Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

374 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 07:05:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Codec Media Player  (gelezen 12062 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Codec Media Player
« Gepost op: 11 november 2009, 13:29:03 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:25-12-2006
Aan:AllenMsgID:3204.1
Onderwerp:Codec Media PlayerForum:ws-nlcomputer

Hallo,
Waar slaat Windows Media Player de codec op? Na een schone installatie van XP SP2, kan de media player 9  geen DVD's afspelen. Er komt dan een foutmelding in beeld dat er een plugin geïnstalleerd moet worden o.i.d.
Op een andere PC staat Mediaspeler 10 geïnstalleerd, die DVD's wel kan afspelen. Ook met die PC heb ik een periode gehad dat ik geen DVD's kon afspelen, maar na het installeren van een aantal programma's tbv o.a. video bewerking, konden de DVD's wel weer afgespeeld worden met WMP 10. Wat nu exact de reden is dat ik wel weer DVD's kan afspelen met WMP 10, is voor mij nog steeds een raadsel. Feit is in iedergeval wel dat er nu ergens een juiste codec aanwezig moet zijn.

Groetjes

Henk


Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Bert (Sysop)Datum:25-12-2006
Aan:HenkMsgID:3204.2
Onderwerp:Codec Media PlayerForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
Kijk eens of onderstaande helpt:
http://www.microsoft.com/downloads/info.aspx?na=22&p=3&SrcDisplayLang=en&SrcCategoryId=4&SrcFamilyId=&u=%2fdownloads%2fdetails.aspx%3fFamilyID%3d06fcaab7-dcc9-466b-b0c4-04db144bb601%26DisplayLang%3den

Bert
_____________________________
My Personal Buddhism Homepage


Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:26-12-2006
Aan:HenkMsgID:3204.3
Onderwerp:Codec Media PlayerForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Waar slaat Windows Media Player de codec op? <<
Het is niet een codec, het zijn er tientallen. Mediaplayer slaat geen codec's op, mediaplayer gebruikt in Windows geïnstalleerde codec's. Windows XP kan zelf geen DvD's afspelen (het heeft dus niets met de mediaplayer te maken). Maar zodra je een pakket als Nero 6/7 PowerDvD, WiinDvD installeert, wordt er een DvD Codec in Windows gezet en geregistreerd. Nu kan iedere applicatie die dat wil, van die codec gebruik maken, ook Wmp.
Ook voor audio zijn er tientallen codec's. Alles bij elkaar is het een aardig multimedia moeras, want soms is er er een codec niet helemaal fris, en dat kan dan leiden tot geen/verkeerd beeld/geluid, vastlopers en dat bij het ene multimediabestand niet, en het andere wel. Dan wordt het zoeken.
Er zijn op Internet diverse gratis codec pack's te vinden, maar kijk uit. Gratis betekent soms: half werkend, of voorzien van Adware. Ik heb heel goede ervaringen met het XP code Pack dat in een keer tientallen codec's van goede kwaliteit installeert en ook de classic media player + codec detective bevat. Gratis, legaal en ad/spyware vrij.
Op mijn computer heb ik alle afspeelprogramma's en zelf geïnstalleerde codec's verwijderd. Alleen Nero 7 (o.a. voor DvD) en dit codec pack zijn aanwezig en ik speel zo goed als alles correct af. Vooral de Media Player Classic is een verademing voor degenen die die bombastische Media Player van MS niet zien zitten.
Het XP codec Pack staat in de bieb, je kan het HIER vinden.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 26/12/2006 6:25 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:HenkDatum:26-12-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3204.4
Onderwerp:Codec Media PlayerForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Maar zodra je een pakket als Nero 6/7 PowerDvD, WinDvD installeert<<
Inderdaad, WinDvD is geïnstalleerd om de DvD's te kunnen bekijken. Vandaar dat WMP het nu ook kan.
>>zelf geïnstalleerde codec's verwijderd.<<
Hoe doe je dit?
>>Het XP codec Pack staat in de bieb, je kan het HIERvinden.<<
Werkt deze ook met WMP10?

Groetjes

Henk


Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:26-12-2006
Aan:HenkMsgID:3204.5
Onderwerp:Codec Media PlayerForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> zelf geïnstalleerde codec's verwijderd..Hoe doe je dit? <<
Gewoon via software, configuratiescherm. Daar verwijder je eventuele andere codec pack's eventuele andere overbodige multimedia programma's samen met de evt. codec's die ze hebben geïnstalleerd.

>>Het XP codec Pack staat in de bieb, je kan het HIER vinden.. Werkt deze ook met WMP10? <<
Het pack installeert codec's in Windows XP. Wmp werkt met onder Windows XP werkende codec's, dus WMP (welke versie dan ook) zou correct horen te werken met correcte codec's. Of dat ook in alle situaties helemaal perfect gaat is een andere kwestie. Dan wordt het vingerwijzen naar wie de bug's heeft gemaakt. Maar ik verwacht geen problemen met Wmp 10. Met 9 zijn er geen problemen, en 10 is niet meer dan 9 plus extra (imo vervelende) toeters en bellen.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage