Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

355 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 16:11:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bloatware 1  (gelezen 10470 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Bloatware 1
« Gepost op: 11 november 2009, 13:58:49 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-11-2007
Aan:AllenMsgID:3626.1
Onderwerp:Bloatware 1Forum:ws-nlcomputer

Hoi,
Ook zo zat van al die bloatware? Het wordt almaar gekker. Voor de meest simpele werkjes lijk je programma's van gigabytes nodig te hebben. Dat is natuurlijk volkomen onnodig, maar de concurrentiestrijd schijnt nog steeds het best gewonnen te worden met het meest opgeblazen programma, waarbij een schreeuwend uiterlijk kennelijk ook nog bijdraagt aan de verkoopresultaten.
Dat komt weer door eindgebruikers die denken dat 'mooier' en vooral méér ook beter is. En daar speelt de marketing dan -zoals het hoort- op in.
Neem nu de nieuwste Nero telg, versie 8. Kost dik 60 euro, en is een goede Cd/DvD brander. Maar.. je krijgt er een bijna onfatsoenlijke hoeveelheid toeters en bellen bij, die stuk voor stuk wel aardig zijn, waar waarvoor er veel betere alternatieven zijn. Iemand die werkelijk geluid en beeld wil editen gebruikt wel betere programma's dan deze snoepjes. En iemand die eenvoudig wat cd's of DvD's wil branden heeft al die onzin niet nodig.
Toch is kennelijk de kooplust van mensen recht evenredig met de omvang van het software pakket (310 MB is Nero 'slechts' groot indien volledig geïnstalleerd), en het sex-appeal van de glimmende doos. Daarnaast kwakt Nero ongevraagd ook nog wat halve adware in jouw computer, die daarna -weer wat trager dan voorheen door nog meer automatisch gestartte zooi- een monstelijk pakket bevat voor eenvoudig brandwerk.
Ben jij niet zo'n lemming? Dan is KLIKHIER wat voor je:
CDBurnerXP
    Klein (slechts 2,3 MB download) brandt/kopieert/wist DvD/Cd/DvDRam (r en/of rw) ISO ->  disk en Disk ->  ISO .Bin en .Nrg naar ISO omzetten maakt bootable disks buffer underrun bescherming data verificatie Brandt audio cd's van mp3, Wav, Wma, Ogg. Flac Kan audio cd's rippen zonder omzetten Ondersteunt vrijwel alle IDE Scsi Usb en Firewire spelers/branders bevat eenvoudige hoesjes print tool Nederlandse interface Freeware zonder fratsen Geschikt voor 2000/XP/2003/Vista[/list]Het programma heeft .NET 2 of 3 nodig, maar dat staat tegenwoordig op vrijwel iedere computer en bij Vista is het 'ingebakken'.
    Zo kan het dus ook. Dus kan je de consumentenverleiding weerstaan, spaar dan fijn 60 euro uit, en probeer dit programma eens.
    Volgende Bloatware (2) bericht


    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage


    Gewijzigd 26/03/2008 18:16 CET door Michel Uphoff (Sysop)


    Bericht 2 van 4

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:pauluDatum:03-12-2007
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3626.2
    Onderwerp:Bloatware 1Forum:ws-nlcomputer

    Hoi Michel,
    Een tijdje terug heb ik dit programma wel eens gebruikt en ik meen me te herinneren dat ik problemen kreeg met meerdere sessies branden.Het kan ook zijn dat ie niet goed brandde met een cd waarop een eerdere sessie met nero was gebrand.
    Het ging dan helemaal goed het branden maar vervolgens zag ik nergens m'n bestand staan op de cd-rom.
    Nero heeft wel zoiets dat je een cd kan bekijken met al z'n sessies door de cd rechts te klikken en dan bij eigenschappen ergens maar dan moet je nero geinstalleerd hebben.Enfin.Toen er weer afgegooid en nu weer es geinstalleerd op deze pc.
    Het valt me op dat er continu een proces gaat draaien van cdburnerxp nl 'nmsaccesu'.Helemaal vertrouwen dat het m'n systeem niet vertraagd doe ik het niet.Ik had nl heel traag reagerende dingen en toen ik die service uit zette ging alles weer vlot......
    Zet de service maar op handmatig ipv automatisch,zal dan toch nog wel werken als cdburner het ooit nodig heeft neem ik aan.
    Verder met iso branden ging alles ok dus voorlopig nog geen terugval naar nero.
    Groeten,Paul


    Bericht 3 van 4

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-12-2007
    Aan:pauluMsgID:3626.3
    Onderwerp:Bloatware 1Forum:ws-nlcomputer

    Hoi Paul,
    >> Het kan ook zijn dat ie niet goed brandde met een cd waarop een eerdere sessie met nero was gebrand.
    Het ging dan helemaal goed het branden maar vervolgens zag ik nergens m'n bestand staan op de cd-rom. <<

    Dat gebeurt vaker als een brandprogramma een nog niet gefinaliseerde cd verkeerd ziet, en niet in staat is een sessie toe te voegen. Ik denk dat het inderdaad aan de combinatie nero-cdburnerXP heeft gelegen. Heb je het al eens geprobeerd met alleen CdburnerXP?
    >> Het valt me op dat er continu een proces gaat draaien van cdburnerxp nl 'nmsaccesu'. <<
    Heb je administrator rechten op deze pc? Zo ja, dan heb je dit niet nodig, en had je het ook niet hoeven te activeren tijdens de installatie. Dit tooltje zorgt voor voldoende rechten om te branden bij beperkte gebruikersaccounts.

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 4 van 4

    NL Computer Forum ~ Windows
    Van:Just VechtDatum:20-02-2008
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3626.4
    Onderwerp:Bloatware 1Forum:ws-nlcomputer

    Hallo Michel,

    >> Ook zo zat van al die bloatware? <<

    Ik ben onze nieuwe werk laptops aan het inrichten. De oude, met Windows XP, hebben meer dan vier jaar zonder enig probleem gedraaid. Daarop stond al voor een belangrijk deel software zoals je in deze serie ook aanstipt.
    Nu zijn die laptops helemaal aan het eind van hun latijn. Er zijn al enkele harddisks vervangen, maar ondanks dat ze zo langzamerhand echt tot de nok toe volzitten draait Windows zonder een snikje door. De adviezen van het Forum hier hebben dus hun waarde bewezen.
    De nieuwe machines draaien onder Windows Vista Enterprise en schrik o schrik met een met Bitlocker geëncrypte harddisk. Besluit van hogerhand, niks aan te doen.
    Maar in de extra software hebben we weer de vrije hand. En jouw serie bloatware komt nu dus erg van pas. We gaan erg weinig geld uitgeven aan software dit keer.

    groeten,

    Just Vecht
    mijn Linux Blog