Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

211 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:23:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Ander adresboek  (gelezen 10048 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Ander adresboek
« Gepost op: 11 november 2009, 13:27:51 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:07-12-2006
Aan:AllenMsgID:3185.1
Onderwerp:AdresboekForum:ws-nlcomputer

Hallo,
In de handleiding beschreven op de site members.home.nl staat beschreven hoe je XP op een goede manier kunt installeren.
Alle documenten (incl. muziek, foto's video's) worden op een aparte partitie gezet. Tevens worden de mappen Favorieten en de e-mail van Outlook Express op deze partitie bewaard (zie bijlagen). Tot dusver lijkt mijn uitgevoerde installatie te werken.
Het probleem zit hem met het adresboek. Volgens de handleiding zou het adresboek in de map D:\documenten van Amelie\Outlook gebruikt moeten worden. In plaats hiervan wordt het adresboek in de map C:\Documents and Settings\Amelie\Application Data\Microsoft\Address Book gebruikt. Ik heb het register al verschillende keren gecontroleerd, maar volgens mij heb ik gewoon de handleiding gevolgd.
Wie kan mij helpen om er voor te zorgen dat het adresboek in de map D:\documenten van Amelie\Outlook gebruikt wordt?
Groetjes
Henk



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Windows
Bijlagen :



Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Windows

adresboek.jpg
103KB

Register.JPG
45KB
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-12-2006
Aan:HenkMsgID:3185.2
Onderwerp:AdresboekForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Wie kan mij helpen om er voor te zorgen dat het adresboek in de map D:\documenten van Amelie\Outlook gebruikt wordt? <<
Sluit Outlook Express. Start regedit en ga naar:
Hkey_Current_User\Software\Microsoft\Wab\Wab4\Wab File Name
Schrijf de huidige waarde van deze key even op.
Verander de waarde van deze key in D:\documenten van Amelie\Outlook
Sluit regedit, ga naar de oude map waarin zich het adresboek bevindt (locatie staat in die oude key-waarde) en verplaats het adresboek naar de nieuwe locatie.
Start Outlook Express weer op om te zien of alles werkt zoals bedoeld.
Overigens.. om te controleren of de verhuizing van de Mijn Documenten structuur naar D: wel volledig is (vaak wordt er een stukje register vergeten), kan je ook even mbv regedit zoeken naar "Mijn Documenten" en elke eventueel nog voorkomende waarde die naar c:\documents and settings........  verwijst aanpassen naar de nieuwe map. Voor je het weet heb je anders straks de documenten op twee locaties staan, de oorspronkelijke en de nieuwe-
Als alles is aangepast moet je de map mijn documenten op de oude locatie gewooon kunnen wissen.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 8/12/2006 18:06 CET door Michel Uphoff (Sysop)
Van:HenkDatum:10-12-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3185.3
Onderwerp:AdresboekForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Ik heb je aanwijzingen opgevolgd en nu werkt het prima. Dank je wel!
Groetjes
Henk