van een video dat je er dan geen last van hebt dus dan zou het aan de verbinding kunnen liggen... Vaak zoeken we de problemen in onze computer maar het kan zoveel oorzaken hebben.

Consumenten, en geloof mij dat is ook hier in Nederland, delen steeds vaker 1 router van de provider waardoor je merkt dat de snelheid naar beneden gaat. Je ziet het aan je IP adres.... Bij een IP adres die bv begint met 213.178.33.xxx heb je sowieso 255 aansluitingen op 1 router en vaak geven die meerdere reeksen uit dus tel maar op..... Heb je ook de mogelijkheid om een glasvezelaansluiting te nemen of zeg ik nu iets dom...?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geluid / beeld probleem
« Reactie #16 Gepost op: 24 november 2020, 04:08:22 »
Hoi Ruud. Ik heb een 20Mb glasvezel aansluiting. Binnen CR (Costa Rica) heb ik altijd een zéér goede snelheid, zelfs meestal iets boven de 20MB. Het probleem is dat de verbinding van CR naar Europa ronduit slecht is. Meestal minder dan 5Mb. Heel af en toe gaat het naar de 10Mb en dan ben ik spekkoper. Het hangt ook af van het tijdstip van de metingen. Ik heb ook "change server" gedaan naar de USA, Indonesië en nog wat landen buiten Europa en daar haal ik meestal meer dan 10Mb mee. Mijn provider garandeert allen de snelheid binnen CR en niet naar het buitenland wat wel logisch is. Ik hou het er maar op dat het aan de transatlantische verbinding naar Europa ligt.
Andere oorzaken zijn het intensiever gebruik van het Internet veroorzaakt door het Corana virus. Denk aan thuis werken, Zoom, tijdverdrijf zoals filmpjes kijken etc.
Ik heb het ook op Facebook in de groep "Nederlanders in Costa Rica" gegooid en de meeste hebben er ook in meer of mindere mate last van al lijkt het er wel op dat de ene provider een beter verbinding met Europa heeft dan de andere provider.
Ik heb mij erbij neergelegd.

Dank voor de hulp, meedenken en adviezen.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Geluid / beeld probleem
« Reactie #17 Gepost op: 24 november 2020, 09:21:59 »
Hoi Ruud,

Het probleem ligt meer op lokaal provider niveau, hoewel.
Ik heb vrij vaak verbindingen openstaan naar Aruba, dat ligt ook aan die kant.
De ping zit de laatste tijd op zo'n 173ms, maar de bandbreedte ligt heen en terug boven de 250Mb.
Naar CR zijn dat ook dergelijke getallen.

En dan kom ik op 1 lijn naar binnen, een telco heeft meerdere lijntjes naar buiten toe.
Wat er achter de telco gebeurd, naar alle onderlinge aansluitingen, dat kan ik niet zien.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Geluid / beeld probleem
« Reactie #18 Gepost op: 25 november 2020, 05:19:50 »
En dan kom ik op 1 lijn naar binnen, een telco heeft meerdere lijntjes naar buiten toe.
Wat er achter de telco gebeurd, naar alle onderlinge aansluitingen, dat kan ik niet zien.

telco = telecom provider?
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Geluid / beeld probleem
« Reactie #19 Gepost op: 25 november 2020, 08:57:07 »
ja telco is telecom provider.
De firma die voor de oversteek zorgt, kan ik niet zien.
Hoewel dat niet helemaal waar is.

De langzame verbinding, zit hem niet in de oversteek, maar lokaal bij je provider.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.