Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

23 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 11:13:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Programma verwijderen  (gelezen 11887 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Programma verwijderen
« Gepost op: 9 november 2009, 22:15:35 »
Bericht 1 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:26-09-2005
Aan:AllenMsgID:2498.1
Onderwerp:Programma na mislukking verwijderenForum:ws-nlcomputer

Beste mensen,
Ik meen me vaag te herinneren dat er een mogelijkheid of utility is om een programma na een mislukte installatie in sommige gevallen toch te verwijderen.
Ik heb een nogal speciaal programma met achteraf gezien lelijke missers in de installatieroutine, dat verwijderd moet worden. Het ding is alleen niet zichtbaar in Configuratiescherm | Software van Windows XP Professional.
De verbeterde versie wil helaas niet meer normaal installeren. Vermoedelijk denkt het ding om de een of andere reden dat het programma al geinstalleerd is (vermoed ik zo).
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer

-

Gewijzigd 26/09/2005 11:02 ET CET door Just Vecht (Sysop)


Bericht 2 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:26-09-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2498.2
Onderwerp:Programma na mislukking verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Ik meen me vaag te herinneren dat er een mogelijkheid of utility is om een programma na een mislukte installatie in sommige gevallen toch te verwijderen <<
Ja, dat soort tooltjes zijn er wel, maar ze werken iha met een "snapshot" dat direct vóór de installatie gemaakt wordt. Adhv de veranderingen kunnen ze dan een installatie ongedaan maken. Maar voorwaarde is dan wél dat het ding gestart is vóór installeren. Ik ken geen programma's die achteraf een programma automatisch kunnen verwijderen terwijl er geen uninstall-info is.
Doe eens een zoektocht met de verkenner (ook in verborgen-  en systeemmappen) naar (delen van) trefwoorden.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 3 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PeterDatum:26-09-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2498.3
Onderwerp:Programma na mislukking verwijderenForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,

>>een mogelijkheid of utility is om een programma na een mislukte installatie in sommige gevallen toch te verwijderen.<<

Een aantal opties om handmatig te doen:
- Kijk eens of er een installatie logbestand is aangemaakt. Het Visual Basic Setup programma doet dat bijvoorbeeld. Hierin staan de uitgevoerde installatie acties
- De map waar je geinstalleerd hebt eens inspecteren of een De-installatie programma alwel aanwezig is.
- Kijk eens of er al snelkoppelingen gemaakt zijn, bijv. in de map "Programma's - Speciaal programma met lelijke missers..."
- Het internet doorzoeken. Misschien heeft iemand al een oplossing voor dit probleem.
- Als laatste paardemiddel: Systeem onstabiel, dan is een Windows herstelpunt terugzetten een optie.


Over welk programma hebben we 't eigenlijk?


groeten, Peter




Bericht 4 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:26-09-2005
Aan:PeterMsgID:2498.4
Onderwerp:Programma na mislukking verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
>> Over welk programma hebben we 't eigenlijk?
 <<
Trove van VCA, een programma met samengestelde EU richtlijnen inzake Europese typegoedkeuringen voor auto's en motorfietsen.
Bedankt voor de tips!
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer

-

Gewijzigd 26/09/2005 15:19 ET CET door Just Vecht (Sysop)


Bericht 5 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:26-09-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2498.5
Onderwerp:Programma na mislukking verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>> werken iha met een "snapshot"  <<
Oh ja, zoiets als GoBack van Symantec. Mijn ene collega zweert erbij, installeert van alles wat los en vast zit. Zit dus ook regelmatig tóch in de nesten ...
Nou ja. Zeg, zou er ergens in de registry iets bijgehouden worden waardoor het ding weet dat het een herinstallatie is?
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer

-


Bericht 6 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:26-09-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2498.6
Onderwerp:Programma na mislukking verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Zeg, zou er ergens in de registry iets bijgehouden worden waardoor het ding weet dat het een herinstallatie is? <<
Dat is goed mogelijk, sommige programma's schrijven ergens in de registry een (soms vrijwel onvindbare) key, andere programma's kijken of er een bepaalde file of map aanwezig is. Bijvoorbeeld zoeken naar bestanden met in de naam xxx of zoeken naar de tekens xxx in alle bestanden (dit laatste kon wel eens erg lang duren), en deze zoekmogelijkheid werkt in XP nogal curieus; er wordt niet daadwerkelijk in alle bestanden gezocht.
Loop op basis van de naam of de maker van het programma eens door de driver heen met zoek, geavanceerd en kijk eens of zoeken in het register naar dit soort woorden je wat oplevert.
Als je system restore hebt aanstaan zou een herstelpunt van voor de installatie misschien soelaas bieden.
Als het een ouder programma is kan je ook even naar .ini bestanden zoeken.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage

Gewijzigd 26/09/2005 18:09 ET CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 7 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:27-09-2005
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2498.7
Onderwerp:Programma na mislukking verwijderenForum:ws-nlcomputer
Just,

>>Ik meen me vaag te herinneren dat er een mogelijkheid of utility is om een programma na een mislukte installatie in sommige gevallen toch te verwijderen<<

Als het op een XP computer is gebeurd zou je een herstelpunt terug kunnen zetten.  Als het een setupprogramma was XP 'compatible' is dan heeft het zelf een herstelpunt aangebracht.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 8 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:27-09-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2498.8
Onderwerp:Programma na mislukking verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>> Als je system restore hebt aanstaan zou een herstelpunt van voor de installatie misschien soelaas bieden.
 <<
Het is op de werkportable helaas. Nou heb ik zelf het programma niet zo nodig en zonder echte noodzaak zet ik nu er verschillende weken overheen zijn gegaan liever geen herstelpunt meer terug. Ik kwam er pas veel later achter dat opnieuw installeren niet ging.
Ik ga wel even de andere opties na!
Hartelijk dank, hoor!
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer

-


Bericht 9 van 9

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:27-09-2005
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2498.9
Onderwerp:Programma na mislukking verwijderenForum:ws-nlcomputer

Hoi Ruud,
>> een herstelpunt terug kunnen zetten <<
Zie mijn reactie aan Michel.
groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer