Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:19:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Hulp op afstand met MSN messenger  (gelezen 13521 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Hulp op afstand met MSN messenger
« Gepost op: 9 november 2009, 22:32:54 »
Bericht 1 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:mvdmdvDatum:10-02-2006
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:2764.1
Onderwerp:hulp op afstand met MSN MessengerForum:ws-nlcomputer

                                                      Hallo Don.
Ik gebruik tegenwoordig hulp op afstand via MSN Messenger.
Ik ben dan de hulp. Nu krijg ik wel het bureaublad van degene die hulp nodig heeft maar.......hoe vind de optie om ook mijn muis en toetsenbord te kunnen gebruiken?
Wellicht weet jij hier een antwoord op.              Alvast bedankt !    Gr. Jan.


Bericht 2 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:10-02-2006
Aan:mvdmdvMsgID:2764.2
Onderwerp:hulp op afstand met MSN MessengerForum:ws-nlcomputer

Hallo Jan,
De mij bekende programmas voor dit doeleind zijn PC Anywhere en nog eentje waar me de naam niet direct van tebinnen schiet. (3 letters) Met beide programma's heb je volledige controle over de pc op afstand inclusief muis- en toetsbewegingen. Wellicht dat andere sysops van dit forum nog aanvullende info voor je hebben. Ik ben n.l. sysop op het NL Help Forum en houd me hoofdzakelijk bezig met CompuServe-gerelateerde zaken.
Succes ermee en groeten,
Don
 


Bericht 3 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-02-2006
Aan:mvdmdvMsgID:2764.3
Onderwerp:hulp op afstand met MSN MessengerForum:ws-nlcomputer

Hoi Jan,
>> hoe vind de optie om ook mijn muis en toetsenbord te kunnen gebruiken? <<
Die kan jij niet vinden. Aan de ontvangende kant moet er in twee stappen toegang verleend worden: Stap 1 is alleen inzien, en stap 2 is volledige toegang verlenen. Doet de andere kant dat niet of verkeerd, dan kan jij je toetsenbord en muis niet gebruiken.
Overigens, Don doelde op VNC, dat is een gratis remote access remote control programma. Misschien ook leuk om te lezen is DEZE thread.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 4 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:mvdmdvDatum:10-02-2006
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:2764.4
Onderwerp:hulp op afstand met MSN MessengerForum:ws-nlcomputer

                                             Hoi Don,
Er zijn meerdere programma's voor dergelijke doeleinden.
In ieder geval bedankt voor de moeite en ik hoop dat anderen mij uit de brand kunnen helpen.
                                                                                Gr. Jan.
 


Bericht 5 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:mvdmdvDatum:10-02-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2764.5
Onderwerp:hulp op afstand met MSN MessengerForum:ws-nlcomputer

                                                     Hoi Michel.
Inderdaad: er bestaan 2 (Gratis) programaatjes van VNC namelijk Tight VNC en Ultra VNC. Deze laatste heeft extra mogelijkheden. Leuke programma's maar het vergt nogal wat extra werk vanwege IP adressen en servers invoeren. Niet dat ik lui ben :-) en stoeien met PCees is mijn hobby.
Maar gemak diend de mens en dus is hulp op afstand via MSN messenger allemaal gemakkelijker en eenvoudiger.
Stap 1 werkt dus. Nadat oom Piet mij vraagd om hulp en ik geef hiervoor het groene licht door op accepteren te klikken komt de molen van verbinding leggen op gang. Nadat de verbinding tot stand is gekomen, als tenminste de firewal aan beide kanten de signalen hebben doorgelaten, wordt bij oom Piet het beeldscher even zwart en daarna verschijnd dan weer het gebruikelijke bureaublad. Aan mijn kant zie ik het bureaublad van oom Piet. Stap 1 voer ik uit door op extra onder MSN messenger te klikken. Het kan ook via Help binnen windows XP of via een E-mail via de outlook. Beide systemen draaien trouwens onder XP. Helaas Michel kan ik de termen ' inzien' en 'volledige toegang verlenen' niet terugvinden binnen de messenger.
Maar ik zal het allemaal nog weer even uittesten MIchel en bedank jou voor de info. Gr. Jan.


Bericht 6 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-02-2006
Aan:mvdmdvMsgID:2764.6
Onderwerp:hulp op afstand met MSN MessengerForum:ws-nlcomputer

Hoi Jan,
Hierbij nog even een helptekstje. Misschien heb je er wat aan:
MSN 6.0: Hulp op afstand.
Al vaak hoorde ik veel misvattingen over de functie "Hulp op afstand" onder MSN 6.0 (en andere Messenger uitvoeringen)..  Nogthans gebruik ik het programma veel, om hulp te bieden, maar ook om hulp te vragen.

Wat zijn de voorwaarden om deze functie te kunnen gebruiken:
- Uiteraard internetverbinding.
- Openstaand gespeksvenster (indien je deze sluit tijdens de sessie wordt automatisch het contact verbroken).
- Juist geconfigureerde firewall (zodat deze ook toestaat om verbinding te hebben met een ander netwerk).
- Helper en vrager moeten identiek dezelfde uitvoering van Messenger gebruiken, anders werkt het systeem niet.
Wat gebeurt er vervolgens?
- Als "vrager" om hulp, moet je eerst een uitnodiging sturen, die de "helper" dan accepteert.
- Er wordt een verbinding tot stand gebracht.
- Het beeld kan plots "bevriezen", afhankelijk van de snelheid van de verbinding.
- De helper ziet het bureaublad van de vrager en moet opnieuw toestemming vragen om het "beheer van de computer" over te nemen. Als je de helper niet goed kent is het aangeraden deze enkel mee te laten kijken, jij behoudt het beheer helemaal, maar kan de helper laten zien waar het schoentje wringt.
- Als de helper wel het beheer heeft (je ziet de muis bewegen) dan kan de vrager desgewenst de muis terug overnemen.
- Wil je de sessie onverwacht stoppen, duw je op de escape knop (Esc) en de verbinding wordt onmiddelijk verbroken.

Wat kan (ondanks de geruchten) niet?
- Als je bijvoorbeeld Outlook Express beveiligd hebt met een passwoord, kan de helper niet zien wat de vrager intypt.
- Programma's verwijderen (je deelt een toepassing ).
- In je Bios geraken (er is geen internetverbinding meer).
- Een format c: uitvoeren.
- Een programma zoals Adaware laten scannen.



Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage


Bericht 7 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:11-02-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2764.7
Onderwerp:hulp op afstand met MSN MessengerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Overigens, Don doelde op VNC<<
Bingo! Wat denk je? Zal het de leeftijd zijn? Aderverkalking? ;-) Toch wel vervelend hoor. Ik kreeg onlangs een nieuwe creditcard met andere cijfers en ik ken ze inmiddels al uit mijn hoofd. 16 cijfers dus. Echter, ik wil tijdens een feestje mijn vriend roepen die ik al 10 jaar ken en vlak voor het moment dat ik mijn mond wil opendoen denk ik: hoe heet hij nu ook alweer.... En ik kom verdraaid niet op zijn naam...
Don
 


Bericht 8 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-02-2006
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:2764.8
Onderwerp:hulp op afstand met MSN MessengerForum:ws-nlcomputer

Hoi ehhh,
>> Zal het de leeftijd zijn? <<
Vast niet. Ik kom mijn leven lang regelmatig niet op namen, vervelend gebrekje. Maar als het met IT te maken heeft onthoud ik bijna alles, zal wel een kronkel zijn.

GutHoeHeetHijOokAlWeer (Van dat ene Forum)
Homepage



Bericht 9 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:mvdmdvDatum:11-02-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2764.9
Onderwerp:hulp op afstand met MSN MessengerForum:ws-nlcomputer

Kijk Michel, daar wringde of is het wrong  ?? ( ik ben het vergeten ):- de schoen, bij dat rode regeltje.......'.wederom om toestemming vragen om het beheer van de computer over te nemen.'
Dat zal ik dus uit gaan testen.      Bedankt !   Jan.
Over geheugenverlies/aderverkalking en al die ongemakken die al sinds mensenheugenis bestaan: vind je het gek als je elke dag met computers (samen) werkt. Hoeveel GB aan geheugen heeft een mens eigelijk ?


Bericht 10 van 10

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-02-2006
Aan:mvdmdvMsgID:2764.10
Onderwerp:hulp op afstand met MSN MessengerForum:ws-nlcomputer

Hoi Jan,
>> Hoeveel GB aan geheugen heeft een mens eigelijk ? <<
Daar zijn inderdaad schattingen van. Of ze accuraat zijn? Ik denk het niet, het is m.i. meer een wilde slag in de lucht:
Het menselijk brein bevat ongeveer 100 miljard geheugencellen, maar die werken veel complexer dan een simpele pc geheugencel (0 of 1). Iedere geheugencel in het brein heeft zo'n 10.000 synapsen, die informatie kunnen vasthouden. Als we er vanuit gaan, dan een synaps ongeveer 256 verschillende 'toestanden' kan hebben, is de capaciteit van het brein te schatten op 10.000 * 100 miljard = 1 miljoen gigabyte. Dus voor de huidige prijs van 100 euro voor 1 GB ram, ben je slechts 100 miljoen euro kwijt voor het hypothetische equivalent van een menselijk brein.
Maar... dan komt de programmering nog. Ik heb zo het idee dat de programmereing van het menselijk brein door een paar miljard jaar evolutie uitermate efficiënt is. Véél efficiënter dan welke programmeertaal die wij zelf hebben bedacht. Als je alleen al in de pc wereld naar de 'lui' en de 'slim' geprogrammeerde prgramma's kijkt, zit daar soms een verschil van een factor 10-100 tussen. Mogelijkerwijs is de "fuzzy logic" programmering van een menselijk brein ook nog eens tienduizend keer zo efficiënt als in een computer. Om dat niveau met onze 'domme' programmeertalen te halen zouden we dus 10.000 maal 1 miljoen gigabyte = 10 miljard gigabyte aan geheugen moeten hebben als equivalent, dat is te koop voor 1000 miljard eurootjes.
En als de aanname van 256 mogelijke toestanden van een synaps te laag blijkt, dan wordt het nog een tik meer.
Véél dus..

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage