Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

360 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 12:50:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Eigen forum oid  (gelezen 11972 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Eigen forum oid
« Gepost op: 10 november 2009, 20:55:18 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:willemnielandDatum:04-02-2006
 Aan:AllenMsgID:2753.1
 Onderwerp:eigen forum oidForum:ws-nlcomputer
Onlangs ben ik een schriftelijke cursus begonnen waarbij je tevens de mail-adressen krijgt van mede-cursisten die gelijk zijn begonnen met dezelfde cursus.
Nu heb ik inmiddels met ongeveer 6 mensen contact weten te leggen en wil ik het initiatief nemen om een beetje structuur te geven aan de communicatie die we hebben. Ik denk daarbij aan een forum-achtige constructie. Een web-log kan ook maar aan hoeveel mensen kun je dan de hele handel laten beheren? En een website en een domeinnaam vind ik net even te begrotelijk.
Het moet dus een constructie zijn, leesbaar voor de ganse wereld - de aard van de cursus laat dat juist toe-, maar alleen voor leden toegankelijk om er aan deel te nemen en dat er een het opperhoofd is zeg maar.
Hoe doe je zoiets? Waar kun je terecht?
Ben heel benieuwd!
groet Willemwww.linksrichten.nl


Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:04-02-2006
 Aan:willemnielandMsgID:2753.2
 Onderwerp:eigen forum oidForum:ws-nlcomputer
Hallo Willem ,

>> Hoe doe je zoiets? Waar kun je terecht? <<
Op een homepage ruimte met PHP en MySQL.
 Omdat ik me ooit eens verdiept heb in PHP enzo heb ik ooit dit ding gemaakt op Lycos (of heette het nou Tripod). Het was heel redelijk te doen. Ik heb eerst eens even geoefend met dat PHP via XAMPP en toen had ik het zo onder de knie. Ik had er de grootste lol in!

Is dat wat je zoekt?

groeten,


Mijn Blog en meer




Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:PimmetjeDatum:04-02-2006
 Aan:willemnielandMsgID:2753.3
 Onderwerp:eigen forum oidForum:ws-nlcomputer
Hi willem,

Juist wat Just zegt<g>.

Maar daar hoef je geen mysql voor te hebben. Ga eens kijken bij Limbo, dit is een cms, waarbij je met tekstdatabase uit de voeten kan. Je zult mij daar ook regen komen op het nederlandse forum. Wel moet je host php ondersteunen. De site is http://www.limbo-cms.com . Vandaar kun je naar het forum van die club.
Groetjes

Pim

----------------------------------------------------------------------
SuSE Linux 10 en af en toe eens W-XP SP2



Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Bert (Sysop)Datum:04-02-2006
 Aan:willemnielandMsgID:2753.4
 Onderwerp:eigen forum oidForum:ws-nlcomputer
Hoi Willem,
Die PHPbb-forums zie je tegenwoordig overal. Op http://www.phpbb.com/ kun je terecht als je zelf een server hebt of een domein die PHP ondersteunt. Op http://www.forumup.nl/ kun je er zelfs eentje zonder meer aanmaken. "Vroeger" heb ik zelf een forum van EzBoard gebruikt. Was ook erg leuk; http://www.ezboard.com (heeft wel banners in de gratis versie).
Een gigantisch PHPbb forum kun je in werking zien bij http://castlecops.com/forums.html.
Bert
____________________________________________________________________
Things I have to do today: breathe in, breathe out (Buddhist saying)



Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Ruud (Sysop)Datum:05-02-2006
 Aan:willemnielandMsgID:2753.5
 Onderwerp:eigen forum oidForum:ws-nlcomputer
Willem,

Waar kun je terecht?

Kijk ook eens op de site van Simple Forum, je hebt een gratis en eeen betaalde versie. Je moet wel de beschikking hebben over een cgi-bin directory op je website.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:05-02-2006
 Aan:willemnielandMsgID:2753.6
 Onderwerp:eigen forum oidForum:ws-nlcomputer
Hoi Willem,
Naast de suggesties die de anderen hebben gedaan, wil ik je deze ook niet onthouden : www.delphiforums.com
Hier kun je kosteloos een Forum aanmaken en is gebaseerd op de Prospero-software. Je kunt een Belgisch/Nederlandse taalmodule instellen. Nadeel is misschien wel dat je, om een Forum aan te kunnen maken of berichten te lezen, ingelogd moet zijn. Je moet je dus eerst registreren.
Om een Forum aan te maken klik je op "Create a Forum" bovenin.
 


Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:willemnielandDatum:05-02-2006
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:2753.7
 Onderwerp:eigen forum oidForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
En alle andere jongens die mij zo van dienst waren!
Hoi,
Ik ben er inmiddels uit. Ik heb e.e.a. aan forum-modellen bekeken en kwam er uiteindelijk toch achter dat een web-log handiger is. Ook qua structuur. De forum mogelijkheden zijn iets "droogjes".
Ik kan er meer mensen actief aan binden met een wachtwoord etc. en zelf het beheer in handen houden.
Het gaat er om dat mensen die iets willen plaatsen net als ik teksten zullen neerzetten van plm. 1500 woorden. Wel veel op een forum. Het zijn korte verhalen die in principe door jan en alleman te lezen kunnen mogen zijn. Onderlinge contacten gaan toch per mail.
Die verhalen staan dan tijdelijk er op. Ik heb al even zitten stoeien en ben er wel uit intussen.
Misschien heb ik jullie nu aan het werk gezet en denken jullie -nu doet die hampel d`r niks mee- nou tja... in ieder geval is het item ook voor meelezertjes erg interessant hoop ik maar!
Dus, niet getreurd, hartstikkes bedankt;-)
Willemwww.linksrichten.nl


Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:05-02-2006
 Aan:willemnielandMsgID:2753.8
 Onderwerp:eigen forum oidForum:ws-nlcomputer
Hoi willemnieland,
>> nu doet die hampel d`r niks mee- nou tja <<
Geen enkel probleem, vind ik.
Het was nog eens een leuke vraag ook!! Als je er niet eerst eens naar kijkt en ermee speelt heb je er toch ook geen idee van?
Succes met de Blog!

groetjes,


Justvecht.nl - Blog en meer


[/i]