Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

365 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 08:20:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: First Page 2006  (gelezen 6494 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
First Page 2006
« Gepost op: 10 november 2009, 21:04:34 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:31-08-2006
 Aan:AllenMsgID:3062.1
 Onderwerp:First Page 2006Forum:ws-nlcomputer
Beste Forumleden,


Op zich een leuk programma om je website mee te maken. Ik ken het programma nog van 6 jaar geleden toen deze net op de markt kwam. Ik was toen best wel enthousiast over het programma, vooral over de verschillende gebruikers-modes, dat ik erg benieuwd was naar de volgende versie die jaren geleden al op hun website werd aangekondigd.


Omdat me gevraagd is om een kleine website te maken voor het bedrijf waar ik werk, dacht ik 1stPage hiervoor te gebruiken. Nu heb ik al een beetje gestoeid met het programma, maar op sommige punten valt het programma me erg tegen.


Omdat ik geen beginnend HTML-er meer ben en nagenoeg alle HTML-code zélf intyp, werk ik graag in de Advanced/Expert-mode van 1stPage. Wat mij dus erg tegenvalt en mij heeft doen besluiten om het programma niet meer te gebruiken voor het programmeren van de pagina's zelf, is de ongelooflijke trage HTML-engine!!


Als ik een link handmatig (dus in de broncode) in een pagina wil bouwen, dan typ ik véle malen sneller (en dat is niet echt snel) dan dat het programma de ingetypte letters in beeld laat zien. Ik kan de letters op m'n dooie gemak meetellen.

 
Maar eigenlijk is het hele programma erg 'zwaar'. Dat is óók te merken als je heen en weer switched tussen andere programma's en 1stPage. Verder zijn de letters van de dialogvensters mij te klein.


Toch heeft het programma ook hele mooie features aan boord!! :

    Converteren en exporteren van bestanden.

     Goede Image Mapper.
    Meta tag generator.
    CSS Designer.
    Scrollbar Designer.
    Instantz Scripts met honderden JavaScripts (ik hoef al die poes-pas niet, maar kan me voorstellen dat anderen dat wel handig en leuk vinden).
    Popup Maker.
    SSI/PHP/CFML en ASP ondersteuning. Gebruik ik persoonlijk niet en op CompuServe Ourworld heb je daar geen moer aan. Op web-servers die dat wel ondersteunen is het wel handig denk ik.
    Thumbnails generator
    Web photo gallery generator.
    FTP-client (optioneel).
    Tag stripping en conversie.

Ik ga dus weer als vanouds met mijn plain-tekstverwerkertje aan de gang, maar laat het programma wel op de computer staan vanwege de extra features. Die zijn in bepaalde gevallen toch wel heel erg handig!


Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]

 


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Bert (Sysop)Datum:01-09-2006
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3062.2
 Onderwerp:First Page 2006Forum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,


2006 is mij ook erg tegengevallen. Het is al weer een tijdje geleden dat ik het getest heb, dus ik weet niet meer precies wat me allemaal niet beviel, maar ik weet nog wel dat als ik een bestand opgeslagen had, en het via Notepad weer opende (om snel kleine correcties te maken), er naast de tekst allemaal blokjes in stonden. Ik heb op die manier bijna enkele cruciale bestanden de vernieling in gejaagd. Ik heb dat toen niet op kunnen lossen en werk al weer een tijdje gewoon van First Page 2000.

Bert
_____________________________
My Personal Buddhism Homepage


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Homepages & Web
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:01-09-2006
 Aan:Bert (Sysop)MsgID:3062.3
 Onderwerp:First Page 2006Forum:ws-nlcomputer
Hoi Bert,


>> 2006 is mij ook erg tegengevallen. <<
Hebben we 3 á 4 jaar voor Jan Joker gewacht op een nieuwe versie! <g>


>> Ik heb dat toen niet op kunnen lossen en werk al weer een tijdje gewoon van First Page 2000.
Nhaaa, omdat ik nogal teleurgesteld ben in de nieuwe versie ga ik ook niet werken met FP2000. Dat heb ik overigens nog nooit gedaan, maar wilde 2006 toch een kans geven.


Jammer! Ja, tenzij ze over 6 jaar "alweer" met een nieuwe versie komen, maar wachten doe ik er niet meer op. ;-)

Stefan

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]