Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

211 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:02:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: DvD afspelen met Mediaspeler  (gelezen 10717 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
DvD afspelen met Mediaspeler
« Gepost op: 9 november 2009, 22:25:38 »
Bericht 1 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:06-12-2005
Aan:AllenMsgID:2635.1
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hallo allemaal,
Tot voor kort kon ik nog DVD's afspelen met Mediaspeler 10. Ik krijg nu elke keer een foutmelding (zie bijlage). Ik heb de resolutie op 800x600 en 16 bit kleuren ingesteld, maar zelfs dat helpt niet.
De CRT monitor is sinds een paar dagen vervangen door een TFT scherm van Packard Bell. De bijgeleverde CD is nog niet gebruikt.
Tevens zijn het toetsenbord en de muis vervangen door een draadloze versie van Logitech. De hierbij geleverde software is wel geïnstalleerd.
Ik heb kortgeleden een diepgaande scan door NOD32 laten uitvoeren en NOD 32 een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Voor zover ik weet is er verder geen programma  geïnstalleerd.Groetjes
Henk



Bericht 3 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Bijlagen :



Bericht 2 van 16

NL Computer Forum ~ Windows

Foutmelding.JPG
18KB
Van:HenkDatum:07-12-2005
Aan:AllenMsgID:2635.2
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Ik heb geprobeerd de DVD te bekijken met mplayer6.4 en dit ging wel. Ik kan nu een hoofdstuk (hoofdstuk.vob) afspelen, maar aan het einde van dat hoofdstuk wordt niet automatisch het volgende hoofdstuk afgespeeld. Dit is natuurlijk niet handig. Ik zou daarom toch graag een oplossing willen, zodat ik de DVD toch met Windows Media Speler 10 kan bekijken.
Groetjes
Henk
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-12-2005
Aan:HenkMsgID:2635.3
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> zodat ik de DVD toch met Windows Media Speler 10 kan bekijken <<
De foutmelding is van zeer algemene aard, en slaat meestal nergens op, Je hebt Media Player 10 al geprobeerd opnieuw te installeren (over de bestaande heen, die je niet kan verwijderen).

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 4 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:08-12-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2635.4
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Je hebt Media Player 10 al geprobeerd opnieuw te installeren<<
Hoe doe ik dat?
Ik heb via het configuratiescherm -> Software-> Windowsonderdelen toevoegen of verwijderen het vinkje bij WMP uitgezet en op volgende geklikt. Het enige wat er dan gebeurt is dat de snelkoppelingen in het menu en op het bureaublad verwijderd worden.
In de map C:\Program Files\Windows Media Player staat een bestand setup_wm. Als ik hier op dubbelklik, dan verschijnt er de melding dat ik al de meest recente versie heb en er geen update's beschikbaar zijn.
Als ik het bestand wmplayer verwijder naar de prullenbak, dan komt het na een paar tellen weer in beeld. Het zit dan ook in de prullenbak. Ik vind dat vreemd.
Groetjes
Henk


Bericht 5 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-12-2005
Aan:HenkMsgID:2635.5
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Hoe doe ik dat? <<
Downloaden en opnieuw installeren. Via http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/download/download.aspx zou dat moeten lukken.
>> Ik heb via het configuratiescherm -> Software-> Windowsonderdelen toevoegen of verwijderen het vinkje bij WMP uitgezet en op volgende geklikt. Het enige wat er dan gebeurt is dat de snelkoppelingen in het menu en op het bureaublad verwijderd worden. <<
Dat heeft geen enkele zin, dat is het bordje met de straatnaam verwijderen, terwijl je de straat wilt weghalen.
>> Als ik het bestand wmplayer verwijder naar de prullenbak, dan komt het na een paar tellen weer in beeld. Het zit dan ook in de prullenbak. Ik vind dat vreemd <<
Nooit bestanden zomaar verwijderen maar altijd de software de-installeren. Om het voorbeeld van de straat maar weer aan te houden: Dan sloop je mogelijk het wegdek, de straat functioneert niet meer, maar bestaat nog steeds. Vaak kan je dan niet opnieuw installeren, omdat de oude software hoewel nu niet meer werkend, toch bestaat. M$ heeft de mogelijkheid om de media player te de-installeren verborgen, zo binden ze de klant. Maar zelf ziet MS dat anders: Zo beschermen wij het systeem.
Een aantal bestanden die MS belangrijk vindt, vallen onder de zogenaamde system file protection. Na verwijderen plaatst Windows gewoon een kopietje terug. Daarom zit er dan én een in de prullenbak én een weer op de oorspronkelijke locatie.



Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 6 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:09-12-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2635.6
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Downloaden en opnieuw installeren. Via http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/download/download.aspx zou dat moeten lukken<<
Ik heb dit bestand gedownload en dit blijkt de Engels talige versie te zijn. Ik gebruik op dit moment de Nederlands talige versie, en zou graag weer een Nederlands talige willen installeren. Waar kan ik die downloaden?
Groetjes
Henk


Bericht 7 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:09-12-2005
Aan:HenkMsgID:2635.7
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/default.aspx <<

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 8 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:10-12-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2635.8
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Bedankt voor je reactie. Ik heb het bestand gedownload en geïnstalleerd, maar het probleem is nog steeds aanwezig. Het is wel de Nederlandse versie.
Heb je misschien nog een ander idee om dit probleem op te lossen?
Groetjes
Henk


Bericht 9 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PeterDatum:11-12-2005
Aan:HenkMsgID:2635.9
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,

>>DVD's afspelen met Mediaspeler 10. Ik krijg nu elke keer een foutmelding (zie bijlage)<<

Wat voor melding krijg je als je "Meer informatie" aanklikt?


Peter



Bericht 10 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:11-12-2005
Aan:PeterMsgID:2635.10
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
Bedankt voor je reactie.
>>Wat voor melding krijg je als je "Meer informatie" aanklikt?<<
Zie bijlage.
De optie probleem oplosser helpt niet. Ik heb alle genoemde mogelijke oorzaken al geprobeerd.
Druk ik op de link: webpagina voor dvd-ondersteuning in Windows XP, dan kom ik op de deze site: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/mp10/getmore/plugins.aspx#DVDDecoder
Zoals je hier kunt zien zijn dat allemaal plugins. Voor al de deze plugins moet er betaald worden, dat is nu net wat ik niet wil. Het heeft immers gewerkt!
Wat misshien de oorzaak van het probleem is, is dat er automatisch een codec is gedownload. Het vinkje in het tabblad stond immers aan. Zie bijlage.
Groetjes
Henk



Bericht 12 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Bijlagen :



Bericht 11 van 16

NL Computer Forum ~ Windows

Meer_informatie.JPG
123KB

Tabblad_Speler.JPG
58KB
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-12-2005
Aan:HenkMsgID:2635.11
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Ik heb alle genoemde mogelijke oorzaken al geprobeerd. <<
Ik kan mij een berichtje van een paar weken terug herinneren, waarin je geen geluid bij de DvD had. Je hebt toen dacht ik de Ac3 sound codec opgehaald, en toen werkte de DvD speler prima. Maar... heb je ná die tijd soms een DvD afspeel programma van de pc verwijderd? (power DvD, Win DvD, Nero Suite e.d.)?
Zo ja, dan heb je waarschijnlijk ook de DvD codec verwijderd.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage
Van:PeterDatum:11-12-2005
Aan:HenkMsgID:2635.12
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer
Henk,

>>De optie probleem oplosser helpt niet. Ik heb alle genoemde mogelijke oorzaken al geprobeerd.<<

Een veel voorkomend probleem lees ik links en rechts. Een van de oplossingen kan zijn:
- divx player gebruiken ipv wmp
- windvd installeren, dit zou de codec voor wmp ook repareren.


groeten, Peter



Bericht 13 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Bert (Sysop)Datum:11-12-2005
Aan:HenkMsgID:2635.13
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
Ik heb mijn codecs voor WMP ook wel eens op zeep geholpen, doordat ik een codec pack van het een of andere "merk"  had geïnstalleerd. Ik heb toen de WMP-codecs opnieuw geïnstalleerd en toen werkte alles weer. Je zou hier eens kunnen kijken om de codecs (opnieuw) te installeren:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/format/codecdownload.aspx
Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)


Bericht 14 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:12-12-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2635.14
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Ik kan mij een berichtje van een paar weken terug herinneren, waarin je geen geluid bij de DvD had. Je hebt toen dacht ik de Ac3 sound codec opgehaald, en toen werkte de DvD speler prima.<<
Klopt helemaal.
>>Maar... heb je ná die tijd soms een DvD afspeel programma van de pc verwijderd? (power DvD, Win DvD, Nero Suite e.d.)? <<
Niet dat ik weet. Ik heb een programma Crapcleaner en Spybot 1.4 om het systeem regelmatig op te schonen. Ik kan me niet herinneren, dat ik hierbij een codec heb verwijderd. Ik heb dankzij Bert een aantal codecs gekregen, maar ook dat heeft niets geholpen.Groetjes
Henk


Bericht 15 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:12-12-2005
Aan:PeterMsgID:2635.15
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
>>windvd installeren, dit zou de codec voor wmp ook repareren.<<
Ik heb bij een vorige installatie van het hele systeem gebruik gemaakt van WMP9, maar ook toen kon ik geen DVD's bekijken met WMP9. Na installatie WinDVD kon ik wel DVD's met WinDVD bekijken, maar nog steeds niet met WM9.
Groetjes
Henk


Bericht 16 van 16

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:12-12-2005
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2635.16
Onderwerp:DVD afspelen met MediaspelerForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>>Je zou hier eens kunnen kijken om de codecs (opnieuw) te installeren:<<
Ik heb de codecs gedownload en geïnstalleerd, maar het werkt nog steeds niet.
Groetjes
Henk