Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

356 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

26 april 2024, 06:41:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Partitie onzichtbaar  (gelezen 12879 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Partitie onzichtbaar
« Gepost op: 11 november 2009, 13:45:09 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Maurice (NLHelp)Datum:19-07-2007
Aan:AllenMsgID:3489.1
Onderwerp:Partitie onzichtbaar in Windows?Forum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Sinds vanavond is 1 van de 3 partities van mijn Vista systeem niet meer zichtbaar in de Windows verkenner. Ik kan de partitie wel nog zien in Schijfbeheer, maar er staat geen vlaggetje bij de betreffende partitie. Is het mogelijk dat de partitietabel van mijn HD corrupt is geraakt? Hoe kan ik dit controleren en is dit eventueel te herstellen? Alvast bedankt!

Groet,

Maurice


Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Maurice (NLHelp)Datum:19-07-2007
Aan:AllenMsgID:3489.2
Onderwerp:Partitie onzichtbaar in Windows?Forum:ws-nlcomputer

Hallo allemaal,

Ik ben nu het tooltje TestDisk aan het draaien. Het tooltje gaf meteen de melding dat er een "space conflict between 2 partitions" is. Er is dus duidelijk iets mis met de partitietabel. Het tooltje is momenteel de complete harde schijf aan het scannen. Ik hoop dat het nog mogelijk om de partitietabel te herstellen zonder data te verliezen.

Groet,

Maurice


Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Maurice (NLHelp)Datum:20-07-2007
Aan:AllenMsgID:3489.3
Onderwerp:Partitie onzichtbaar in Windows?Forum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Het is helaas niet gelukt om de partitietabel te herstellen, maar na wat geklooi en een herinstallatie van Vista kan ik gelukkig weer de partitie benaderen. Ik ga straks de data op deze partitie naar mijn externe harde schijf kopiëren en daarna met een schone lei beginnen. Mijn vraag is nu: hoe kan dit het beste aanpakken? Is een Low Level Format van de harde schijf het beste? Of kan ik gewoon alle partities verwijderen en vervolgens weer nieuwe aanmaken?

Groet,

Maurice


Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-07-2007
Aan:Maurice (NLHelp)MsgID:3489.4
Onderwerp:Partitie onzichtbaar in Windows?Forum:ws-nlcomputer

Hoi Maurice,
>> Mijn vraag is nu: hoe kan dit het beste aanpakken? Is een Low Level Format van de harde schijf het beste?  <<
Vista en partities, het gaat inderdaad niet altijd goed. Vista heeft hier net op een testmachine een partitie om kroosjes gebracht..
Ik zou inderdaad even die hele harddisk finaal wissen, zodat ook zeker de MBR leeg is. Als het serial Ata is, kan Idellf er niets mee, maar dan zijn er wel andere tooltjes te vinden op internet.
Je kan als alternatief ook in Vista setup kiezen voor verwijderen van alle partities, en er een opnieuw aanmaken (later in Vista de rest).
Idellf staat ergens in de bieb.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Maurice (NLHelp)Datum:21-07-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3489.5
Onderwerp:Partitie onzichtbaar in Windows?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb de harde schijf compleet gewist, nieuwe partities aangemaakt en Vista opnieuw geïnstalleerd. Het systeem loopt weer als een zonnetje! :-)

Groet,

Maurice


Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Maurice (NLHelp)Datum:22-07-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3489.6
Onderwerp:Partitie onzichtbaar in Windows?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

De low level format van mijn harde schijf had wel tot gevolg dat ik mijn versie van Vista niet meer kon activeren. De telefonische ondersteuning van Microsoft heeft me echter uitstekend geholpen. Ik kreeg een nieuwe activeringscode en Vista is weer geactiveerd. Ziet Windows na een low level format de harde schijf als een nieuw stukje hardware?

Groet,

Maurice


Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-07-2007
Aan:Maurice (NLHelp)MsgID:3489.7
Onderwerp:Partitie onzichtbaar in Windows?Forum:ws-nlcomputer

Hoi Maurice,
>> Ziet Windows na een low level format de harde schijf als een nieuw stukje hardware? <<
Nee. De ID staat in de harddisk firmware. Vreemd dat je opnieuw moest activeren. Je heb tussen de eerste activering en de tweede installatie geen belangrijke hardwarewijzigingen aangebracht? Zo nee dan moet ik lijm voor mijn klomp kopen.
Ik ga vanavond ook eens wat prutsen, en kijken of ik Vista aan de reactivering kan krijgen.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Maurice (NLHelp)Datum:22-07-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3489.8
Onderwerp:Partitie onzichtbaar in Windows?Forum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Je heb tussen de eerste activering en de tweede installatie geen belangrijke hardwarewijzigingen aangebracht?

Nee, ik heb helemaal niets aan de hardware veranderd. Ik heb alleen met het tooltje Hutil van Samsung een low level format uitgevoerd.

Groet,

Maurice