Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

36 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 04:14:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Haperend beeld en geluid met Ziggogo  (gelezen 8334 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Haperend beeld en geluid met Ziggogo
« Gepost op: 19 februari 2021, 08:55:44 »
Goedemorgen allemaal,

Sinds een maand heb ik dat het beeld en geluid hapert op Ziggogo. Ik heb dat als ik een programma terug kijk of een opname kijk. Als ik rechtstreeks tv kijk heb ik daar minder last van. Ziggo dacht dat het modem niet goed werkte en
hebben gisteren een nieuw modem geplaatst. Maar het probleem is niet weg. Nu heeft die monteur een soort snellere verbindingen gemaakt door het achter het modemnaam 5G te plaatsen. Op mijn telefoon krijg ik die verbinding wel maar op mijn laptop niet. Toen zei de monteur dat ik op mijn laptop helemaal geen internet meer kreeg, onzin ik heb later zelf die verbinding weer tot stand gebracht, alleen niet die snelle verbinding. Hij zei dat ik maar een computerdeskundige moest inschakelen. Ik heb toen Direct PC gebeld en die hebben mijn laptop van een afstand bekeken en hebben overlegt met de deskundigen en nu denken ze dat het ligt aan de adapter. Wat heeft een adapter met je internet snelheid te maken? Ik weet het niet ik ben maar een leek op dat gebied.
Graag hoor ik van jullie.

Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Re: Haperend beeld en geluid met Ziggogo
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2021, 19:41:03 »
Ik denk dat het nieuwe modem uitzendt op de wifibanden 2.4 GHz. en 5 GHz. en dat de wifi-adapter in jouw laptop alleen maar de 2.4 GHz. band kan ontvangen.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk


Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Haperend beeld en geluid met Ziggogo
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2021, 08:37:17 »
Ik zag dat je geen bijlage meer kan mee sturen, is dat af geschaft?

Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Re: Haperend beeld en geluid met Ziggogo
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2021, 10:32:09 »
Klopt! Bijlages zijn niet meer mogelijk op dit forum. Sommige gebruikers melden problemen daarmee.
Upload bestanden daarom eerst naar een file-sharing site en post de downloadlink die je daar krijgt in je bericht.

Enkele voorbeelden van file-sharing sites zijn:
https://wetransfer.com
https://filedropper.com
https://SendSpace.com

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: Haperend beeld en geluid met Ziggogo
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2021, 00:04:26 »
Oké goed om te weten.

Intussen heb ik nu een soort memorystick (adapter) die mijn internet sneller maakt en nu heb ik wel 5G. Gaat wel goed maar soms gebeuren
er toch nog vreemde dingen. Soms gaat de laptop terug naar de langzame verbinding en moet ik hem weer terug zetten. Of soms heb ik toch nog last van buffering op mijn scherm, ik weet niet wat dat veroorzaakt.
Mocht dit zo blijven dan bel ik natuurlijk die computerfirma weer, ik heb 2jaar garantie.