Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

28 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 09:50:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: PC en Windows oplossingen  (gelezen 7026 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
PC en Windows oplossingen
« Gepost op: 31 december 2020, 06:19:51 »
Hoi,

Op Youtube kwam ik deze video tegen: Speed up Windows 10 with One Command
Hij heeft een heel assortiment aan video's.
Het interesseert me vooral omdat ik een hekel heb aan al die voor-geïnstalleerde apps.
In het eerste commentaar lees je dat hij de meeste suggesties al heeft verwerkt in een update versie.
Graag hoor ik jullie mening hierover.

Stay Safe, Stay Home
Goed uiteinde en een gezond nieuw jaar gewenst.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: PC en Windows oplossingen
« Reactie #1 Gepost op: 31 december 2020, 16:45:30 »
Ik hou niet zo van die oplossingen die je op YouTube vindt, ik heb voor mijn vrouw een Acer scherm incl ingebouwde PC gekocht waarin een 1TB SSD drive zit.... je weet niet wat je meemaakt als je het scherm aanzet... Win10 is direct opgestart en beschikbaar binnen een paar seconden....
« Laatst bewerkt op: 31 december 2020, 18:01:24 door RuudDeWit »
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: PC en Windows oplossingen
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2021, 06:41:16 »
Hallo Ruud,

Ik ben het met je eens over die Youtube oplossingen, daarom pluis ik alle commentaren uit om te zien hoe positief men daar over is. 

Het gaat mij niet zozeer om de snelheid. Mijn volgende PC zal ook een SSD schijf hebben.
Waar ik een hekel aan heb is de voor-geïnstalleerde apps in Windows en "help programma´s" van de fabrikant. 
Als je ziet wat HP allemaal heeft geïnstalleerd op deze HP all-in-one PC....... Yuk!
Hetzelfde geldt voor mobiele telefoons. Als je telefoon 8Gb heeft dan is er meer dan 50% gebruikt voor het OS en fabrikant software. Heb je 16 GB dan krijg je nog veel meer (niet verwijderbare) programma´s en zo voort.
Zal wel een tik van mij zijn maar ik ben het liever kwijt dan rijk. Als ik iets wil hebben dan installeer ik het zelf wel.

Terug naar het onderwerp..... Het gaat er mij in dit geval om het opruimen van meegeleverde apps die je niet kan de-installeren.

Ruud
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: PC en Windows oplossingen
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2021, 16:25:55 »
Nee Ruud ik begrijp wat je bedoelt, bij een nieuwe PC/Notebook zit er zo veel onnodige (probeer)programma's op waar je helemaal niets mee hebt... Ik heb begrepen dat dit een afspraak is tussen fabrikanten (HP,Asus,Acer enz) en de software leveranciers (lees:sponsors van de hardware) daarmee zeggen ze... kunnen we de computers goedkoop in de markt zetten als de software leveranciers hun installatie versies... die je altijd binnen 30, 60 dagen moet registreren tegen een bepaald bedrag, op de HDD aanwezig is. Het is een hele commerciële markt geworden die elkaar in stand houd...

Citaat
Terug naar het onderwerp..... Het gaat er mij in dit geval om het opruimen van meegeleverde apps die je niet kan de-installeren.

In Windows maar ook op een mobiel kun je alle geïnstalleerde programm's nalopen en verwijderen. Ik gebruik onder Windows CCleaner maar op de mobiel onder de instellingen en Apps kun je alles verwijderen. Bij een mobiel is alleen het probleem dat bij bv Samsung (Android) bij het verwijderen je de melding krijgt dat het een onderdeel van het systeem is en niet te verwijderen is... Ja anmehoela... Daarom heb ik een iPhone ;-)
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2021, 16:35:24 door RuudDeWit »
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Ruud_coco

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: PC en Windows oplossingen
« Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2021, 03:21:10 »
Bedankt voor je antwoord.
Ik ga me eens verder verdiepen in het "debloaten".
In augustus 2000 geëmigreerd naar Costa Rica.