Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

38 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 10:19:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: indexeringsopties voor webdav  (gelezen 5020 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kloppie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
indexeringsopties voor webdav
« Gepost op: 12 maart 2021, 17:50:04 »
Goedendag, een vraag.

Wij werken met meerdere pc's op een netwerk schijf dmv webdav. Super blij mee, maar er is één probleem en is schijnbaar niet op te lossen (volgens meerdere deskundigen). Kan niet lijkt mij in de computer wereld ondenkbaar, dus wellicht zit hier iemand die hulp kunnen bieden.

Windows indexeringsopties ziet deze schijf niet. De schijf wordt uiteraard wel herkent door windows en werken is dus ook geen probleem. Het zou alleen handig zijn als deze mee wordt genomen in de indexering, zodat we kunnen zoeken in de inhoudt van de bestanden en niet alleen in de bestandsnaam. De webdav wordt toegevoegd dmv mountainduck, maar als ik er een netwerk koppeling mee maak (via verkenner) dan is hij ook niet zichtbaar in de opties. 

Iemand een suggestie hoe een webdav wel mee te nemen in de indexering?

alvast dank voor de reacties,

groet Kloppie.

« Laatst bewerkt op: 12 maart 2021, 18:00:54 door kloppie »

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: indexeringsopties voor webdav
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2021, 17:39:07 »
Hallo Kloppie, Je kan toch die Windows indexeringsopties instellen en daarin aangeven wat er wel of niet geïndexteerd moet worden...?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline kloppie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: indexeringsopties voor webdav
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2021, 12:51:31 »
Uiteraard kan dat, maar netwerk schijven (in de vorm van webdav) worden niet geïndexeerd. Vandaar dat ik een oplossing zoek. Heb inmiddels wel een programma gevonden, maar die kost uiteindelijk $ 54,00. Liever iets wat minder kost of niks ;).