Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

151 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

23 april 2024, 18:45:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Vista wordt...  (gelezen 8323 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Vista wordt...
« Gepost op: 11 november 2009, 14:11:08 »
Bericht 1 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-12-2007
Aan:AllenMsgID:3659.1
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer

Melding van ForumInfoStats : Dit bericht was een leeg bericht, of er was geen beschrijving voor het bestand opgegeven of dit bericht is een poll. Polls zijn niet beschikbaar in de Advanced View (of FrameView) als een normaal bericht.


Bericht 2 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:-> Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-12-2007
Aan:AllenMsgID:3659.2
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer

Je leest het steeds vaker: Vista zou dezelfde kant op gaan als Windows Me, het zieke milennium neefje in de Windows familie. Zuustokkleurtjes, spiegeltjes en kraaltjes zat, maar verder een rammelend en laf concept dat nooit in staat is geweest Windows 98 uit de markt te drukken. Vista zal XP nooit kunnen verdringen wordt ook nu veel gehoord, het is trager, lastiger en behalve dat je een duurdere computer nodig hebt krijg je er niets voor terug. Bedrijven zouden Vista zeker links laten liggen.
Aan de andere kant, veel consumenten krijgen Vista toch zonder vragen en vaak zonder alternatief in de strot geduwd, dus het zou wel goed zitten met het marktaandeel. Microsoft zegt dat ook. Als de consumenten over een jaar of zo grotendeels aan Vista zitten zullen de bedrijven wel volgen.
Wat Microsoft ook zei, was dat Vista sneller zou zijn dan XP, welnu, dat is iets bezijden de waarheid. Wat Microsoft niet zegt en wel gebeurt is dat XP met SP3 straks zo'n 10% sneller is dan XP SP2. Zo wordt het performancegat tussen de twee nog groter.Hoe het werkelijk zit zal in 2008 wel duidelijker gaan worden. Cijfers zoals ze te zien zijn op W3Counter.com geven aan, dat Vista wereldwijd dit jaar niet bepaald een hardloper is als het om inlopen van marktaandeel gaat. (slechts 4,74% op 1 december 07, terwijl XP 80,62% heeft) En onderstaande grafiek ondersteunt die traagheid nogmaals maar nu voor de verwerkingssnelheid. Windows XP SP3 zou met 35 seconden t.o.v. 84 seconden voor Vista SP1 maar liefst 2,4 maal zo snel zijn als het om kantoorwerk gaat.

Wat denk jij dat de toekomst voor dit besturingssysteem in petto heeft?
Michel Uphoff

Gewijzigd 7/12/2007 16:03 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 4 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Bijlagen :



Bericht 3 van 20

NL Computer Forum ~ Windows

vistaVSxp.png
23KB
Van:David EikelenboomDatum:16-12-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3659.3
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel.
Een beetje cynische humor over dit onderwerp.

http://dotnet.org.za/codingsanity/archive/2007/12/14/review-windows-xp.aspx

Groeten,
David.

Van:pauluDatum:16-12-2007
Aan:David EikelenboomMsgID:3659.4
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer

David,
Erg grappig!
Paul


Bericht 5 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Just VechtDatum:21-12-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3659.5
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> behalve dat je een duurdere computer nodig hebt krijg je er niets voor terug <<

Met de ervaring met Vista op deze laptop ben ik het hier helemaal mee eens. Maar de meeste mensen kopen hun computer en krijgen er Windows Vista voorgeinstalleerd bij. Voor de gewone gebruiker telt alleen dat de PC het doet, denk ik. Alleen als het ernstig fout gaat begint men wellicht te mopperen.

In het Europese circuit wordt eraan gedacht (link 1)  een verbod (link 2) in te stellen dat PC's met een voorgeinstalleerd Operating Systeem wordt geleverd. Je kan dan kiezen uit de verschillende mogelijkheden. Windows natuurlijk, maar ook Linux of Unix. Wat dat gaat opleveren zou ik echt niet weten. Gaan dan veel mensen met de goedkoopste optie de deur uit? Gaan ze dan daarna zitten zoeken naar de goedkoopste of gratis vervanger van hun oude Windows. Of kopen ze gewoon Windows "erbij", bang voor de problematiek van een verse installatie.
En hoe zou het dan moeten met Apple en MacOSX?

Actie van "onze" Neeltje Kroes weer. Weet je, in al die jaren dat ik bij de overheid werk stak er slechts één minister zijn hoofd om de hoek van onze kamer. Juist: Neeltje. Zou het geen toeval zijn??
groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 6 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:22-12-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3659.6
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

Ik heb de keuze "Nooit echt volwassen" aangevinkt. Ik zag dat veel stemmers "Over 2 jaar moeten we wel" hadden gekozen maar dat denk ik niet. Je zal over 2 jaar steeds meer de keuze krijgen om een ander besturingssysteem te kiezen op de computer die je koopt anders zullen de Mac gebruikers steeds meer gaan toenemen. Ook ben ik overtuigt dat XP nog langer dan 2 jaar het meest gebruikte OS zal zijn. Als Microsoft de ondersteuning voor XP dan zal stoppen, zullen ze hun eigen glazen ingooien en dat zal niet gebeuren.

Wel zal tegen die tijd Vista SP2 beschikbaar zijn die vooral bedoelt is om XP gebruikers over de streep te trekken want eens zal XP net als W98 een stille dood sterven.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)




Bericht 7 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-12-2007
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3659.7
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer

Hoi Ruud,
>>Ik zag dat veel stemmers "Over 2 jaar moeten we wel"<<
Ik verbaasde mij daar ook wel een beetje over. Niemand heeft gekozen heeft voor het grote succes van Vista, en de meest gekozen opties zijn ronduit negatief. Het geeft mij een beeld van de beantwoorders in de trant van: "Het is helemaal niet zo'n fijn systeem, maar we worden gewoon gedwongen."
Als dat de teneur is en blijft, zal MS door de gebruikers genadeloos afgeslacht worden op het moment dat deze een volwaardig alternatief hebben. Hopenlijk krijgt die Europeese denktank zijn zin, en wordt het aanbieden van een OS-loze computer verplicht. Komt er veel meer keuze.
>> Ook ben ik overtuigt dat XP nog langer dan 2 jaar het meest gebruikte OS zal zijn. Als Microsoft de ondersteuning voor XP dan zal stoppen, zullen ze hun eigen glazen ingooien en dat zal niet gebeuren. <<
Dat weet ik ook zeker. Allereerst worden patches voor XP tot ergens in 2014 nog uitgebracht, M$ heeft de OEM levering van XP verlengd (en volgens bronnen zit er nog een verlenging in het verschiet). En voor zover ik weet is er voorlopig geen enkel serieus bedrijf bereid om een paar ton te gaan steken in een majeure upgrade van het computerpark om er vervolgens geen enkele vooruitgang mee te boeken. Bedrijven zullen -veel meer nog dan tussen W2000 en XPpro het geval was- wachten en wachten. Mogelijk komt M$ met Windows 7 straks bedrijven meer tegemoet, en wordt heel Vista door hun overgeslagen. Ik acht dit zeer waarschijnlijk.
>> eens zal XP net als W98 een stille dood sterven. <<
Natuurlijk. Vraag is wanneer en vooral waarom.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 23/12/2007 8:55 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 8 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:24-12-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3659.8
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>>Hopenlijk krijgt die Europeese denktank zijn zin, en wordt het aanbieden van een OS-loze computer verplicht. Komt er veel meer keuze.<<

Ik denk het wel, is het niet Dell die een laptop aanbied met Linux of je in iedergeval de keuze laat tussen een OS?


>>en wordt heel Vista door hun overgeslagen. Ik acht dit zeer waarschijnlijk.<<

Ik weet het niet. De marketing machine van MS draait op vole toeren en SP1 komt begin 2008 uit met o.a. veel verbeteringen qua snelheid.

>>Vraag is wanneer en vooral waarom.<<

Vergeet niet dat XP (bijna)niet meer op nieuwe computers geleverd wordt dus die toevoer is er niet meer En wanneer wordt er gemiddeld een nieuwe computer aangeschaft. OS loze pc's zal er in iedergeval aan bijdrage dat XP nog lang meegaat :-)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)




Bericht 9 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-12-2007
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3659.9
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer

Hoi Ruud,
>> begin 2008 uit met o.a. veel verbeteringen qua snelheid. <<
Was dat maar waar. MS heeft wel beloofd dat er belangrijke snelheidsverbeteringen in zouden zitten, maar niets daarvan. SP1 verbetert op dit punt vrijwel niets.

>> Vergeet niet dat XP (bijna) niet meer op nieuwe computers geleverd wordt  <<
Voor thuisgebruikers klopt dit, maar voor bedrijfsnetwerken is het voorlopig nog andersom; er is bijna geen groter bedrijf dat computers met Vista koopt. Het aandeel van Vista in bedrijven ligt na bijna een jaar onder de 2%Wat vreemd is: Nu Vista bijna een jaar op de markt is, en met een gemiddelde levensduur van een computer van pakweg 4 jaar, zou een dikke 20% van de machines uit Vista horen te bestaan. Tenminste áls iedere nieuwe Windows pc voorzien wordt van Vista. Het blijkt nog geen 5% te zijn. Dit zijn wereldwijde cijfers. Er blijkt in ieder geval uit, dat er vrijwel niemand naar de winkel is gegaan om Vista voor een bestaande pc te kopen, en er moet haast ook wel uit geconcludeerd worden dat het aantal mensen dat met een nieuwe pc Vista krijgt maar terug gaat naar XP redelijk groot moet zijn. De ontwikkeling gaat zo te zien drie keer zo traag als te verwachten viel. Ook in de verhoudingsgewijs tamelijk Microsoft vriendelijke States valt het toch wel stevig tegen: Had Windows XP 8 maanden na de lancering daar een marktaandeel van 26%. Hier zie je dus wél dat er XP is gekocht voor bestaande machines + dat vrijwel iedere nieuwe machine XP aan boord moet hebben gehad, en vrijwel niemand terug is gegaan naar W98. Anders kom je niet aan meer dan 25% in zo'n korte tijd. Vista echter, heeft na 8 maanden daar een marktaandeel van slechts 10%. Ook hier loopt e.e.a 2,5 keer zo traag als je zou mogen verwachten.
Nog een aardige graadmeter: De verkopen van XP vs. Vista. We kijken dan niet naar wat er op pc's geïnstalleerd is, maar wat er via internet aan nieuwe paketten verkocht wordt. Dat zijn er verhoudingsgewijs natuurlijk maar weinig. Zulke gegevens zijn vrij eenvoudig af te leiden uit de top 100 van verkochte software van grote (US) verkopers. De precies plaatsen weet ik niet meer, maar ik dacht dat XP op de zevende plaats stond en Vista ergens in de zestig; er worden dus veel meer losse XP dan Vista paketten verkocht.
En dan steekt datgene wat Microsoft een dik jaar terug vol zelfvertrouwen voorspelde: "Het marktaandeel Vista zal twee keer zo snel stijgen als destijds bij XP het geval was" wel érg schril af.
Kortom, het gaat op zijn minst heel erg traag. Mogelijk zo traag dat MS, of beter gezegd de aandeelhouders van MS, het benauwd gaan krijgen. Ik persoonlijk heb (op het schaakspel na) vrijwel niets met die trage Vista kermis. Geef mij voorlopig maar XP. Vista heeft vrijwel niets om nieuwe klanten te trekken. En oude klanten naar Vista forceren lijkt mij uiteindelijk een domme strategie. Analisten voorspellen een goede tijd voor Linux en vooral voor de Mac. We zullen zien. Volgend jaar om deze tijd zullen we wel wat meer zekerheid hebben over het definitieve succes of falen van dit OS. Vista is door PC World uitgeroepen tot grootste technische teleurstelling van 2007. Krijgt het toch nog een verdiende prijs.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 25/12/2007 10:15 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 10 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:pauluDatum:25-12-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3659.10
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer

Ik kwam dit stukje vorige week dinsdag nog tegen in de 'DAG'.
Gratis een Vista! (in Amerika)
Paul


Bericht 12 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Bijlagen :



Bericht 11 van 20

NL Computer Forum ~ Windows

vista.jpg
80KB
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-12-2007
Aan:pauluMsgID:3659.11
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer

Hoi Paul,
Ben benieuwd hoeveel mensen voor een paar honderd dollar bereid zijn hun privacy naar de knoppen te helpen. Ik vind het een behoorlijk onetisch voorstel.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage
Van:Ruud (Sysop)Datum:26-12-2007
Aan:pauluMsgID:3659.12
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer
Halo Paul,

Heel erg dat een professioneel bedrijf dit kan voorstellen (als het waar is) maar in Amerika kan blijkbaar alles. In Europa is dit gelukkig niet mogelijk want dan wordt M$ weggevaagd door ijzeren Nely ;-)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)




Bericht 13 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:26-12-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3659.13
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer
Michel,

>>maar niets daarvan. SP1 verbetert op dit punt vrijwel niets. <<

Eigelijk wel raar dat je in bv Windows Magazine leest dat de snelheid stukken verbeterd is. Blijkbaar nemen ze daar ook gewoon de berichten van M$ over. Zij schreven ook dat een deel van de code wordt vrijgegeven zodat andere softwaremakers onderdelen voor Vista kunnen aanbieden.

>>dat het aantal mensen dat met een nieuwe pc Vista krijgt maar terug gaat naar XP redelijk groot moet zijn.<<

Dat is best wel opmerkelijk inderdaad.

>>De ontwikkeling gaat zo te zien drie keer zo traag als te verwachten viel.<<

interessant om dat te lezen, bij bedrijven kan ik mij dat voorstellen, immers de systeembeheerders kopen de hardware en de XP installatie versies zijn aanwezig maar bij consumenten... grappig!

>>Anders kom je niet aan meer dan 25% in zo'n korte tijd. Vista echter, heeft na 8 maanden daar een marktaandeel van slechts 10%. Ook hier loopt e.e.a 2,5 keer zo traag als je zou mogen verwachten.<<

Wist je trouwens dat het aantal gebruikers van W98 nog steeds hoger is dan gebruikers die Linux op hun computer draaien? Vond dit wel opmerkelijk omdat de ondersteuning voor W98 geheel gestopt is ;-)

>>er worden dus veel meer losse XP dan Vista paketten verkocht.<<
Is dat wereldwijd omdat ik het idee heb dat in Europa gewoon iederen met Vista op een nieuwe PC aan de slag gaat.

>>"Het marktaandeel Vista zal twee keer zo snel stijgen als destijds bij XP het geval was" wel érg schril af.<<Ja dat is niet zo maar je moet als M$ dit soort onzin natuurlijk naar buiten brengen anders wordt je als monopolist niet meer serieus genomen. Het is wel een leuke ontwikkeling. De komende jaren wordt M$ steeds vaker terug gefloten door de EU commissie en onderhand pakken de alternatieve OSsen steeds meer een stukje van de markt. Wel een goede ontwikkelijking dat de consument steeds meer keuzes krijgt.

Aan de andere kant en dat is mijn persoonlijke menig...heeft M$ toch ook veel goeds teweeg gebracht. Vergeet niet onze eerste stappen met de computer onder MS-Dos, Win 3.11 waarmee we computers (netwerk) met elkaar konden verbinden enz. enz. en natuurlijk de gebruikerssoftware...heeft heel mensen ontzettne veel plezier gebracht. Want als MS er niet was geweest....hoe had het er dan nu uitgezien? Grappige stelling he :-)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)




Bericht 14 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:26-12-2007
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3659.14
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer

Hoi Ruud,
>> Eigelijk wel raar dat je in bv Windows Magazine leest dat de snelheid stukken verbeterd is. <<
Ik heb het fijne er niet over gelezen, maar volgens US computer forums zijn  er een paar dikke bugs weggehaald, die in sommige situaties de gebruiker tientallen seconden lieten wachten. Dan kán je zeggen dat de snelheid opmerkelijk is verbeterd. Je kan echter ook zeggen dat de snelheid van het OS hetzelfde is gebleven, alleen dat er een paar bugs weg zijn die wachtlussen veroorzaakten.
>> Zij schreven ook dat een deel van de code wordt vrijgegeven zodat andere softwaremakers onderdelen voor Vista kunnen aanbieden. <<
Ach gut... het lijkt bijna aardig van MS. Dankuwel heren te Redmond! Maar zeg er dan ook even bij dat jullie dat helemaal nooit van jullie LangZalZeLeven van plan waren, maar daartoe gedwongen worden door onder andere uitspraken in de EU. En zeg er (gezien jullie staat van dienst) ook bij, dat jullie dat waar het ook maar enigszins mogelijk is zullen treineren en saboteren.
>> er worden dus veel meer losse XP dan Vista paketten verkocht... Is dat wereldwijd omdat ik het idee heb dat in Europa gewoon iederen met Vista op een nieuwe PC aan de slag gaat.<<
Wat je zegt klopt natuurlijk, maar ik heb het hier over Vista paketten die aangeschaft worden voor bestaande systemen. Door mensen die zelf bewust Vista kopen voor hun bestaande pc dus. Nou.. dat zijn er gezien de plaats in de top 100 zielig weing.
>> heeft M$ toch ook veel goeds teweeg gebracht. <<
Dat lijkt eenvoudigweg waar. Nu kan ik hier allerlei zure en misplaatste vergelijkingen neer gaan zetten, maar jouw vervolgvraag: "Want als MS er niet was geweest....hoe had het er dan nu uitgezien?" is veel interessanter.
Niemand zal dat met zekerheid kunnen zeggen, maar als je kijkt naar andere belangrijke markten, auto's, mobieltjes, video apparatuur bijvoorbeeld, wat zie je dan?
Een paar kleinere en hele grote spelers, enorm veel innovatie en variatie. Ook een gebrek aan eenheid, en dat is vaak erg jammer.
Maar dan komt de volgende gedachte in mij op: Stel dat Vodafone de enige mobiele telco was (en natuurlijk kan je alleen gebruik maken van hun netwerk als je die stinkend dure Vodafone mobieltjes koopt), en Shell de enige auto brandstof maker (en die zorgt er door geheimhouding van de samenstelling voor dat alleen Shell auto's een beetje fatsoenlijk op die benzine kunnen rijden), en Philips de enige AV fabrikant (en dus werkt iedereen nog steeds met Video 2000).
Dan zou er inderdaad meer eenheid zijn.
Maar zouden dan die markten net zo snel zijn ontwikkeld? Zouden de geleverde producten geavanceerder en beter zijn?, en ook nog goedkoper? en zou de keuzevrijheid groter zijn? En zou het eindoordeel van de consument over deze situatie dan gunstiger zijn?
Ik ben bang dat op alle vijf de vragen het antwoord een duidelijk nee! is.
Ik trek daaruit de conclusie, dat M$ hoogstwaarschijnlijk de ontwikkelingen juist tegen heeft gehouden ipv. voor mooie dingen heeft gezorgd. En wij betalen er fors voor, veel te fors.
Ik vind Vista vooralsnog een prachtig voorbeeld hiervan: Een 'nieuw' besturingssysteem. Maar wie heeft nu eigenlijk op dit Vista zitten wachten? Wat zit er nu in Vista waarvan de wereld (en dus niet MS en vrienden) zegt: WOW!
Flip-3D? Aero? die 'verbeterde' beveiliging? De te hooi en te gras aangepaste menu's en mapnamen?  Ik zie het niet, en zeer velen met mij zien het niet. Het is meer XP service pack 3 (en dan nog een redelijk mislukte versie).
Maar wél zeer stevig dokken mensen! Ook als je niet wílt zal je dokken, want M$ heeft de grote pc fabrikanten stevig in de greep. Die worden allemaal min of meer gedwongen Vista te leveren op al hun consumenten dozen.
En dan komt er mogelijk over pakweg 1,5 jaar het punt waarop zoveel consumenten Vista door de strot gedrukt hebben gekregen, dat de wetten van de markt er voor gaan zorgen dat fabrikanten geen drivers meer voor XP maken. En dan moet iedereen uiteindelijk over naar Vista.
Dan is de wereld weer een vette 100 miljard euro kwijt aan de firma M$ en -op de keper beschouwd- verdomde weinig opgeschoten.
Nee, ondanks dat ik mijn dagelijks brood voor 80% aan met Windows verwante zaken heb te danken, graag aan banden leggen dat bedrijf. Hoe eerder en hoe verregaander, hoe liever.
En ik hoop dan ook eigenlijk, dat Vista het keerpunt wordt. De eerste tekenen zijn daarvoor vooralsnog niet ongunstig. Maar vrolijk wordt ik er nog niet van hoor. Eerst maar eens een jaartje langer wachten.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 15 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:pauluDatum:26-12-2007
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3659.15
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer

Hoi Ruud,
Ja,ik heb nog eens gekeken en kom dit bericht wel meermalen tegen maar op de site van microsoft, http://wfp.microsoft.com/AboutPanel.aspx , haal ik het er niet uit dat je gratis vista zou krijgen,volgens mij staat er dat je de software waarmee ze de data van je computer,Windows Feedback Program,gratis krijgt.....???Lees verder ergens dat je toch de owner van vista moet zijn om mee te doen.Het lijkt me een vorm van beta-testing.....
Maar ik heb even vluchtig gelezen.
Groet,Paul


Bericht 16 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:27-12-2007
Aan:pauluMsgID:3659.16
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul,

>>Het lijkt me een vorm van beta-testing.....<<

Nee was dat maar waar! Een Survey feedback program is gewoon een enquette waarin je regelmatig moet aangeven wat je allemaal doet, wat voor software je gebruikt, of je buren je illegale (Windows)software aanbieden enz. Ondertussen scant dit programma je computer constant af, waarschijnlijk slaat het ook alle internetadressen op die je bezoekt en stuurt dit (zodra de computer verbinding heeft met internet) naar Microsoft.

Leuk programma :-(

Bedankt voor je berichtje

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)




Bericht 17 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:27-12-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3659.17
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer
Michel,

>>Dan zou er inderdaad meer eenheid zijn. Maar zouden dan die markten net zo snel zijn ontwikkeld? Zouden de geleverde producten geavanceerder en beter zijn?, en ook nog goedkoper? en zou de keuzevrijheid groter zijn? En zou het eindoordeel van de consument over deze situatie dan gunstiger zijn?<<

Ik bedoel niet zozeer de andere spelers op de software markt maar MS heeft er wel aan bijgedragen dat fabrikanten de home computer op de markt gingen brengen en veel daardoor mensen met een computer zijn begonnen. Een monopolist groeit naarmate de vraag naar software stijgt en ik denk dat Bill Gates ook niet de huidige situatie kon voorspellen.

>>Ik vind Vista vooralsnog een prachtig voorbeeld hiervan: Een 'nieuw' besturingssysteem. Maar wie heeft nu eigenlijk op dit Vista zitten wachten? Wat zit er nu in Vista waarvan de wereld (en dus niet MS en vrienden) zegt: WOW!<<Dat is waar, het gaat in feite om een besturingssysteem voor je computer waarmee je kunt internetten, spelletjes spelen en je administratie kunt beheren. Of we al die toeters en bellen accepteren is aan de gebruiker en daar speelt M$ handig op in :-)

>>Ook als je niet wílt zal je dokken, want M$ heeft de grote pc fabrikanten stevig in de greep. Die worden allemaal min of meer gedwongen Vista te leveren op al hun consumenten dozen.<<

Ik weet het niet, de fabrikanten gaan voor het grote geld en pikken een stevig graantje mee. Dan moet je maar niet van die wurgende contracten met M$ afsluiten. Het zou beter voor iedereen zijn als de fabrikanten eens hun eigen weg gaan en meer keuzes voor de consumenten aanbieden. Ik denk dat dit zeker zal gaan gebeuren.

>>Nee, ondanks dat ik mijn dagelijks brood voor 80% aan met Windows verwante zaken heb te danken, graag aan banden leggen dat bedrijf. Hoe eerder en hoe verregaander, hoe liever.<<

Ja dat is zo maar heb je al eens een PC met Linux ingericht en aan je klanten laten zien? Moet je eens voor de aardigheid doen, gewoon om de reacties wat er als alternatief beschikbaar is. Overigens, een netwerk, fax of fileserver draaiende onder Linux is bij veel bedrijven al een lange tijd standaard geïnstalleerd.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)




Bericht 18 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:27-12-2007
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3659.18
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer

Hoi Ruud,
>> MS heeft er wel aan bijgedragen dat fabrikanten de home computer op de markt gingen brengen en veel daardoor mensen met een computer zijn begonnen. <<
Dat klopt. MS deed dat, maar ik weet zeker dat als MS er niet was geweest een ander dat gedaan zou hebben. De tijd en techniek waren er gewoon rijp voor. Voor mij is het geenszins een reden om MS extra krediet te geven. Ze hebben al genoeg woekerwinsten gemaakt.
>> Dan moet je maar niet van die wurgende contracten met M$ afsluiten. <<
Vind ik ook, maar een monopolist is een monopolist. En die werkt met een eenvoudig en spijkerhard principe: Niet standaard mijn systeem verpatsen? OK! Dan kan je het los kopen voor de driedubbele prijs. En de concurrent die het wat minder moeilijk heeft met monopolisten? Die koopt voor een prikkie Windows, en geeft de ander het nakijken, want zijn systemen zijn 60 euro of zo goedkoper. Een monopolist wint (op de kortere termijn) altijd.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 19 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Ruud (Sysop)Datum:28-12-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3659.19
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>>Dat klopt. MS deed dat, maar ik weet zeker dat als MS er niet was geweest een ander dat gedaan zou hebben. De tijd en techniek waren er gewoon rijp voor.<<

Dat is zo en dan hadden we waarschijnlijk allemaal een Apple gehad of was CP/M het standaard systeem gebleven en zaten we nog met diskette's te klooien. Ik ben het met je eens dat Bill Gates en MS er een aardig centje en een monopoly positie aan heeft over gehouden. Gelukkig zal dat niet zo blijven en krijgen de computer gebruikers de komende jaren meer keuze met computersystemen.

Overigens...we hebben het over MS maar vergeet Apple niet.. als Steve Dobs zijn zin had gekregen was hij nu de Bill Gates van de eeuw. Een Mac gebruiker moet ook constant de hardware/software upgraden wil hij/zij bijblijven en van de nieuwe technieken gebruik kunnen maken. Je kunt je als Mac gebruiker niet veroorloven om achter te blijven want dan kun je de nieuwe software niet gebruiken.

Ik heb nog geen Mac met een Intell proccessor maar dat moet ik niet te lang uitstellen want dan mis ik alle mooie programma's. iLive '08 kan ik met mijn Macmini (powerpc) al niet installeren want ik heb onvoldoende hardware aan boord :-( Ik bedoel maar.

>>Een monopolist wint (op de kortere termijn) altijd.<<

Dat is zo maar gelukkig hebben we Nellie Smit Kroes die over ons waakt ;-)



------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)




Bericht 20 van 20

NL Computer Forum ~ Windows
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:04-01-2008
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3659.20
Onderwerp:Vista wordtForum:ws-nlcomputer

De snelheid van Vista zou dan toch nog verbeteren, en wel met SP1 dat aanstaande is. Gizmodo.com heeft de snelheid van Vista's SP1 getest en vergeleken met Vista zonder SP1 en XP alle drie op dezelfde machine in dezelfde omstandigheden. Men kwam tot nogal teleurstellende resultaten. En dat te bedenken dat XP met SP3 zometeen nog 10% sneller wordt.
Als je belang hecht aan snelheid, dan zal je toch een extra krachtige computer moeten kopen wil die de snelheid hebben die je van XP gewend bent. Ka$$a. Het is goedkoper Vista te vervangen door een extra aangeschafte XP. Helaas is dat niet weggelegd voor de echte eindgebruiker. Dikke WOW! voor SP1
                            Win XP    Vista     Vista + Sp1
Kopie 1,37GB over netwerk   3:37min   12:58min  15:41min
Leessnelheid Disk           119 MB/s  83 MB/s   80 MB/s
Schrijfsnelheid disk        123 MB/s  61 MB/s   53 MB/s



Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage