Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:57:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Google Updater  (gelezen 11984 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Google Updater
« Gepost op: 11 november 2009, 13:52:05 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:PeterDatum:24-09-2007
Aan:AllenMsgID:3571.1
Onderwerp:Google UpdaterForum:ws-nlcomputer
Hoi,

Na een Google Earth update heb ik ineens een Google Updater aan boord.
Deze Google Updater is, zoals de naam al aangeeft, voor allerlei Google software bedoeld die je eventueel geinstalleerd hebt.
Deze software verzameling noemen ze Google Pack.

Google Earth updates werden voorheen steeds als een los .EXE bestand op de pc gezet.
Recent wordt dit via een extern programma geregeld, genaamd Google Updater.
Dat programma laadt zich in het geheugen bij het opstarten van Windows als een .EXE (GoogleUpdater.exe) en als een service (GoogleUpdaterService.exe).
Uitschakelen via de instellingen "Preferences" is er niet bij.
Pakweg 6,6MB aan geheugen vragen beide programma's.

Tenzij je zelf de service handmatig stopt en in MSCONFIG de Google Updater uitschakeld.
Volledig de-installeren is natuurlijk wel mogelijk maar bij een volgende update van bijv. Google Earth kun je weer vooraan beginnen.

Weer een bronnenvreter aan boord....


groeten, Peter



Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Bijlagen :



Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Windows

GoogleUpdaterPreferences.JPG
53KB
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-09-2007
Aan:PeterMsgID:3571.2
Onderwerp:Google UpdaterForum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
>> Weer een bronnenvreter aan boord.... <<
De hedendaagse consumenten computer begint steeds meer op de deurmat te lijken. Als je niet actief reclame weigert, ligt de boel zo onder de grotendeels ongewenste en vrijwel altijd onnodige shit.
Terzijde, is dat ding nog in bèta? (zie onderin)


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
Van:PeterDatum:24-09-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3571.3
Onderwerp:Google UpdaterForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

>>De hedendaagse consumenten computer begint steeds meer op de deurmat te lijken.<<
Kan ik ergens een digitale postbus sticker NEE|NEE krijgen.

>>Terzijde, is dat ding nog in bèta?<<
Blijkbaar


Peter



Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-09-2007
Aan:PeterMsgID:3571.4
Onderwerp:Google UpdaterForum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
>> Kan ik ergens een digitale postbus sticker NEE|NEE krijgen. <<
NEE|NEE

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:01-10-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3571.5
Onderwerp:Google UpdaterForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Misschien wel een leuke discussie...
>>Als je niet actief reclame weigert, ligt de boel zo onder de grotendeels ongewenste en vrijwel altijd onnodige shit.<<
Ik kan wel een opmerking maken over een Mac computer maar vind het veel interessanter om eens duidelijk te krijgen waarom een Windows gebruiker....en ik krijg die shit ook elke keer voor mijn kiezen op mijn Vista laptop.. daar alleen maar mee lastig gevallen wordt en zich daar met allerlei handelingen/software zich tegen moet wapenen.
 ------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)




Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:01-10-2007
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3571.6
Onderwerp:Google UpdaterForum:ws-nlcomputer

Hoi Ruud,
>> om eens duidelijk te krijgen waarom een Windows gebruiker.. daar alleen maar mee lastig gevallen wordt  <<
Commerciële driften die ervoor zorgen dat bedrijven graag zoveel mogelijk op de voorgrond treden (in jouw computer)?
De behoefte van grote ego's in bedrijven om als hondjes hun geurvlag achter te laten?
Het belachelijke idee dat meer goed is, veel nog beter is, en overdaad helemaal geweldig is?
De gedachte van marketeers dat eindgebruikers te stom zijn om voor de duvel te dansen en daadwerkelijk geholpen zijn met zo'n onzin tool?
De naïviteit van een programmeur die heerlijk naar binnen gekeerd denkt dat zijn 'één of twee muisklikken overbodig makend' en 'slechts' 6 MB ram etend tooltje wel 'leuk' is, het is tenslotte het enige tooltje op een pc?
De Windows markt is natuurlijk gigantisch, en met een enorm aantal argeloze nitwit's die zich vreselijk vaak en makkelijk laten verleiden/imponeren/belazeren. Dat trekt de aandacht van de commercie. Commercie van allerlei alooi. Er valt een lekker graantje mee te pikken. De concurrentie is moordend, dus je moet wél zien op te vallen.
Kijk eens kritisch naar een gemiddelde Windows computer. Ik denk dat de schatting dat meer dan de helft van de software overbodig/nooit gebruikt is, dat meer dan 25% van de software ongewenst/onbekend/gevaarlijk is, dat er met rationaliseren meer dan 50% geheugengebruik en harddiskruimte gewonnen kan worden, en dat de computer zonder hardwarekosten daarna meer dan 50% sneller kan zijn dan hij nu is, gerechtvaardigd is. Daarnaast kan hij in 90% van de gevallen veel beter bedienbaar, beheersbaar en overzichtelijker gemaakt worden. Met dank aan de verukkelijke combinatie commercie-argeloze gebruiker.
Ik denk dat er vele tientallen miljoenen uitgegeven worden aan vervanging van 'te trage' hardware die in werkelijkheid helemaal niet te traag is. En tevens vele tientallen miljoenen aan software die -na kritische beschouwing- helemaal niet nodig blijkt. En er worden tientallen miljoenen betaald aan mensen als ik om die ongewenste rotzooi weer van computers te verwijderen, zodat ze beter doen waar ze vaak voor zijn gemaakt: Om snel en stabiel hun werk te doen.
De Linux markt is tig keer zo klein en bestaat voor een flink deel uit mensen die zelf wel bepalen wat er op de pc komt, en de Mac markt is natuurlijk ook heel wat minder aantrekkelijk. Nee, de windows gebruiker krijgt de volle laag.
Maar niet getreurd, ik verdien er een goede boterham aan.
Overigens.. we moeten natuurlijk ook de vele vele zegeningen tellen die computers -met daarop vooral Windows- gebracht hebben.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:01-10-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3571.7
Onderwerp:Google UpdaterForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> De Linux markt is tig keer zo klein en bestaat voor een flink deel uit mensen die zelf wel bepalen wat er op de pc komt <<

Ik heb me recent wel zitten afvragen wat me nou bezielt om met Linux te werken. Het is beslist voor een groot deel het hobby-karakter. Voor een ander deel is het wat jij hier zo treffend onder woorden brengt.
Ik voel me niet prettig met een systeem, waarin ik allerhande software moet gebruiken om rommel buiten de deur te houden. En waar moderne pakketten als Nod32 die bescherming leveren naast de leverancier van het systeem die daarnaast je hun eigen deelpakketje opdringen (en dan heb ik het over Defender).

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:02-10-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3571.8
Onderwerp:Google UpdaterForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Het heeft inderdaad veel met commercie te maken en misleiding zien we al dagelijks op de TV,  lezen we de reclame teksten op alles wat je in je hand krijgt en we worden er nu op het internet steeds meer mee geconfronteerd. Alleen dat laatste krijgt steeds meer een agresiever karakter....

>>Maar niet getreurd, ik verdien er een goede boterham aan.<<

Met het oplossen van problemen is er inderdaad een goede boterham te verdienden ;-)


>>Overigens.. we moeten natuurlijk ook de vele vele zegeningen tellen die computers -met daarop vooral Windows- gebracht hebben<<

Dat is zeker zo, als het gebruikt wordt waarvoor het gemaakt is.
------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)